Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-08-2011, 19:42
The Cypher The Cypher is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 62
Default dx motor probleem

hallo allemaal,

ik ben al een tijdje met een DX motor bezig en deze loopt sinds deze week. nu heb ik alleen een klein probleem ermee.

Op het moment dat de motor warm begint te worden begint deze te roken via de uitlaat. (licht blauwe rook). ook als ik dan een paar keer gas geef valt de olie druk weg (volgens de tacho). iemand een idee waar ik het moet zoeken? of zit er te dunne olie of iets dergelijks?

er wordt geen druk opgebouwd in het koelsysteem en ook als ik de olievuldop van de kleppendeksel verwijder veranderd het draaien van de motor niet...
__________________
Daily 1: Polo 6R
Daily 2/project 2: Golf 1
Project 1: Caddy 1 (ondertussen al bijna 3 jaar)

Twentse VW Vrienden
Reply With Quote
  #2  
Old 06-08-2011, 20:38
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

klepsteelrubbers niet goed?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 06-08-2011, 21:32
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

wanneer je rijdt en je laat het gas los, zuigt hij olie aan langs de kleprubbers
wanneer je daarna weer vol gas geeft en er is een blauwe pluim, zijn het je kleprubbers
wanneer je constant een blauwe pluim hebt , zijn het je olieschraap veren
Reply With Quote
  #4  
Old 06-08-2011, 22:53
The Cypher The Cypher is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 62
Default

Quote:
Originally Posted by golf1gti83
wanneer je rijdt en je laat het gas los, zuigt hij olie aan langs de kleprubbers
wanneer je daarna weer vol gas geeft en er is een blauwe pluim, zijn het je kleprubbers
wanneer je constant een blauwe pluim hebt , zijn het je olieschraap veren



auto is helaas nog niet rijdbaar. maar het is vooral als je gas geeft... en iets bij stationair...
__________________
Daily 1: Polo 6R
Daily 2/project 2: Golf 1
Project 1: Caddy 1 (ondertussen al bijna 3 jaar)

Twentse VW Vrienden
Reply With Quote
  #5  
Old 07-08-2011, 11:46
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Als je project toch nog op blokken staat, gelijk even die kleprubbers wisselen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #6  
Old 10-08-2011, 17:00
The Cypher The Cypher is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 62
Default

Nou vandaag de klep rubbers vervangen. Deze waren erg versleten en uitgedroogd. Van de week de compressie gemeten van de motor en die heeft op 1 cilinder een compressie van 9 en op de andere 3 een compressie van rond de 11. Zouden de zuigerveren vast zitten? Er zijn geen sporen van slijtage te zien in de cilinderwand van de zuigers.
__________________
Daily 1: Polo 6R
Daily 2/project 2: Golf 1
Project 1: Caddy 1 (ondertussen al bijna 3 jaar)

Twentse VW Vrienden
Reply With Quote
  #7  
Old 10-08-2011, 17:12
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Gemeten met koude of warme motor?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #8  
Old 11-08-2011, 15:38
Rooney GTI 83's Avatar
Rooney GTI 83 Rooney GTI 83 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 197
Default

Gewoon ff de kop eraf en laten reviseren.
Reply With Quote
  #9  
Old 14-08-2011, 18:43
The Cypher The Cypher is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 62
Default

zo van de week bezig geweest met de motor.
Kop eraf haalt en toen de kleprubbers vervangen. deze waren zo slecht dat ze uit elkaar vielen op het moment dat de kleppen eruit waren... (zegt genoeg lijkt me). 6 van de 8 kleppen waren nat van de olie aan de binnenkant. ondertussen het onderblok laten weken in de wd40 om zo te kijken of de zuigerveren los kwamen of dat ze echt versleten waren. na een dagje alles weer terug gebouwd en toen maar weer compressie gemeten. wat blijkt alle 4 de cilinders hebben nu een compressie van rond de 12. een hele verbetering dus . (beide keren gemeten met koude motor). motor verder afgebouwd en loopt nu ook weer. en dit keer zonder te roken. dus dat is opgelost. op naar het volgende probleem. (lekkende carburateurs....)

van mijn kant in ieder geval veel dank voor de tips!
__________________
Daily 1: Polo 6R
Daily 2/project 2: Golf 1
Project 1: Caddy 1 (ondertussen al bijna 3 jaar)

Twentse VW Vrienden
Reply With Quote
  #10  
Old 14-08-2011, 18:47
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

kleprubbers had je al vervangen toch??waren die nu alweer gaar wou je zeggen?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #11  
Old 15-08-2011, 21:28
The Cypher The Cypher is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 62
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
kleprubbers had je al vervangen toch??waren die nu alweer gaar wou je zeggen?


lol zit een beetje dubbel te posten zo te lezen... sorry hiervoor. heb dus maar 1 keer de kleprubbers vervangen... geen 2x keer...
__________________
Daily 1: Polo 6R
Daily 2/project 2: Golf 1
Project 1: Caddy 1 (ondertussen al bijna 3 jaar)

Twentse VW Vrienden
Reply With Quote
  #12  
Old 21-08-2011, 22:49
The Cypher The Cypher is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 62
Default

nou de pret was van korte duur. wat er gebeurd is weet ik niet maar kan de motor niet meer aan de gang krijgen als die koud is. moet hem dan starten met behulp van snelstart in de inlaat spuiten... dan slaat hij moeilijk aan en als die dan warm is wil die wel starten. compressie nogmaals gemeten en zit nu op alle cilinders rond de 6....

iemand nog een idee? denk maar een andere cilinderkop plaatsen ofzo... weet het ook niet meer op dit moment. distributie staat wel op tijd.
__________________
Daily 1: Polo 6R
Daily 2/project 2: Golf 1
Project 1: Caddy 1 (ondertussen al bijna 3 jaar)

Twentse VW Vrienden
Reply With Quote
  #13  
Old 22-08-2011, 12:34
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

nou, blokje is wel op hoor
klinkt als een revisie,
heb ik vroeger ook gehad, kom je van de snelweg,
gaat het toetertje van het oliepijl ineens aan op de afrit als de auto schuin hangt.
nieuwe zuigers en kleppen......
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum