![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Heb sinds vorige week een Supersport schroefset onder mijn Golf 1. Maar nu knarst hij behoorlijk als ik met lage snelheid een bocht neem. Is dit normaal? Want weet wel dat het gewoon mijn veer is die draait in mijn toplager.
En waar zijn die conische oranje bussen voor die op de voorveren zitten?
__________________
VW Golf MK1 '79 1.5 auto VW Golf MK2 '88 1.8 - RIP Wanted: VW Golf 2 GTI 16v |
#2
|
||||
|
||||
![]() Misschien is het je fuseekogel?
Bij verlaging komt deze onder een andere hoek te staan en is het mogelijk dat hij vooral in bochten gaat tokken of knarsen. Gebruik anders de search eens ![]() Jullie mogen mij verbeteren als ik het niet goed heb ![]() ![]()
__________________
VAGH Audi a4 Avant 1.8T '03 ? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Werkt de toplager nog wel zoals het moet?
De veren horen namelijk niet in de schotels te draaien ofzo! |
#4
|
|||
|
|||
![]() heb je wel nieuwe toplagers geplaatst toen je de schroefset plaatste? voor de kosten zou ik het niet laten. als je toplager kapot is dan draait bij lage snelheden je veer niet goed mee, en dat springt ie weer op zijn plek. Heel vervelend geluid.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Je kan het controleren door je auto even op te krikken en dan voelen of je speling hebt op het wiel of de as.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() En zitten de toplager moeren wel goed vast?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Zitten nieuwe toplagers in. En de moer bovenop is gewoon helemaal aangedraaid tot die vast zit, dus neem aan dat dat gewoon goed zit.
__________________
VW Golf MK1 '79 1.5 auto VW Golf MK2 '88 1.8 - RIP Wanted: VW Golf 2 GTI 16v |
#8
|
|||
|
|||
![]() misschien domme vraag (tevens wel iets wat vaker gebeurd) maar zit je wiel niet tegen de binnenkant van je wielkuip?
Ik had dit namelijk met mijn Cupra ook. Ook had ik bij mijn cupra te hoge ET waarde waardoor de band tegen de schroefset zelf aanliep (alleen voor) 2 dingen die makkelijk gecheckt kunnen worden... |
#9
|
|||
|
|||
![]() oh, en een niet goed uitgelijnde/camber niet goed kan ook dit soort klachten veroorzaken.
Omdat je dus 1 week geleden je hele ophanging los hebt gehad moest dit natuurlijk wel gebeuren...is dat ook gedaan? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Nog niet uitgelijnd idd. Maar de achterkant moet nog verlaagd worden, vorige week geen tijd meer voor gehad.
__________________
VW Golf MK1 '79 1.5 auto VW Golf MK2 '88 1.8 - RIP Wanted: VW Golf 2 GTI 16v |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Je bovenste veerschotels misschien? Zou je eens een foto kunnen maken hoe je de schroefset gemonteerd hebt? Het gebeurt namelijk wel eens vaker dat mensen er ineens 2 veerschotels op hebben.... ![]() en aangezien jij het erover hebt dat je veer draait in je toplager..en vraagt waar die conische oranje bussen voor zijn....krijg ik zo`n vermoeden dat jij hem misschien ook wel verkeerd hebt gemonteerd..
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos Last edited by René : 04-06-2009 at 20:17. |
#12
|
|||
|
|||
![]() zowiezo niks zeggen over geluiden die je hoort voordat de auto is uitgelijnd. Maakt groot verschil.
De foto hierboven zouden de lagers op de oranje doppen moeten zitten, die dan weer tegen de 'topmounts' (sorry engels forum gewend) aanduwen. mocht dit alles niets baten, eventueel alles loshalen en kijken of je ze wel recht omhoog hebt gemonteerd. maar eerst uitlijnen, dan pas merk je ook echt de voordelen van schroefset. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Voordelen van een schroefset? 0,0 comfort en overal om moeten rijden ![]() ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
haha. ik bedoel maar. en beetje vage praat over dat uitlijnen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Volkswagen.. ![]() Ride: 1995 Golf mk3 'Rolling stones' Engine: 1600 with 75 horses inside. ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja en nee. Topic starter heeft gezegd dat er nieuwe lagers opzitten, en mits hij het goed in elkaar heeft gezet (wat ik al had gezegd dat hij moest nakijken) dan is uitlijnen wel de volgende stap. Zou wel eerst zoals ik al zei kijken of je band aan de binnenkant niet tegen de kast of schroefset zelf zit. grt |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb die conische dingen er idd niet tussen. En heb de planning om zondag de achterkant te verlagen (kan dus ook de boosdoener zijn). En ik heb gewoon de toplager op de direct veer gemonteerd. Lijkt mij ook het meest logische. En zal het niet zo zijn dat die oranje doppen er altijd voor zijn om de veer op zijn plek te houden? Lijkt me wel zo handig tijdens opslag en transport etc.
__________________
VW Golf MK1 '79 1.5 auto VW Golf MK2 '88 1.8 - RIP Wanted: VW Golf 2 GTI 16v Last edited by ::Michel:: : 05-06-2009 at 19:23. |
#17
|
|||
|
|||
![]() je bedoeld de oranje doppen bovenop op de foto??? dus zit de lager rechtstreeks op de veer? zo ja niet goed!
mocht je het om de zwarte plastic hulzen hebben in de veer; deze zijn er om vuil zo veel mogelijk weg te houden maar weglaten lijkt mij geen knarsend geluid te geven. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Is zeker handig tijdens transport enzo.....maar dat is niet de reden dat ze er bij zitten.
Dus, gewoon monteren zoals op die foto als ik plaatste...daarboven je toplager..klaar. En als je slim bent, dan koop je even 2 nieuwe toplagers.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |