#1
|
||||
|
||||
1.8 16V Weber motor
NIEUWE FOTO`S!!
te koop een nieuw opgebouwde 16v ex pl motor. onderblok nagekeken niets aan vervangen is in zeeg goede staat. kop maximaal gevlakt. compressie 14:1 kleppen opnieuw ingeslepen uitlaat nokkenas aangepast en als inlaat gemonteerd. nieuw 16v Weber spruitstuk. 2 in zeer goede staat verkerende DCOE 45mm carborateurs. onderblok mat zwart gespoten. kleppendeksel met 1.8 16V Weber er in gegraveerd. onsteking bougikabels etc erbij. kabelboom heb ik er ook nog wel van. (even zoeken ) eventueel met 02a g60 versnellings bak erbij tegen meer prijs. 167***km prijs 995,- met g60 bak 1150,- *edit* nu € 1000,- samen foto`s: webers: spruitstuk: bak: NIEUWE FOTO`S olie koeler (DX) krijg je er ook wel bij. ik heb de motor van de bok moeten halen omdat de 16v turbo er nu inhangt groet frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
Last edited by knedel16vweber : 02-04-2010 at 18:27. |
#2
|
||||
|
||||
hoeveel paardjes heeft dit blok frank?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb nog niet gereden met dit blok dus ook nog niet op de bank geweest. maar gezien mijn vorige m16vweber motor moet deze minimaal 160/170pk op de wielen brengen met deze compressie verhouding. de oude motor had maar 7:1 en de onsteking is aangepast en loopt tegen de 9500rpm aan.
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
Hoe kom je aan die compressie van 14:1?
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
doormiddel van vlakken. compressie meter aanwezig bij bezichtiging van de motor!
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
hoe ga je met een compressie meter de verhouding meten?
dat het oude blok een verhouding had van 7:1 valt voor mij ook niet helemaal
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#7
|
||||
|
||||
misschien verkeert beschreven, maar ik bedoel daar mee dat hij nu 14bar compressie geeft per cilinder (14:1)
en dus de oude motor goed verleten was op het eind. 7bar per cilinder (7:1) hoop dat het nu wat duidelijker is.
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
okee gewoon 14 bar compressie per cilinder dus....beetje verwarrend idd.
maakt niet uit verder,je weet dus de compressieVERHOUDING niet?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
hoe bereken ik die dan?
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
boringxslag=....
inhoud verbrandingskamer kop=...mlx4 inhoud verbrandingskamer zuiger op bdp=...mlx4 dikte koppakking=...mmxboring=...mlx4 laatste 3 bij elkaar optellen, dan de eerste uitkomst delen door de tweede
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
juist ja...
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
motor moet weg! 1000,- met bak erbij!
heb een vr6 nodig voor de passie
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
Te koop zonder bak, webers en inlaatspruitstuk?
En kunnen de zuigers/drijfstangen zo'n hoge compressie wel aan?
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
kan eventueel ook los weg. het is vaker gedaan de compressie verhogen en heb er nog geen negative berichten van gehoord. het enigste waar je op moet letten is dat hij onbegrenst is en dat boven de 9000 rpm de kans bestaat dat de kleppen gaan zweven. dat wil je met deze kop niet mee maken. de speling tussen klep en zuiger zijn minimaal. maar een setje mechanische kleppen zou wel het puntje op de i zijn. maar ik denk ook dat het niet mooi loopt als je er bijv een injectie op zou zetten. de kans op pingelen is natuurlijk aanwezig. met weber en een scheutje octaanbooster kan dat nog al makkelijk opgevangen worden. blokje kaal met nokkenassen en onsteking mag voor 300,- weg.
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
nieuwe foto`s toegevoegd in de start post!
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#16
|
||||
|
||||
kleine aanbouwdelen ook aanwezig!
dynamosteun etc. up!
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
up!
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#18
|
||||
|
||||
Lijkt me dus niet echt geschikt voor daily straatgebruik?
__________________
Ex Daily / Hobby drive: Audi 80 Formel E CL 1.8 '84 LD6Y |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
het kan wel hoor, ik heb het ook gedaan toen met mijn mk2. alleen op webers zal hij wel de nodige liters benzine nodig hebben, dat wel. edit* je wou het blokje zoder webers ik weet niet hoe hij zich zal gedragen op injectie. tis wel een lekker fris blokje. misschien het proberen waard.
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#20
|
||||
|
||||
1000,- mensen, zo goed als kompleet blok met G60bak!
kabelschakeling (pook) ook erbij!!!
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|