#1
|
|||
|
|||
dx motor probleem
hallo allemaal,
ik ben al een tijdje met een DX motor bezig en deze loopt sinds deze week. nu heb ik alleen een klein probleem ermee. Op het moment dat de motor warm begint te worden begint deze te roken via de uitlaat. (licht blauwe rook). ook als ik dan een paar keer gas geef valt de olie druk weg (volgens de tacho). iemand een idee waar ik het moet zoeken? of zit er te dunne olie of iets dergelijks? er wordt geen druk opgebouwd in het koelsysteem en ook als ik de olievuldop van de kleppendeksel verwijder veranderd het draaien van de motor niet...
__________________
Daily 1: Polo 6R Daily 2/project 2: Golf 1 Project 1: Caddy 1 (ondertussen al bijna 3 jaar) Twentse VW Vrienden |
#2
|
||||
|
||||
klepsteelrubbers niet goed?
|
#3
|
||||
|
||||
wanneer je rijdt en je laat het gas los, zuigt hij olie aan langs de kleprubbers
wanneer je daarna weer vol gas geeft en er is een blauwe pluim, zijn het je kleprubbers wanneer je constant een blauwe pluim hebt , zijn het je olieschraap veren |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
auto is helaas nog niet rijdbaar. maar het is vooral als je gas geeft... en iets bij stationair...
__________________
Daily 1: Polo 6R Daily 2/project 2: Golf 1 Project 1: Caddy 1 (ondertussen al bijna 3 jaar) Twentse VW Vrienden |
#5
|
||||
|
||||
Als je project toch nog op blokken staat, gelijk even die kleprubbers wisselen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#6
|
|||
|
|||
Nou vandaag de klep rubbers vervangen. Deze waren erg versleten en uitgedroogd. Van de week de compressie gemeten van de motor en die heeft op 1 cilinder een compressie van 9 en op de andere 3 een compressie van rond de 11. Zouden de zuigerveren vast zitten? Er zijn geen sporen van slijtage te zien in de cilinderwand van de zuigers.
__________________
Daily 1: Polo 6R Daily 2/project 2: Golf 1 Project 1: Caddy 1 (ondertussen al bijna 3 jaar) Twentse VW Vrienden |
#7
|
||||
|
||||
Gemeten met koude of warme motor?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#8
|
||||
|
||||
Gewoon ff de kop eraf en laten reviseren.
|
#9
|
|||
|
|||
zo van de week bezig geweest met de motor.
Kop eraf haalt en toen de kleprubbers vervangen. deze waren zo slecht dat ze uit elkaar vielen op het moment dat de kleppen eruit waren... (zegt genoeg lijkt me). 6 van de 8 kleppen waren nat van de olie aan de binnenkant. ondertussen het onderblok laten weken in de wd40 om zo te kijken of de zuigerveren los kwamen of dat ze echt versleten waren. na een dagje alles weer terug gebouwd en toen maar weer compressie gemeten. wat blijkt alle 4 de cilinders hebben nu een compressie van rond de 12. een hele verbetering dus . (beide keren gemeten met koude motor). motor verder afgebouwd en loopt nu ook weer. en dit keer zonder te roken. dus dat is opgelost. op naar het volgende probleem. (lekkende carburateurs....) van mijn kant in ieder geval veel dank voor de tips!
__________________
Daily 1: Polo 6R Daily 2/project 2: Golf 1 Project 1: Caddy 1 (ondertussen al bijna 3 jaar) Twentse VW Vrienden |
#10
|
||||
|
||||
kleprubbers had je al vervangen toch??waren die nu alweer gaar wou je zeggen?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
lol zit een beetje dubbel te posten zo te lezen... sorry hiervoor. heb dus maar 1 keer de kleprubbers vervangen... geen 2x keer...
__________________
Daily 1: Polo 6R Daily 2/project 2: Golf 1 Project 1: Caddy 1 (ondertussen al bijna 3 jaar) Twentse VW Vrienden |
#12
|
|||
|
|||
nou de pret was van korte duur. wat er gebeurd is weet ik niet maar kan de motor niet meer aan de gang krijgen als die koud is. moet hem dan starten met behulp van snelstart in de inlaat spuiten... dan slaat hij moeilijk aan en als die dan warm is wil die wel starten. compressie nogmaals gemeten en zit nu op alle cilinders rond de 6....
iemand nog een idee? denk maar een andere cilinderkop plaatsen ofzo... weet het ook niet meer op dit moment. distributie staat wel op tijd.
__________________
Daily 1: Polo 6R Daily 2/project 2: Golf 1 Project 1: Caddy 1 (ondertussen al bijna 3 jaar) Twentse VW Vrienden |
#13
|
||||
|
||||
nou, blokje is wel op hoor
klinkt als een revisie, heb ik vroeger ook gehad, kom je van de snelweg, gaat het toetertje van het oliepijl ineens aan op de afrit als de auto schuin hangt. nieuwe zuigers en kleppen...... |