Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   golf 2 pf gti 1800 8v tdi bak ?? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=93958)

gele-golf2 29-12-2011 22:06

golf 2 pf gti 1800 8v tdi bak ??
 
weet iemand of het nut heeft om een tdi bak op een golf 2 gti motor te zetten
kan dat en zou ik er wat mee opschieten ???

golf mkII 16v 30-12-2011 07:47

Even op doppel-wobber de verhoudingen vergelijken
Als je een 02a TDI bak hebt moet het vliegwiel Kabelschakeling en de koppeling ook over

Johan1982MK1 30-12-2011 08:55

Het kan wel maar ik weet niet of je er wat aan hebt.
Ik zou gewoon de bak erachter houden die er op hoort ivm de juiste overbrengingen voor de 8v motor.

Jeff 30-12-2011 09:16

Ik rij al jaren rond met een bak van een Golf 3 GTD (of toch TDI) achter een 8V.
Heel fijn voor als je veel snelweg kilometers maak. Weinig toeren op de snelweg.
Mijn vorige motor had 98 pk in combinatie met deze bak. En dat ging uitstekend.
Mijn huidige motor heeft ongeveer 115 pk en heel veel meer koppel en daar achter doet die het nog fijner.
De eerste 3 versnellingen zijn hetzelfde en daarna langer.
Mijn bakcode is CHD.

Mtdi 30-12-2011 10:46

Een TDI bak heeft te zware overbrengings verhoudingen.
Waarom deze vraag?
Is je huidige bak kapot?

Rallye 30-12-2011 12:39

Zoiets is leuk als je een turbo hebt maar niet achter een simpel gti 8v blokje.
Deze bakken zijn leuk voor het koppel.

gele-golf2 31-12-2011 04:41

ok bedankt nja ik heb niet echt een standaard blokje ik zoek de juiste bak om zo veel mogelijk koppel te krijgen ik heb er een afgedraaid vliegwiel op ik heb nog geen versnellingsbak voor dit project



Mtdi 31-12-2011 05:58

Het blok ziet er erg netjes uit,wat is er aan gebeurt om meer vermogen en koppel te krijgen?
En wat voor type bak wil je,welk vliegwiel heb je?

Scirocco_1600 31-12-2011 09:18

als ik mij niet vergis heb je koppel verlies met een afgedraaid vliegwiel ..... nuja zo heb ik het toch ervaren .

arthur 31-12-2011 11:57

Je verlaagt de massatraagheid.
Daardoor zal de motor sneller op en af toeren.
Voegt verder niks toe aan het koppel of vermogen.

Persoonlijk zou ik er gewoon een gti bak onder hangen.
Korte verzetten, lekker schakelen, motor het goede toerental kunnen houden.

Ik heb op een gti ooit een hele lange bak gehad en een hele korte.
Als ik moet kiezen zou ik zeker voor de korte gaan.
Veel meer gti feeling.

zo`n bak is leuk als je 200+pk hebt.

Afijn voor het cruisen zal het best lekker zijn, maar neem aan dat je die motor niet daarvoor aan het bouwen bent :rolleyes: .

Jeff 31-12-2011 12:09

Een dieselbak gaat uitstekend achter een 8V. Probleemloos.

Turbo-Variant 31-12-2011 12:49

Een dieselbak is wel te doen. TDI bak (02A/02J) is doorgaans nog een stuk langer dan een Golf 1/2 dieselbakje. (020)
Niet echt een pretje op een atmosferisch blok.

arthur 31-12-2011 13:51

Quote:
Originally Posted by Jeff
Een dieselbak gaat uitstekend achter een 8V. Probleemloos.


Kwestie van smaak denk ik.
Na mijn mening doet het afbreuk aan het gti gevoel :D.

heb ooit met een gti de overstap gemaak van 4T na 9A.
Toerental steeg zo`n 1000 toeren in zijn 5.
van 200 in ze 4 na 200 in ze 5.

Een gti hoort niet terug te vallen in zijn 5!!!!
Das meer iets voor eco mobielen :D

Jeff 31-12-2011 14:06

Quote:
Originally Posted by arthur
Kwestie van smaak denk ik.
Na mijn mening doet het afbreuk aan het gti gevoel :D.

heb ooit met een gti de overstap gemaak van 4T na 9A.
Toerental steeg zo`n 1000 toeren in zijn 5.
van 200 in ze 4 na 200 in ze 5.

Een gti hoort niet terug te vallen in zijn 5!!!!
Das meer iets voor eco mobielen :D


Benzine is duur. En een cabrio is niet zo fijn rijden bij 170 km/h. :D

gti_power 31-12-2011 14:59

Ik heb een golf 1 met 16v en dieselbak een 4T,dit is echt een waardeloze combinatie.
De versnellingen zijn veel te lang ik rij op de gps 200 in de 4 en in de 5 210 op 5500 toeren en deze trekt dan niet meer verder door.Dit is dan met 16"met 195-40.
Ik ga er fijn de originele 2y weer achter plaatsen.
Met de dieselbak is het hele gti gevoel weg.Rijdt wel zuinig dat wel. :D

Scirocco_1600 31-12-2011 17:59

Quote:
Originally Posted by gti_power
Ik heb een golf 1 met 16v en dieselbak een 4T,dit is echt een waardeloze combinatie.
De versnellingen zijn veel te lang ik rij op de gps 200 in de 4 en in de 5 210 op 5500 toeren en deze trekt dan niet meer verder door.Dit is dan met 16"met 195-40.
Ik ga er fijn de originele 2y weer achter plaatsen.
Met de dieselbak is het hele gti gevoel weg.Rijdt wel zuinig dat wel. :D



4T : toch golf 2 1.8 8v carburator benzine bak ?
4t 1ste: 3.455 2de:1.944 3de:1.286 4de:0.909 5de: 0.745 eind : 3.667

arthur 31-12-2011 20:34

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
4T : toch golf 2 1.8 8v carburator benzine bak ?
4t 1ste: 3.455 2de:1.944 3de:1.286 4de:0.909 5de: 0.745 eind : 3.667


inderdaad, het is geen dieselbak, misverstand wat in de wereld is.
Hij is wel lang, naar mijn mening te lang voor een gti.
Afijn ontopic heren :D

Scirocco_1600 31-12-2011 21:01

Quote:
Originally Posted by arthur
inderdaad, het is geen dieselbak, misverstand wat in de wereld is.
Hij is wel lang, naar mijn mening te lang voor een gti.
Afijn ontopic heren :D


leuke bak om te cruizen , maar het doet niet goed aan de prestatie's van een GTI .

golf mkII 16v 01-01-2012 10:59

De 1Z[90pk]
Bakcode CTN [Type 02A]3,778 2,118 1,360 0,971 0,756 eind 3,158
De AFN [110pk]
Bakcode CYP [type 02A]3,778 2,063 1,348 0,967 0,744 eind 3,158
Inc vliegwiel startmotor koppeling voorstebaksteun en kabelschakeling


All times are GMT +1. The time now is 06:40.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.