Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Knarsen schroefset. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=55910)

::Michel:: 04-06-2009 14:03

Knarsen schroefset.

Heb sinds vorige week een Supersport schroefset onder mijn Golf 1. Maar nu knarst hij behoorlijk als ik met lage snelheid een bocht neem. Is dit normaal? Want weet wel dat het gewoon mijn veer is die draait in mijn toplager.

En waar zijn die conische oranje bussen voor die op de voorveren zitten?

Siem 04-06-2009 14:11

Misschien is het je fuseekogel?

Bij verlaging komt deze onder een andere hoek te staan en is het mogelijk dat hij
vooral in bochten gaat tokken of knarsen.

Gebruik anders de search eens ;)

Jullie mogen mij verbeteren als ik het niet goed heb :) :tongue:

Tomvw 04-06-2009 14:30

Werkt de toplager nog wel zoals het moet?
De veren horen namelijk niet in de schotels te draaien ofzo!

Reuvers 04-06-2009 14:59

heb je wel nieuwe toplagers geplaatst toen je de schroefset plaatste? voor de kosten zou ik het niet laten. als je toplager kapot is dan draait bij lage snelheden je veer niet goed mee, en dat springt ie weer op zijn plek. Heel vervelend geluid.

Tomvw 04-06-2009 17:08

Je kan het controleren door je auto even op te krikken en dan voelen of je speling hebt op het wiel of de as.

Arne 04-06-2009 17:42

En zitten de toplager moeren wel goed vast?

::Michel:: 04-06-2009 17:50

Zitten nieuwe toplagers in. En de moer bovenop is gewoon helemaal aangedraaid tot die vast zit, dus neem aan dat dat gewoon goed zit.

Reuvers 04-06-2009 18:00

misschien domme vraag (tevens wel iets wat vaker gebeurd) maar zit je wiel niet tegen de binnenkant van je wielkuip?
Ik had dit namelijk met mijn Cupra ook.

Ook had ik bij mijn cupra te hoge ET waarde waardoor de band tegen de schroefset zelf aanliep (alleen voor)

2 dingen die makkelijk gecheckt kunnen worden...

Reuvers 04-06-2009 18:01

oh, en een niet goed uitgelijnde/camber niet goed kan ook dit soort klachten veroorzaken.

Omdat je dus 1 week geleden je hele ophanging los hebt gehad moest dit natuurlijk wel gebeuren...is dat ook gedaan?

::Michel:: 04-06-2009 19:35

Nog niet uitgelijnd idd. Maar de achterkant moet nog verlaagd worden, vorige week geen tijd meer voor gehad.

René 04-06-2009 20:14

Quote:
Originally Posted by ::Michel::

En waar zijn die conische oranje bussen voor die op de voorveren zitten?

Je bovenste veerschotels misschien?

Zou je eens een foto kunnen maken hoe je de schroefset gemonteerd hebt? Het gebeurt namelijk wel eens vaker dat mensen er ineens 2 veerschotels op hebben.... :rolleyes:

en aangezien jij het erover hebt dat je veer draait in je toplager..en vraagt waar die conische oranje bussen voor zijn....krijg ik zo`n vermoeden dat jij hem misschien ook wel verkeerd hebt gemonteerd..

Reuvers 04-06-2009 20:47

zowiezo niks zeggen over geluiden die je hoort voordat de auto is uitgelijnd. Maakt groot verschil.

De foto hierboven zouden de lagers op de oranje doppen moeten zitten, die dan weer tegen de 'topmounts' (sorry engels forum gewend) aanduwen.

mocht dit alles niets baten, eventueel alles loshalen en kijken of je ze wel recht omhoog hebt gemonteerd.

maar eerst uitlijnen, dan pas merk je ook echt de voordelen van schroefset.

Gertjan 04-06-2009 21:24

Quote:
Originally Posted by Reuvers
zowiezo niks zeggen over geluiden die je hoort voordat de auto is uitgelijnd. Maakt groot verschil.

De foto hierboven zouden de lagers op de oranje doppen moeten zitten, die dan weer tegen de 'topmounts' (sorry engels forum gewend) aanduwen.

mocht dit alles niets baten, eventueel alles loshalen en kijken of je ze wel recht omhoog hebt gemonteerd.

maar eerst uitlijnen, dan pas merk je ook echt de voordelen van schroefset.

Voordelen van een schroefset?
0,0 comfort en overal om moeten rijden :thumbup: :D

matt8 04-06-2009 21:44

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Voordelen van een schroefset?
0,0 comfort en overal om moeten rijden :thumbup: :D

haha. ik bedoel maar. en beetje vage praat over dat uitlijnen. :redface: als ik een schrapend of knarsend geluid hoor dan denk ik echt niet: aah maakt niet uit, gewoon ff uitlijnen en alles is prima :rolleyes: . waarschijnlijk heeft hij gewoon iets niet helemaal volgens de regels in elkaar gezet, of is er wat kapot :rolleyes: . dan kun je wel zeggen. hoppa uitlijnen die hap. maar behalve dat het weer geld kost ben je geen stap verder. kun je na het uitlijnen zeker de boel uit elkaar trekken omdat het nog niet goed is en dan nog een keer weer uit laten lijnen? :thumbup: :redface:. beter eerst 100% zeker zijn dat je alles goed gemonteerd hebt en dan pas naar de uitlijnboer. :) :rolleyes: en misschien kan de topicstarter paar foto's plaatsen van het spul? dan zijn er wel mensen die je kunnen zeggen of dat zo in elkaar hoort of niet. :) :rolleyes:

Reuvers 05-06-2009 07:07

Quote:
Originally Posted by matt8
haha. ik bedoel maar. en beetje vage praat over dat uitlijnen. :redface: als ik een schrapend of knarsend geluid hoor dan denk ik echt niet: aah maakt niet uit, gewoon ff uitlijnen en alles is prima :rolleyes: . waarschijnlijk heeft hij gewoon iets niet helemaal volgens de regels in elkaar gezet, of is er wat kapot :rolleyes: . dan kun je wel zeggen. hoppa uitlijnen die hap. maar behalve dat het weer geld kost ben je geen stap verder. kun je na het uitlijnen zeker de boel uit elkaar trekken omdat het nog niet goed is en dan nog een keer weer uit laten lijnen? :thumbup: :redface:. beter eerst 100% zeker zijn dat je alles goed gemonteerd hebt en dan pas naar de uitlijnboer. :) :rolleyes: en misschien kan de topicstarter paar foto's plaatsen van het spul? dan zijn er wel mensen die je kunnen zeggen of dat zo in elkaar hoort of niet. :) :rolleyes:

Ja en nee.

Topic starter heeft gezegd dat er nieuwe lagers opzitten, en mits hij het goed in elkaar heeft gezet (wat ik al had gezegd dat hij moest nakijken) dan is uitlijnen wel de volgende stap. Zou wel eerst zoals ik al zei kijken of je band aan de binnenkant niet tegen de kast of schroefset zelf zit.

grt

::Michel:: 05-06-2009 19:10

Quote:
Originally Posted by René
Je bovenste veerschotels misschien?

Zou je eens een foto kunnen maken hoe je de schroefset gemonteerd hebt? Het gebeurt namelijk wel eens vaker dat mensen er ineens 2 veerschotels op hebben.... :rolleyes:

en aangezien jij het erover hebt dat je veer draait in je toplager..en vraagt waar die conische oranje bussen voor zijn....krijg ik zo`n vermoeden dat jij hem misschien ook wel verkeerd hebt gemonteerd..

Ik heb die conische dingen er idd niet tussen.

En heb de planning om zondag de achterkant te verlagen (kan dus ook de boosdoener zijn).

En ik heb gewoon de toplager op de direct veer gemonteerd. Lijkt mij ook het meest logische. En zal het niet zo zijn dat die oranje doppen er altijd voor zijn om de veer op zijn plek te houden? Lijkt me wel zo handig tijdens opslag en transport etc.

Reuvers 05-06-2009 19:14

je bedoeld de oranje doppen bovenop op de foto??? dus zit de lager rechtstreeks op de veer? zo ja niet goed!

mocht je het om de zwarte plastic hulzen hebben in de veer; deze zijn er om vuil zo veel mogelijk weg te houden maar weglaten lijkt mij geen knarsend geluid te geven.

René 05-06-2009 19:34

Is zeker handig tijdens transport enzo.....maar dat is niet de reden dat ze er bij zitten.
Dus, gewoon monteren zoals op die foto als ik plaatste...daarboven je toplager..klaar.

En als je slim bent, dan koop je even 2 nieuwe toplagers.

All times are GMT +1. The time now is 21:02.