Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Kleppen tussen slangen kachelradiateur 16v. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=115510)

VolkswagenRacing 16-06-2013 21:01

Kleppen tussen slangen kachelradiateur 16v.

Beste mensen,

Is er iemand die mij precies kan vertellen wat het nut is van de kleppen die zitten tussen de slangen van mijn kachel radiateur.

Ik zie namelijk ook vaak dat deze er niet zitten.

Waarom bij de 1 wel, en bij de ander niet?

Erik Baas 16-06-2013 21:06

Dat is een beveiliging tegen te hoge waterdruk in de kachelradiateur. Waarom die er soms wel en soms niet in zit weet ik ook niet.

Spierings 16-06-2013 21:11

Was een terugroepactie van vw, zodat die kachelradiateur niet kapot gaat door te hoge druk.

VolkswagenRacing 16-06-2013 22:18

Deze kleppen dus,..

Laatst nog een lekke kachel gehad dus kan ze net zo goed verwijderen lijkt mij?

Erik Baas 16-06-2013 22:22

Quote:
Originally Posted by Spierings
Was een terugroepactie van vw, zodat die kachelradiateur niet kapot gaat door te hoge druk.

Aha, dank je. Moet ver voor mijn VW-tijd geweest zijn, vandaar... ;)

Spierings 17-06-2013 22:06

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing

Deze kleppen dus,..

Laatst nog een lekke kachel gehad dus kan ze net zo goed verwijderen lijkt mij?

Lekken door ouderdom is anders als kapot klappen door te hoge druk ;)

fcapri 18-06-2013 12:40

de mijne (replica) is geklapt onder druk toen ik al een hele tijd een andere golf (nieuw) aan het volgen was. motor stond heel heet, naaldje goed hoog (telkens mee optrekken en achter die nieuwe golf hangen, dus weinig koeling).

ineens een bang, heel het raam vol witte waas, kokend water over mijn benen. ben tot stilstand gekomen met de handrem, want aan de pedalen geraakte ik niet meer.

Kevert 18-06-2013 21:16

Ja dat heb ik dus ook gehad onderweg naar me werk, ik rook altijd al zo'n vreemde koelvloeistof achtige lucht. Raam compleet beslagen in no time en een hoop witte rook uit je luchtroosters ;) , ook ging me alarm af want de besturingsmodule liep vol water omdat die precies daar achter me dash zat (helaas net een 1,5mnd oud).
Heb toen op me werk met een stuk slang een bypass gemaakt dat ie niks meer naar de kachel stuurde.
Daarom heb ik altijd met lange ritten naar bijvoorbeeld worthersee een stuk slang daarvoor mee.
Maar ik was van plan om bij me golf ,zodra ik me nieuwe motor erin ga hangen ,deze kleppen weg te laten. Weet noet of dit verstandig is aangezieb ik niet weet hoe oud die kachelradiateur is.
Is trouwens zo'n ding ook anders bij een us mk2 met airco?

VolkswagenRacing 18-06-2013 21:21

Rij momenteel met een 20vt in de golf, weet niet of deze ook een te hoge druk produceert voor de standaard kachel radiateur?

RamonR 18-06-2013 21:46

Als je onder en overdruk dop van je koelvloeistof vaatje goed werkt dan zou er niks aan de hand moeten wezen.
Maarja zeg nooit nooit natuurlijk

All times are GMT +1. The time now is 03:41.