Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-02-2012, 09:50
VWJean's Avatar
VWJean VWJean is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,447
Default Ketting / Spanners VR6 vervangen

Even een vraagje,
ben aan het onderhandelen voor een Golf 3 VR6.
De km stand is momenteel 210.xxx .De ketting is nog nooit vervangen en rammelt nu ook niet.
Deze golf is altijd bij de VW dealer onderhouden en die hebben alleen de spanners en rollen vervangen omdat deze de problemen voor de ketting veroorzaken.

Kent iemand dit verhaal.
Dus om te zorgen dat de ketting niet slijt, zorgen dat de rollen en spanners op tijd vervange worden?
Reply With Quote
  #2  
Old 03-02-2012, 12:02
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

De grootste oorzaak is inderdaad het slijten van de geleiders.
Als deze slijten dan krijg je meer speling op de ketting waardoor hij gaat klapperen met alle gevolgen vandien.
Een ketting opzich is vrij slijtage vast, kijk maar naar BMW motoren...

Toch zou ik gelijk ook de ketting vervangen als het blok toch al open ligt
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #3  
Old 03-02-2012, 12:17
VWJean's Avatar
VWJean VWJean is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,447
Default

Het blok ligt niet open.
Loopt gewoon netjes en stil.

Dus geen gok denk je?
Reply With Quote
  #4  
Old 03-02-2012, 12:50
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by VWJean
Het blok ligt niet open.
Loopt gewoon netjes en stil.

Dus geen gok denk je?


Ik doelde meer erop dat ze destijds in de garage ook wel even de ketting hadden kunnen vervangen
Slijtage van een motor is sterk afhankelijk van hoe de vorige eigenaren ermee om zijn gegaan... Dus als de wagen jouw vertrouwen wekt zou ik mij niet zo druk maken. Anders gewoon ergens in de toekomst het zooitje vervangen dan ben je er zeker van dat het inorde is

Rijdt nu bijvoorbeeld een G40 met een originele/ongereviseerde lader en hij heeft al 268k gelopen
Dus als je er goed mee omgaat is de kans klein dat het snel stuk zal gaan..
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #5  
Old 04-02-2012, 12:09
Ruud_mk1's Avatar
Ruud_mk1 Ruud_mk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 274
Default

Zou een eventuele kettingrevisie niet uitsluiten, hij kan best na een jaartje gaan reutelen. Misschien dat je een kettingrevisie of in ieder geval een deel ervan nog van de prijs af kunt praten en er kleine rekening mee houd. Zolang hij nu niet rammelt is de kans klein dat de ketting ineens zal breken en de motor in de soep loopt
__________________
'01 Seat Cordoba Cupra 20vt daily
'91 mk2 Fire&Ice VR6 project
Reply With Quote
  #6  
Old 26-02-2012, 19:44
wolfsburger91 wolfsburger91 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 250
Default

ketting en geleiders altijd vervangen nooit af gaan op motor geluiden of praatjes van de verkoper.
pb me maar weet iemand die aan ketting revisies doet en je hebt hem n dag later terug.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum