#1
|
||||
|
||||
Spinnekop KR , PL
Even een vraagje:
Werkt de spinnekop(compleets met luchtfiltershuis en alles) van een KR ook op een PL. De luchtfilterbak van de KR is namelijk veel kleiner dan die van een PL. als iemand het weet graag, Bedankt alvast GR kroeps |
#2
|
||||
|
||||
Ja dat kan, als je je warmloopregelaar aansluit. Dus 2 stroomdraden trekken vanaf je zekeringkast naar je warmloopregelaar, er moet stroom op staan wanneer je contact aan staat.
Je lambdasonde gebruikt die dan niet meer. |
#3
|
|||
|
|||
En de ontsteking???
Is die niet gekoppeld aan de luchtweger Kom je dan ook met de APK niet in de knoei co uitstoot Last edited by golf mkII 16v : 06-12-2007 at 18:44. |
#4
|
||||
|
||||
oftopic: wat is het verschil tussen pl en kr,wil ik toch wel eens weten?
|
#5
|
||||
|
||||
Je geeft zelf al aan dat je offtopic gaat, dat is niet de bedoeling he. Gebruik de search eens, die is er niet voor niks.
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Met de ontsteking heb je niks te maken. Met de apk moet je de CO misschien ff omlaag schroeven, dat lukt meestal wel zonder kat zelfs. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
ff mijn verschillen in motoren topics nalezen opt VWforum, maar volgens mij staat er ook wel zoiets hier...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
10 PK En een kat.[bij de PL] |
#9
|
|||
|
|||
Zucht.....
NEE, je kan de spinnenkop van de KR en PL niet uitwisselen.....tenzij je genoegen neemt met een slecht werkende injectie
De KR heeft een K-Jetronic injectie en de PL een KE-jetronic, een van de grootste verschillen in de KE-jetronic tov de K-Jetronic zit in de spinnenkop Bij de K-Jetronic zit er een mechanische drukvereffening van de brandstofsleuven in de spinnenkop, in de KE-Jetrnic word dit electrisch gedaan, aangestuurd door de ECU....dit systeem zorgt deels voor de verrijking van het mengsel in koude toestand en bij het accelereren Je zal dus of de hele injectie ivl ECU moeten plaatsen of een spinnekop van de K-Jetronic (blijven) gebruiken Last edited by Fred : 07-12-2007 at 21:46. Reason: schrijfoutjes |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Heel mooi verhaal maar je kan een pl wel gewoon naar een k-jetronic ombouwen. Als je de spinnekop van een kr erop zet en een warmloopregelaar installeerd loopt die gewoon prima en zelfs beter ! Een maat van mij en ik rijden er ook zo mee en het rijd stukken beter (feller/directer) dan met ke-jetronic. Gewoon de gasklep van de pl erop laten ( dus met nul en vollast schakelaar),de STK van een PL. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
hey wat is het precieze probleem als je het wel doet wat gaat de motor dan doen .. kan deze dan uitvallen als ik de koppeling induw tijdens het rijden en start ze dan ook slechter ?? ik zit namelijk met dat probleem en ik weet niet wat het is.. alvast bedankt kevin |
#12
|
|||
|
|||
Het verschil Tussen pl & kr
Een KR blok en PL blok zijn het zelfde,
het verschil is dat een KR een groot inlaat heeft en dat hij geen katalysator heeft dat maakt de KR sneller Een PL blok heeft kleine inlaat spruitstuk en heeft een katalysator daardoor word de PL block traag... |
#13
|
||||
|
||||
je vergeet het verschil in nokkenassen.......
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Heej Kevin, kan je eens meer vertellen over je probleem, ik heb namenlijk ook een probleem met K-Jetronic Gr, Ramon |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Dit klopt niet, een KR is ook geleverd met dunne inlaat. |
#16
|
||||
|
||||
volgens mij dwalen we af...
moet kunnen kr op een pl zoals saus zegt.
__________________
Scirocco 2 GT 1.9TDI '82 daily Scirocco 2 GT16v '88 Scirocco 2 CL 1.5 automaat '81 Scirocco 2 GTX 1.8i '89 Scirocco 2 Kamei X1 1.6 '82 |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt |