|
|||
|
|||
2.0 l gti 8v loopt op 3 pitten????
hoi
me vriendin heeft een golf type 3 2 liter 8v uit 1995 nu is afgelopen zaterdag met een snelheid van nog geen 40 km per uur de distributieriem geknapt de spanrol is bij de vervanging van distributie niet vervangen door vorige eigenaar maar heb nu de riem weer vervangen met nieuwe spanrol nu blijkt dat hij op 3 pitten loopt cillinder 2 doet niet mee heb het een en al gemeten en kom tot de conclusie dat de compressie gehalveerd is 4.9 bar nu hoor ik van menigeen dat dit type motor (2e) een vrijloop motor is dus zou bij het knappen van de riem vrijwel geen schade kunnen ontstaan maar nu denk ik dat de hydraulische klepstoter toch een tip heeft gehad en daarom moeilijk doet heeft iemand hier ervaring mee??? of weet iemand of het echt een vrijloper is kan wel met de zuigers in bdp de nokkenas gewoon blijven ronddraaien groeten arjan |
|
||||
|
||||
Kleppen zijn krom!
2.0 8v van opel kunnen daar tot zekere hoogte tegen, maar vw niet. Kop eraf halen en kijken wat de schade is, is de enigste optie. |
|
|||
|
|||
ja ok zou ik ook denken
maar allsje hem start loopt ie prima zonder tikken ofzow alleen stuk minder vermogen |
|
||||
|
||||
klopt,er zijn idd wel motoren van VW die wel vrij rond kunnen maar helaas voor jou hoort deze daar niet bij.....
|
||||
|
||||
logisch,het enige probleem is nou dat je klep niet meer op de zetel afdicht....
|
|||
|
|||
ok heb de kleppendeksel en nokkenas gedemonteerd
nu zijn na mijn gevoel alle kleppen goed gaan nog mooi stevig op en neer maar nadat ik bij cillinder 2 de klepstoter er uit haalde zag ik een paar goede krassen in me cillinder en denk dus dat dit de oorzaak is groeten Arjan |
|
||||
|
||||
Quote:
dat doe je goed,vanaf de nokkenas in de cilinder kijken doe nou maar niet zo eigenwijs en haal dat kopje er even af.....
|
||||
|
||||
Een klep kan wel mooi heen en weer gaan, maar als hij niet meer afdicht omdat hij krom is. Heb je toch echt een probleem hoor!
In ieder geval heel veel succes ermee!! Het is nooit leuk om pech te hebben met je auto. |
|
||||
|
||||
Quote: