#1
|
|||
|
|||
Chip Tuning Golf II GTI
Hallo,
Laatst heb ik een beetje zitten zoeken naar Chip Tuning voor een Golf II GTI.. Op de sites van standaard tuning bedrijven staat nergens in het rijtje een Golf II... Is het überhaubt mogelijk om een 2 te chippen? Een vriend van me heeft voor zijn Golf 3 cabrio een chip gekocht van marktplaats en die zelf in zijn motor management gesoldeerd.. Die man zou ook een chip hebben voor een Golf II.. Maarja, omdat daar dus niet echt iets over te vinden is vertrouw ik dat niet helemaal.. Iemand die hier meer vanaf weet? |
#2
|
||||
|
||||
Peter (sixpack) heb jij nog ergens de grafiek van jouw VR6 die we toen bij speedcenter volgens mij op de bank hebben gehad, met en onder chip?
We hebben dat daar toen geprobeerd, eerst met originele chip op de bank (nieuwe motor !!, nee niet gereviseerd, maar nieuw !!) En later met Digitec chip op de bank, grafiek was bijna gelijk, alleen toerengrens was geloof ik 500 naar boven opgeschoven en in het bovenste bereik was er geloof ik 3pk meer en nauwelijks meer koppel. Oftewel, alleen n chip.... ik zou je geld mooi in je protomonnee houden. Ps ik heb het nu dus niet over disel motoren,,
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#3
|
|||
|
|||
Dan hou ik inderdaad liever dat geld in mijn zak Kat eronderuit en een stukkie rechte pijp scheelt ± 5 PK toch? Denk dat ik dat dan maar doe..
Hoeveel PK kun je eventueel nog winnen door de tussendemper eruit te halen..? Dit levert volgens mij alleen wel een hele bak extra herrie op.. En al helemaal als je alleen nog een Remus einddempertje hebt.. |
#4
|
||||
|
||||
Als je de kat leeg gaat slaan moet je wel zorgen dat je een mondkapje op hebt. Dat spul wat in je kat zit is namelijk zwaar ****** verwekkend.
En die 5pk, dat ga je niet redden. |
#5
|
|||
|
|||
Bedankt voor de tip Scheelt weer aardig wat levensjaren
Ik bedoelde alleen om hem helemaal weg te laten... Dat van die 5PK had ik trouwens ergens gelezen.. dat een GTI van een aantal jaren jonger hetzelfde blok had, maar dat zonder kat. En dat scheelde 5 pk op kenteken. Maar dit klopt dus niet? |
#6
|
||||
|
||||
Die heeft ook een andere nokkenas en dikker inlaatspruitstuk wat voor de vermogenstijging zorgt. (ook een ander injectiesysteem trouwens)
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#7
|
|||
|
|||
Hartelijk dank voor de info! Ik weet genoeg
GEEN chip WEL kat |
#8
|
||||
|
||||
Ik heb chips voor de Golf 2 GTI.....met garantie..niet tevreden, geld terug.
Ik heb ook rollenbank uitdraaien die de vermogenswinst kunnen bevestigen.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#9
|
||||
|
||||
Daar kan ik natuurlijk niks tegenin brengen....
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Je hebt PB...
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Dit is logisch Marco, hier zijn zelfs formules voor. rpm x nM x 0,????= pk's
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#12
|
|||
|
|||
vermogen winnen op een atmosferische motor met een chip kan zeker.
elke motor heeft reserve. ze moeten op elke brandstof (in afrika ofzo is de kwaliteit bijvoorbeel minder) goed kunnen rijden. en ook bij temperaturen van +50 en -50 gewoon hun werk doen. en aangezien dat in nederland allemaal niet zo extreem is kun je de motoren best anders afstellen zodat de reserves kleiner worden, enje dus vermogen wint. maar je praat dan over enkele procenten. met andere chip, goed in- en uitlaat systeem en een andere nok kan het zich best lonen, maar de 30 tot 40% die je bij turbomotoren haalt zijn zeker niet mogelijk!! |