Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Car CafĂ© (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Gewicht auto bij import (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=64408)

Erik_vw 08-01-2010 13:29

Gewicht auto bij import

Weet iemand hoe het gewicht van de auto wordt bepaald bij een import vanuit bijvb Duitsland naar Nederland?
Wordt dat bij de RDW gedaan op een weegbrug of wordt er gewoon in carbase gekeken wat een auto met dat merk, type, motor en uitvoering zou moeten wegen?

Op basis daarvan wordt namelijk de wegenbelastingklasse bepaald. Dus als hij op een weegbrug gaat loont het wrs om de auto bijvb te ontdoen van zaken als reservewiel, krik, gereedschapsetjes, lampendoosje, zonnekleppen, motorafdekkappen, etc.
(Alles wat er voor de keuring niet op hoeft te zitten)

Kom je uiteindelijk met je A8 4.2TDI in dezelfde belastingklasse als een polo 1.4TDI. :D

Of gaat die vlieger niet op?

Kazzo 08-01-2010 13:36

Denk dat ze gewoon uitgaan naar het gewicht zoals die al vanaf fabriek op kenteken is! Lijkt me eigelijk best logisch...

Geert_Sneek 08-01-2010 14:11

Bij mijn mercedes hebben ze dat inderdaad gedaan, ze wegen de auto bij de rdw niet.

Erik M 08-01-2010 14:19

Ik heb een keer een e30 ingevoerd en die moest op de weegbrug. Misschien dat dit kwam omdat het een auto was die geleverd was in spanje met een zwaardere koeling en een typegoedkeuring die niet geleverd is in Nederland?

Kaj_A 08-01-2010 14:50

Toen ik met mijn golf naar de rdw ging om hem op kenteken te laten zetten (auto kwam uit Duitsland), moest ie wel op de weegbrug. Ze houden geen rekening met de brandstof enzo die er wel of niet in de tank zit.

Erik_vw 08-01-2010 15:48

Hmmm dat is dus niet eenduidig.

Leegstrippen die hap dan maar voordat we naar de RDW rijden.

Marcski 08-01-2010 16:16

bij een kentekenkeuring (nieuwerwets personenkenteken (geel) naar oude originele bedrijfswagenkenteken (blauw)) moest mijn T2b toch echt even op de weegbrug (Schiedam), ondanks dat op het oude kenteken ook een gewicht bekend was

Zollie 08-01-2010 16:55

Bij mn station is bij invoer het gewicht overgenomen van t duitse kenteken, of uit een database of iets dergelijks.

Bij omkeuring van benzine naar diesel van mn andere wagen is het gewicht van het kenteken waar de motor uit kwam overgenomen. Stomme is dat hierbij het gewicht van een 4 deurs nu dus op t kenteken van mn 2 deurs staat :) van 888 naar 1007 kg :D

ach, betaal toch geen belasting dus geen probleem ;)

B-ram 08-01-2010 18:24

ik haalde een jetta uit duitsland. was een 1.6 benzine...omgebouwd naar 1.6 TD.

Moest dus wel gewogen worden. Dit was in november vorig jaar.

Kreeg op mn kentekenbewijs nog een leuke verrassing. Komt bij rijklaar nogges 100 kilo bij! Op weegbrug was ie 1000 kilo. Ik betaal wegenbelasting voor 1100 kg. Gelukkig is ie over 2 maand belastingvrij:D.

All times are GMT +1. The time now is 23:48.