Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Wielen en banden (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=32)
-   -   probleem met chrome doppen bbs rm (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=107822)

jelle vda 29-11-2012 22:35

probleem met chrome doppen bbs rm

Zoals hierboven te lezen heb ik in men bss rm de orginele klikdoppen vervangen door aluminium doppen,
Deze zitten zoals sommigen wel weten vast met een elastiek , foto heb ik helaas niet :(
Nu is het probleem deze spannen heel hard , krijg de dop amper in de velg , zelfs met een beetje vet is het nog moeilijk ..
Dan het erafhalen , en ramp ! Heb de "wafels" zelfs al geplooid door de doppen er moeten uit te halen , ik gebruik nu van die kunstoffen lepels vor fietsbanden te vervangen .

Is hier een betere manier voor of andere rubber ?
Grtz jelle

svennie 30-11-2012 12:51

Dat probleem heb ik ook gehad.
Ik heb toen ik ze er eenmaal weer vanaf had, de rubbers wat smaller gemaakt. gewoon op de dop laten zitten en met een mesje langs gaan en dan een beetje blijven passen wanneer ze wel lekker in en uit de velg gaan.
En dan met monteren wel nog een beetje vet erop.

jelle vda 04-12-2012 22:29

Thnx !
Ik twijfelde al om dat te doen maar als het dan niet goedkwam ..
Maar ga dat zeker eens proberen !
Grtz Jelle

BobbyEdition1 05-12-2012 15:31

Zijn de harten gecoat of dik in de lak?
Anders een klein stukje schuren dat er wat meer ruimte komt, dan klik je hem er zo in.

geezer 05-12-2012 16:14

Ik had zelf de lak eraf geschuurd. Eraf halen deed ik met een stuk electrasnoer of touw, die lus je er omheen en kun je hem er rustig uit trekken

EnVeeZee 05-12-2012 17:02

Zijn er eigenlijk versies van de alu doppen die er wel fatsoenlijk in passen en weer uit komen? Heb al vaker gehoord dat dit een probleem is.

jelle vda 05-12-2012 22:45

Was idd gepoedercoat maar heb meteen bij montage de binnenkant geschuurd tot op het alu, hielp ook niet :(

Style 05-02-2014 20:20

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Zijn er eigenlijk versies van de alu doppen die er wel fatsoenlijk in passen en weer uit komen? Heb al vaker gehoord dat dit een probleem is.

Ben ik na een dik jaar later ook benieuwd naar :D

geezer 11-02-2014 11:43

Je loopt dan wel het risico dat ze er onderweg ook af vliegen. Ze gaan er moeilijk op en af, maar zo moeilijk ook weer niet. En anders iets vaker spinazie eten :D

EnVeeZee 11-02-2014 12:42

Quote:
Originally Posted by Style
Ben ik na een dik jaar later ook benieuwd naar :D

Heb inmiddels een set liggen die fatsoenlijk past. Ideaal zou zijn om iets dunner rubber erom te knopen ;)

Vains 11-02-2014 17:30

Ik heb een soort beugel laten maken die je links en rechts in de doppen klikt zodat je voldoende kracht kunt zetten om ze eruit te trekken :thumbup:

Style 11-02-2014 18:09

Quote:
Heb inmiddels een set liggen die fatsoenlijk past. Ideaal zou zijn om iets dunner rubber erom te knopen ;)

Mag ik vragen waar jij ze dan vandaan heb gehaald ???

Quote:
Originally Posted by Vains
Ik heb een soort beugel laten maken die je links en rechts in de doppen klikt zodat je voldoende kracht kunt zetten om ze eruit te trekken :thumbup:

Maar heb je dan links en rechts een gaatje moeten boren ???? voor dit beugeltje.

Vains 11-02-2014 20:45

Yes, heb in iedere dop 2 gaatjes laten boren van 2mm diep.
Zag je bijna niks van :)

Style 11-02-2014 20:49

Duidelijk en dan kan je ze ieder geval niet verliezen ;)
Bij deze zie je ook al 2 gaatjes zitten ?

http://www.racingteam-hofmann.de/fe...BBS%20RM-Felgen

EnVeeZee 11-02-2014 21:14

Quote:
Originally Posted by Style
Mag ik vragen waar jij ze dan vandaan heb gehaald ???

Particulier gekocht, lijken veel op de delen in de link.

Style 11-02-2014 21:19

Quote:
Particulier gekocht, lijken veel op de delen in de link.

:thumbup: dat schelt weer een paar euro's ;)

All times are GMT +1. The time now is 19:25.