|
|||
|
|||
Oude bekende? 1.8KR
Hallo allen,
zal ff beginnen met me zelf voor te stellen. Ik ben Robin 23 jaren jong en kom uit Ter Apel(groningen). Sinds een paar weken ben ik de eigenaar van een Golf mk1 Gti uit '80. Dit naar eindeloos door hameren van mijn maatje, dat ik er toch aan moest geloven. Afgelopen weekend liepen wij een motor tegen het lijf. Een 1.8 KR volgens de verkoper. De motor stond al een tijdje stil. Maar we hebben de gok genomen. Hij is uit een rijdende auto gekomen. Thuis gekomen de motor eens helemaal nagetrokken. We hadden al vastgesteld dat het inderdaad om een KR onderblok ging. Thuis gekomen wat nummers genoteerd van de kop en toen aan de google. Hierbij ontdekte ik het volgende. Het gaat om een KR onderblok met een 9A 2.0 16v Kop. De motor is uitgerust met een aangepast inlaatspruitstuk waarop motorfiets carbarateurs zijn gemonteerd. Omdat ik graag wat meer achtergrond info wil over de motor en er een aantal aanpassingen zijn gedaan aan de motor. Dacht ik misschien is het een oude bekende van het forum. Dit zal mij enorm helpen. Hierbij nog 2 foto's: Al vast bedankt! Last edited by Beukers : 09-04-2012 at 14:50. |
|
||||
|
||||
welkom, pas de grootte van de foto`s even aan.
|
|||
|
|||
Welkom hier.
Kan je even de foto's verkleinen dat kijkt wat makkelijker. |
|
||||
|
||||
hier de foto,s verkleind
|
|||
|
|||
Hoe krijg ik die foto's kleiner?
|
|
|||
|
|||
oke thanks, dat wou ik doen
|
|
||||
|
||||
je moet in de link het woord "Grote" weglaten
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DAPYJ46V.jpg dus zo :www.mijnalbum.nl/Foto-DAPYJ46V.jpg
|
|||
|
|||
Oke tnx, ben benieuwd of iemand de motor kent, vorige eigenaar had hem uit friesland
Last edited by Beukers : 09-04-2012 at 15:11. |
|
||||
|
||||
mikuni's? dan is t de oude van Bauke.
|
|||
|
|||
Zal ik dr moete kijke zag zo geen type op de carbs staan.
Heb je wat meer info over de motor misschien? Ben erg benieuwd naar het verleden van de motor en de reden van het wisselen van de kop? Gr. Robin |
|
|||
|
|||
Het is keihin, klopt dat?
|
|
|||
|
|||
Waar kan ik het typenr. vinden op de Keihin's? Ik vind alleen een nummer, maar dat vind ik nergens terug op het internet.
Het nr. begint met 80B en dan staat er in een rechthoekig vakje een A achter. Ik ben benieuwd of die hier van het forum komt. Ik ben erg benieuwd wat er precies aan is gedaan. |
|
|||
|
|||
Niemand die hem herkend? en iemand een antwoord met betrekking to mijn vraag over de Keihin's?
mvg, Robin |
|
|||
|
|||
Reageert er gewoon niemand omdat ik een newbee ben?
Er is toch wel iemand die mij kan vertellen hoe dat met die typenr. van een keihin zit? |
|
|||
|
|||
Niemand negeert je bewust hoor
Die kennis is hier niet alom aanwezig, enkele kenners daargelaten. Misschien dat je antwoord op die vraag op een motor-forum kunt vinden? |
|
||||
|
||||
Als ik het zo van de foto's moet zeggen dan zijn het CBR of R6 carbs, maakt voor dit doel niet veel uit. Pim van DUB-Detail (forumsponsor) raad voor een 16V wel grote carbs aan, liefst 40mm of meer, ik ben assistent bij een 16V project en ga bij die motor voor Blackbird of R1 carbs.
Waarom voor een 9A kop is gekozen weet ik niet precies, even kort door de bocht heeft (volgens mij) ten opzichte van een KR een ABF een langere slag een 9A een grotere boring Het kan dus zijn dat jou KR voorzien is van wat grotere zuigers en dat ze kop van een 9A gemonteerd hebben, hopelijk hebben ze dan de KR nokkenassen mee genomen want dan heb je met een goeie afstelling een leuk bommetje in het vooronder...
|
|
||||
|
||||
Welkom Robin,
Voor de technische details moet je niet bij mij zijn, maar heb je ook foto's van de GTI ??
|
||||
|
||||
Ja idd, foto's Robin Foto's
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition". |
|
|||
|
|||
Quote:
Die grote Carbs was ik inmiddels ook achter gekomen. Ik ben al op zoek naar een ander setje, Mijn voorkeur gaat uit naar een setje van de R1. Die grotere boring klinkt me als muziek in de oren lol. De motor gaat op termijn toch helemaal uit elkaar, om hem weer helemaal opnieuw op te bouwen. Zodat deze weer in topconditie komt. Omdat jij betrokken bent bij een vergelijkbaar project? Is daar ook ergens een draadje van? Ik ben eigenlijk nog opzoek naar een draadje waar bij staat wat ik verder nog allemaal aan materiaal nodig ben. Verder zal ik binnenkort foto's maken. Het project ligt nu weer even stil, omdat er iets tussen gekomen is wat ook erg leuk is. Mijn vriendin gaat ovalracen met een Lancia Nuovo Delta 2.0 16v. We wonen in Ter Apel en daar word deze sport beoefend op een mooi asfaltoval. De lancia moet wedstrijdklaar geprepareerd worden en dat heeft nu even prioriteit. Daarna is er weer tijd voor mijn MK1. En ondertussen help ik men maat met het opbouwen van zijn MK1 G60 en zo blijven we bezig met auto's |