#1
|
||||
|
||||
Gewicht auto bij import
Weet iemand hoe het gewicht van de auto wordt bepaald bij een import vanuit bijvb Duitsland naar Nederland?
Wordt dat bij de RDW gedaan op een weegbrug of wordt er gewoon in carbase gekeken wat een auto met dat merk, type, motor en uitvoering zou moeten wegen? Op basis daarvan wordt namelijk de wegenbelastingklasse bepaald. Dus als hij op een weegbrug gaat loont het wrs om de auto bijvb te ontdoen van zaken als reservewiel, krik, gereedschapsetjes, lampendoosje, zonnekleppen, motorafdekkappen, etc. (Alles wat er voor de keuring niet op hoeft te zitten) Kom je uiteindelijk met je A8 4.2TDI in dezelfde belastingklasse als een polo 1.4TDI. Of gaat die vlieger niet op?
__________________
- = MK1 '77 = - - = T3 Club Joker '89 = - - = Polo 6R '10 = - - = A4 B6 '04 = - |
#2
|
|||
|
|||
Denk dat ze gewoon uitgaan naar het gewicht zoals die al vanaf fabriek op kenteken is! Lijkt me eigelijk best logisch...
|
#3
|
|||
|
|||
Bij mijn mercedes hebben ze dat inderdaad gedaan, ze wegen de auto bij de rdw niet.
|
#4
|
||||
|
||||
Ik heb een keer een e30 ingevoerd en die moest op de weegbrug. Misschien dat dit kwam omdat het een auto was die geleverd was in spanje met een zwaardere koeling en een typegoedkeuring die niet geleverd is in Nederland?
|
#5
|
||||
|
||||
Toen ik met mijn golf naar de rdw ging om hem op kenteken te laten zetten (auto kwam uit Duitsland), moest ie wel op de weegbrug. Ze houden geen rekening met de brandstof enzo die er wel of niet in de tank zit.
|
#6
|
||||
|
||||
Hmmm dat is dus niet eenduidig.
Leegstrippen die hap dan maar voordat we naar de RDW rijden.
__________________
- = MK1 '77 = - - = T3 Club Joker '89 = - - = Polo 6R '10 = - - = A4 B6 '04 = - |
#7
|
||||
|
||||
bij een kentekenkeuring (nieuwerwets personenkenteken (geel) naar oude originele bedrijfswagenkenteken (blauw)) moest mijn T2b toch echt even op de weegbrug (Schiedam), ondanks dat op het oude kenteken ook een gewicht bekend was
|
#8
|
||||
|
||||
Bij mn station is bij invoer het gewicht overgenomen van t duitse kenteken, of uit een database of iets dergelijks.
Bij omkeuring van benzine naar diesel van mn andere wagen is het gewicht van het kenteken waar de motor uit kwam overgenomen. Stomme is dat hierbij het gewicht van een 4 deurs nu dus op t kenteken van mn 2 deurs staat van 888 naar 1007 kg ach, betaal toch geen belasting dus geen probleem
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#9
|
|||
|
|||
ik haalde een jetta uit duitsland. was een 1.6 benzine...omgebouwd naar 1.6 TD.
Moest dus wel gewogen worden. Dit was in november vorig jaar. Kreeg op mn kentekenbewijs nog een leuke verrassing. Komt bij rijklaar nogges 100 kilo bij! Op weegbrug was ie 1000 kilo. Ik betaal wegenbelasting voor 1100 kg. Gelukkig is ie over 2 maand belastingvrij. |