Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   dx motor probleem (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=88481)

The Cypher 06-08-2011 19:42

dx motor probleem
 
hallo allemaal,

ik ben al een tijdje met een DX motor bezig en deze loopt sinds deze week. nu heb ik alleen een klein probleem ermee.

Op het moment dat de motor warm begint te worden begint deze te roken via de uitlaat. (licht blauwe rook). ook als ik dan een paar keer gas geef valt de olie druk weg (volgens de tacho). iemand een idee waar ik het moet zoeken? of zit er te dunne olie of iets dergelijks?

er wordt geen druk opgebouwd in het koelsysteem en ook als ik de olievuldop van de kleppendeksel verwijder veranderd het draaien van de motor niet...

Johan1982MK1 06-08-2011 20:38

klepsteelrubbers niet goed?

golf1gti83 06-08-2011 21:32

wanneer je rijdt en je laat het gas los, zuigt hij olie aan langs de kleprubbers
wanneer je daarna weer vol gas geeft en er is een blauwe pluim, zijn het je kleprubbers
wanneer je constant een blauwe pluim hebt , zijn het je olieschraap veren

The Cypher 06-08-2011 22:53

Quote:
Originally Posted by golf1gti83
wanneer je rijdt en je laat het gas los, zuigt hij olie aan langs de kleprubbers
wanneer je daarna weer vol gas geeft en er is een blauwe pluim, zijn het je kleprubbers
wanneer je constant een blauwe pluim hebt , zijn het je olieschraap veren



auto is helaas nog niet rijdbaar. maar het is vooral als je gas geeft... en iets bij stationair...

Audi1981 07-08-2011 11:46

Als je project toch nog op blokken staat, gelijk even die kleprubbers wisselen :thumbup:

The Cypher 10-08-2011 17:00

Nou vandaag de klep rubbers vervangen. Deze waren erg versleten en uitgedroogd. Van de week de compressie gemeten van de motor en die heeft op 1 cilinder een compressie van 9 en op de andere 3 een compressie van rond de 11. Zouden de zuigerveren vast zitten? Er zijn geen sporen van slijtage te zien in de cilinderwand van de zuigers.

Audi1981 10-08-2011 17:12

Gemeten met koude of warme motor?

Rooney GTI 83 11-08-2011 15:38

Gewoon ff de kop eraf en laten reviseren.

The Cypher 14-08-2011 18:43

zo van de week bezig geweest met de motor.
Kop eraf haalt en toen de kleprubbers vervangen. deze waren zo slecht dat ze uit elkaar vielen op het moment dat de kleppen eruit waren... (zegt genoeg lijkt me). 6 van de 8 kleppen waren nat van de olie aan de binnenkant. ondertussen het onderblok laten weken in de wd40 om zo te kijken of de zuigerveren los kwamen of dat ze echt versleten waren. na een dagje alles weer terug gebouwd en toen maar weer compressie gemeten. wat blijkt alle 4 de cilinders hebben nu een compressie van rond de 12. een hele verbetering dus :). (beide keren gemeten met koude motor). motor verder afgebouwd en loopt nu ook weer. en dit keer zonder te roken. dus dat is opgelost. op naar het volgende probleem. (lekkende carburateurs....)

van mijn kant in ieder geval veel dank voor de tips!

De Pul 14-08-2011 18:47

kleprubbers had je al vervangen toch??waren die nu alweer gaar wou je zeggen?

The Cypher 15-08-2011 21:28

Quote:
Originally Posted by De Pul
kleprubbers had je al vervangen toch??waren die nu alweer gaar wou je zeggen?


lol zit een beetje dubbel te posten zo te lezen... sorry hiervoor. heb dus maar 1 keer de kleprubbers vervangen... geen 2x keer...

The Cypher 21-08-2011 22:49

nou de pret was van korte duur. wat er gebeurd is weet ik niet maar kan de motor niet meer aan de gang krijgen als die koud is. moet hem dan starten met behulp van snelstart in de inlaat spuiten... dan slaat hij moeilijk aan en als die dan warm is wil die wel starten. compressie nogmaals gemeten en zit nu op alle cilinders rond de 6.... :screwy:

iemand nog een idee? denk maar een andere cilinderkop plaatsen ofzo... weet het ook niet meer op dit moment. distributie staat wel op tijd.

golf1gti83 22-08-2011 12:34

nou, blokje is wel op hoor :rolleyes:
klinkt als een revisie,
heb ik vroeger ook gehad, kom je van de snelweg,
gaat het toetertje van het oliepijl ineens aan op de afrit als de auto schuin hangt.
nieuwe zuigers en kleppen......


All times are GMT +1. The time now is 00:50.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.