![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Zoals hierboven te lezen heb ik in men bss rm de orginele klikdoppen vervangen door aluminium doppen,
Deze zitten zoals sommigen wel weten vast met een elastiek , foto heb ik helaas niet ![]() Nu is het probleem deze spannen heel hard , krijg de dop amper in de velg , zelfs met een beetje vet is het nog moeilijk .. Dan het erafhalen , en ramp ! Heb de "wafels" zelfs al geplooid door de doppen er moeten uit te halen , ik gebruik nu van die kunstoffen lepels vor fietsbanden te vervangen . Is hier een betere manier voor of andere rubber ? Grtz jelle
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs |
#2
|
||||
|
||||
![]() Dat probleem heb ik ook gehad.
Ik heb toen ik ze er eenmaal weer vanaf had, de rubbers wat smaller gemaakt. gewoon op de dop laten zitten en met een mesje langs gaan en dan een beetje blijven passen wanneer ze wel lekker in en uit de velg gaan. En dan met monteren wel nog een beetje vet erop. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Thnx !
Ik twijfelde al om dat te doen maar als het dan niet goedkwam .. Maar ga dat zeker eens proberen ! Grtz Jelle
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs |
#4
|
|||
|
|||
![]() Zijn de harten gecoat of dik in de lak?
Anders een klein stukje schuren dat er wat meer ruimte komt, dan klik je hem er zo in.
__________________
******* **** |
#5
|
|||
|
|||
![]() Ik had zelf de lak eraf geschuurd. Eraf halen deed ik met een stuk electrasnoer of touw, die lus je er omheen en kun je hem er rustig uit trekken
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Zijn er eigenlijk versies van de alu doppen die er wel fatsoenlijk in passen en weer uit komen? Heb al vaker gehoord dat dit een probleem is.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Was idd gepoedercoat maar heb meteen bij montage de binnenkant geschuurd tot op het alu, hielp ook niet
![]()
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ben ik na een dik jaar later ook benieuwd naar ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#9
|
|||
|
|||
![]() Je loopt dan wel het risico dat ze er onderweg ook af vliegen. Ze gaan er moeilijk op en af, maar zo moeilijk ook weer niet. En anders iets vaker spinazie eten
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb inmiddels een set liggen die fatsoenlijk past. Ideaal zou zijn om iets dunner rubber erom te knopen ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een soort beugel laten maken die je links en rechts in de doppen klikt zodat je voldoende kracht kunt zetten om ze eruit te trekken
![]()
__________________
Bmw e61 530d touring |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mag ik vragen waar jij ze dan vandaan heb gehaald ??? Quote:
Maar heb je dan links en rechts een gaatje moeten boren ???? voor dit beugeltje.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#13
|
||||
|
||||
![]() Yes, heb in iedere dop 2 gaatjes laten boren van 2mm diep.
Zag je bijna niks van ![]()
__________________
Bmw e61 530d touring |
#14
|
||||
|
||||
![]() Duidelijk en dan kan je ze ieder geval niet verliezen
![]() Bij deze zie je ook al 2 gaatjes zitten ? http://www.racingteam-hofmann.de/fe...BBS%20RM-Felgen
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Particulier gekocht, lijken veel op de delen in de link. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |