Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Spinnekop KR , PL (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37155)

kroeps 06-12-2007 12:39

Spinnekop KR , PL
 
Even een vraagje:

Werkt de spinnekop(compleets met luchtfiltershuis en alles) van een KR ook op een PL. De luchtfilterbak van de KR is namelijk veel kleiner dan die van een PL.

als iemand het weet graag,
Bedankt alvast

GR kroeps

saus 06-12-2007 15:49

Ja dat kan, als je je warmloopregelaar aansluit. Dus 2 stroomdraden trekken vanaf je zekeringkast naar je warmloopregelaar, er moet stroom op staan wanneer je contact aan staat.

Je lambdasonde gebruikt die dan niet meer.

golf mkII 16v 06-12-2007 18:41

En de ontsteking???
Is die niet gekoppeld aan de luchtweger
Kom je dan ook met de APK niet in de knoei
co uitstoot

golf3freak 06-12-2007 19:21

oftopic: wat is het verschil tussen pl en kr,wil ik toch wel eens weten?

Arne 07-12-2007 10:51

Je geeft zelf al aan dat je offtopic gaat, dat is niet de bedoeling he. Gebruik de search eens, die is er niet voor niks.

saus 07-12-2007 17:43

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
En de ontsteking???
Is die niet gekoppeld aan de luchtweger
Kom je dan ook met de APK niet in de knoei
co uitstoot



Met de ontsteking heb je niks te maken.

Met de apk moet je de CO misschien ff omlaag schroeven, dat lukt meestal wel zonder kat zelfs.

Menace 07-12-2007 18:12

Quote:
Originally Posted by golf3freak
oftopic: wat is het verschil tussen pl en kr,wil ik toch wel eens weten?

ff mijn verschillen in motoren topics nalezen opt VWforum, maar volgens mij staat er ook wel zoiets hier...

golf mkII 16v 07-12-2007 18:20

Quote:
Originally Posted by golf3freak
oftopic: wat is het verschil tussen pl en kr,wil ik toch wel eens weten?

10 PK :D
En een kat.[bij de PL]

Fred 07-12-2007 21:44

Zucht.....
 
NEE, je kan de spinnenkop van de KR en PL niet uitwisselen.....tenzij je genoegen neemt met een slecht werkende injectie

De KR heeft een K-Jetronic injectie en de PL een KE-jetronic, een van de grootste verschillen in de KE-jetronic tov de K-Jetronic zit in de spinnenkop

Bij de K-Jetronic zit er een mechanische drukvereffening van de brandstofsleuven in de spinnenkop, in de KE-Jetrnic word dit electrisch gedaan, aangestuurd door de ECU....dit systeem zorgt deels voor de verrijking van het mengsel in koude toestand en bij het accelereren

Je zal dus of de hele injectie ivl ECU moeten plaatsen of een spinnekop van de K-Jetronic (blijven) gebruiken

saus 10-12-2007 00:10

Quote:
Originally Posted by Fred
NEE, je kan de spinnenkop van de KR en PL niet uitwisselen.....tenzij je genoegen neemt met een slecht werkende injectie

De KR heeft een K-Jetronic injectie en de PL een KE-jetronic, een van de grootste verschillen in de KE-jetronic tov de K-Jetronic zit in de spinnenkop

Bij de K-Jetronic zit er een mechanische drukvereffening van de brandstofsleuven in de spinnenkop, in de KE-Jetrnic word dit electrisch gedaan, aangestuurd door de ECU....dit systeem zorgt deels voor de verrijking van het mengsel in koude toestand en bij het accelereren

Je zal dus of de hele injectie ivl ECU moeten plaatsen of een spinnekop van de K-Jetronic (blijven) gebruiken



Heel mooi verhaal maar je kan een pl wel gewoon naar een k-jetronic ombouwen. Als je de spinnekop van een kr erop zet en een warmloopregelaar installeerd loopt die gewoon prima en zelfs beter !
Een maat van mij en ik rijden er ook zo mee en het rijd stukken beter (feller/directer) dan met ke-jetronic.

Gewoon de gasklep van de pl erop laten ( dus met nul en vollast schakelaar),de STK van een PL.

GOLFRULES 15-07-2008 14:48

Quote:
Originally Posted by Fred
NEE, je kan de spinnenkop van de KR en PL niet uitwisselen.....tenzij je genoegen neemt met een slecht werkende injectie

De KR heeft een K-Jetronic injectie en de PL een KE-jetronic, een van de grootste verschillen in de KE-jetronic tov de K-Jetronic zit in de spinnenkop

Bij de K-Jetronic zit er een mechanische drukvereffening van de brandstofsleuven in de spinnenkop, in de KE-Jetrnic word dit electrisch gedaan, aangestuurd door de ECU....dit systeem zorgt deels voor de verrijking van het mengsel in koude toestand en bij het accelereren

Je zal dus of de hele injectie ivl ECU moeten plaatsen of een spinnekop van de K-Jetronic (blijven) gebruiken




hey wat is het precieze probleem als je het wel doet wat gaat de motor dan doen .. kan deze dan uitvallen als ik de koppeling induw tijdens het rijden en start ze dan ook slechter ?? ik zit namelijk met dat probleem en ik weet niet wat het is..

alvast bedankt

kevin

2.0 16v GTI 08-04-2009 11:38

Het verschil Tussen pl & kr
 
Een KR blok en PL blok zijn het zelfde,
het verschil is dat een KR een groot inlaat heeft en dat hij geen katalysator heeft dat maakt de KR sneller
Een PL blok heeft kleine inlaat spruitstuk en heeft een katalysator daardoor word de PL block traag... :)

wob8v 08-04-2009 17:43

je vergeet het verschil in nokkenassen.......

RamonR 09-04-2009 20:04

Quote:
Originally Posted by GOLFRULES
hey wat is het precieze probleem als je het wel doet wat gaat de motor dan doen .. kan deze dan uitvallen als ik de koppeling induw tijdens het rijden en start ze dan ook slechter ?? ik zit namelijk met dat probleem en ik weet niet wat het is..

alvast bedankt

kevin



Heej Kevin, kan je eens meer vertellen over je probleem, ik heb namenlijk ook een probleem met K-Jetronic

Gr, Ramon

LuNaTiK 09-04-2009 20:26

Quote:
Originally Posted by 2.0 16v GTI
Een KR blok en PL blok zijn het zelfde,
het verschil is dat een KR een groot inlaat heeft en dat hij geen katalysator heeft dat maakt de KR sneller
Een PL blok heeft kleine inlaat spruitstuk en heeft een katalysator daardoor word de PL block traag... :)


Dit klopt niet, een KR is ook geleverd met dunne inlaat.

Campion 09-04-2009 20:36

volgens mij dwalen we af...

moet kunnen kr op een pl zoals saus zegt.

vw roadwarrior 17-04-2009 20:14

Quote:
Originally Posted by LuNaTiK
Dit klopt niet, een KR is ook geleverd met dunne inlaat.



Klopt :)


All times are GMT +1. The time now is 17:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.