Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-12-2011, 22:06
gele-golf2's Avatar
gele-golf2 gele-golf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 209
Send a message via MSN to gele-golf2
Default golf 2 pf gti 1800 8v tdi bak ??

weet iemand of het nut heeft om een tdi bak op een golf 2 gti motor te zetten
kan dat en zou ik er wat mee opschieten ???
Reply With Quote
  #2  
Old 30-12-2011, 07:47
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Even op doppel-wobber de verhoudingen vergelijken
Als je een 02a TDI bak hebt moet het vliegwiel Kabelschakeling en de koppeling ook over
Reply With Quote
  #3  
Old 30-12-2011, 08:55
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Het kan wel maar ik weet niet of je er wat aan hebt.
Ik zou gewoon de bak erachter houden die er op hoort ivm de juiste overbrengingen voor de 8v motor.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #4  
Old 30-12-2011, 09:16
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Ik rij al jaren rond met een bak van een Golf 3 GTD (of toch TDI) achter een 8V.
Heel fijn voor als je veel snelweg kilometers maak. Weinig toeren op de snelweg.
Mijn vorige motor had 98 pk in combinatie met deze bak. En dat ging uitstekend.
Mijn huidige motor heeft ongeveer 115 pk en heel veel meer koppel en daar achter doet die het nog fijner.
De eerste 3 versnellingen zijn hetzelfde en daarna langer.
Mijn bakcode is CHD.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!

Last edited by Jeff : 31-12-2011 at 12:10.
Reply With Quote
  #5  
Old 30-12-2011, 10:46
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Een TDI bak heeft te zware overbrengings verhoudingen.
Waarom deze vraag?
Is je huidige bak kapot?
Reply With Quote
  #6  
Old 30-12-2011, 12:39
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,188
Default

Zoiets is leuk als je een turbo hebt maar niet achter een simpel gti 8v blokje.
Deze bakken zijn leuk voor het koppel.
__________________
Golf Rallye
Golf 8 GTI
Caddy 2.0TDI
Reply With Quote
  #7  
Old 31-12-2011, 04:41
gele-golf2's Avatar
gele-golf2 gele-golf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 209
Send a message via MSN to gele-golf2
Default

ok bedankt nja ik heb niet echt een standaard blokje ik zoek de juiste bak om zo veel mogelijk koppel te krijgen ik heb er een afgedraaid vliegwiel op ik heb nog geen versnellingsbak voor dit project


Reply With Quote
  #8  
Old 31-12-2011, 05:58
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Het blok ziet er erg netjes uit,wat is er aan gebeurt om meer vermogen en koppel te krijgen?
En wat voor type bak wil je,welk vliegwiel heb je?
Reply With Quote
  #9  
Old 31-12-2011, 09:18
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

als ik mij niet vergis heb je koppel verlies met een afgedraaid vliegwiel ..... nuja zo heb ik het toch ervaren .
Reply With Quote
  #10  
Old 31-12-2011, 11:57
arthur arthur is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 465
Default

Je verlaagt de massatraagheid.
Daardoor zal de motor sneller op en af toeren.
Voegt verder niks toe aan het koppel of vermogen.

Persoonlijk zou ik er gewoon een gti bak onder hangen.
Korte verzetten, lekker schakelen, motor het goede toerental kunnen houden.

Ik heb op een gti ooit een hele lange bak gehad en een hele korte.
Als ik moet kiezen zou ik zeker voor de korte gaan.
Veel meer gti feeling.

zo`n bak is leuk als je 200+pk hebt.

Afijn voor het cruisen zal het best lekker zijn, maar neem aan dat je die motor niet daarvoor aan het bouwen bent .
Reply With Quote
  #11  
Old 31-12-2011, 12:09
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Een dieselbak gaat uitstekend achter een 8V. Probleemloos.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #12  
Old 31-12-2011, 12:49
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Een dieselbak is wel te doen. TDI bak (02A/02J) is doorgaans nog een stuk langer dan een Golf 1/2 dieselbakje. (020)
Niet echt een pretje op een atmosferisch blok.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #13  
Old 31-12-2011, 13:51
arthur arthur is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 465
Default

Quote:
Originally Posted by Jeff
Een dieselbak gaat uitstekend achter een 8V. Probleemloos.


Kwestie van smaak denk ik.
Na mijn mening doet het afbreuk aan het gti gevoel .

heb ooit met een gti de overstap gemaak van 4T na 9A.
Toerental steeg zo`n 1000 toeren in zijn 5.
van 200 in ze 4 na 200 in ze 5.

Een gti hoort niet terug te vallen in zijn 5!!!!
Das meer iets voor eco mobielen
Reply With Quote
  #14  
Old 31-12-2011, 14:06
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Quote:
Originally Posted by arthur
Kwestie van smaak denk ik.
Na mijn mening doet het afbreuk aan het gti gevoel .

heb ooit met een gti de overstap gemaak van 4T na 9A.
Toerental steeg zo`n 1000 toeren in zijn 5.
van 200 in ze 4 na 200 in ze 5.

Een gti hoort niet terug te vallen in zijn 5!!!!
Das meer iets voor eco mobielen


Benzine is duur. En een cabrio is niet zo fijn rijden bij 170 km/h.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #15  
Old 31-12-2011, 14:59
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Default

Ik heb een golf 1 met 16v en dieselbak een 4T,dit is echt een waardeloze combinatie.
De versnellingen zijn veel te lang ik rij op de gps 200 in de 4 en in de 5 210 op 5500 toeren en deze trekt dan niet meer verder door.Dit is dan met 16"met 195-40.
Ik ga er fijn de originele 2y weer achter plaatsen.
Met de dieselbak is het hele gti gevoel weg.Rijdt wel zuinig dat wel.
Reply With Quote
  #16  
Old 31-12-2011, 17:59
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by gti_power
Ik heb een golf 1 met 16v en dieselbak een 4T,dit is echt een waardeloze combinatie.
De versnellingen zijn veel te lang ik rij op de gps 200 in de 4 en in de 5 210 op 5500 toeren en deze trekt dan niet meer verder door.Dit is dan met 16"met 195-40.
Ik ga er fijn de originele 2y weer achter plaatsen.
Met de dieselbak is het hele gti gevoel weg.Rijdt wel zuinig dat wel.



4T : toch golf 2 1.8 8v carburator benzine bak ?
4t 1ste: 3.455 2de:1.944 3de:1.286 4de:0.909 5de: 0.745 eind : 3.667

Last edited by Scirocco_1600 : 31-12-2011 at 18:01.
Reply With Quote
  #17  
Old 31-12-2011, 20:34
arthur arthur is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 465
Default

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
4T : toch golf 2 1.8 8v carburator benzine bak ?
4t 1ste: 3.455 2de:1.944 3de:1.286 4de:0.909 5de: 0.745 eind : 3.667


inderdaad, het is geen dieselbak, misverstand wat in de wereld is.
Hij is wel lang, naar mijn mening te lang voor een gti.
Afijn ontopic heren
Reply With Quote
  #18  
Old 31-12-2011, 21:01
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by arthur
inderdaad, het is geen dieselbak, misverstand wat in de wereld is.
Hij is wel lang, naar mijn mening te lang voor een gti.
Afijn ontopic heren


leuke bak om te cruizen , maar het doet niet goed aan de prestatie's van een GTI .
Reply With Quote
  #19  
Old 01-01-2012, 10:59
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

De 1Z[90pk]
Bakcode CTN [Type 02A]3,778 2,118 1,360 0,971 0,756 eind 3,158
De AFN [110pk]
Bakcode CYP [type 02A]3,778 2,063 1,348 0,967 0,744 eind 3,158
Inc vliegwiel startmotor koppeling voorstebaksteun en kabelschakeling
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum