Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Chip Tuning Golf II GTI (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=50667)

LuukGTI 20-01-2009 07:41

Chip Tuning Golf II GTI
 
Hallo,
Laatst heb ik een beetje zitten zoeken naar Chip Tuning voor een Golf II GTI.. Op de sites van standaard tuning bedrijven staat nergens in het rijtje een Golf II...

Is het überhaubt mogelijk om een 2 te chippen? Een vriend van me heeft voor zijn Golf 3 cabrio een chip gekocht van marktplaats en die zelf in zijn motor management gesoldeerd..

Die man zou ook een chip hebben voor een Golf II.. Maarja, omdat daar dus niet echt iets over te vinden is vertrouw ik dat niet helemaal..

Iemand die hier meer vanaf weet? :confused:

Marco 20-01-2009 10:12

Peter (sixpack) heb jij nog ergens de grafiek van jouw VR6 die we toen bij speedcenter volgens mij op de bank hebben gehad, met en onder chip?

We hebben dat daar toen geprobeerd, eerst met originele chip op de bank (nieuwe motor !!, nee niet gereviseerd, maar nieuw !!) En later met Digitec chip op de bank, grafiek was bijna gelijk, alleen toerengrens was geloof ik 500 naar boven opgeschoven en in het bovenste bereik was er geloof ik 3pk meer en nauwelijks meer koppel.

Oftewel, alleen n chip.... ik zou je geld mooi in je protomonnee houden.


Ps ik heb het nu dus niet over disel motoren,,

LuukGTI 20-01-2009 12:04

Dan hou ik inderdaad liever dat geld in mijn zak:D Kat eronderuit en een stukkie rechte pijp scheelt ± 5 PK toch? Denk dat ik dat dan maar doe..
Hoeveel PK kun je eventueel nog winnen door de tussendemper eruit te halen..?
Dit levert volgens mij alleen wel een hele bak extra herrie op.. En al helemaal als je alleen nog een Remus einddempertje hebt..

RubenD 20-01-2009 12:58

Als je de kat leeg gaat slaan moet je wel zorgen dat je een mondkapje op hebt. Dat spul wat in je kat zit is namelijk zwaar ****** verwekkend.

En die 5pk, dat ga je niet redden.

LuukGTI 20-01-2009 17:32

Bedankt voor de tip :D Scheelt weer aardig wat levensjaren :thumbup:
Ik bedoelde alleen om hem helemaal weg te laten... Dat van die 5PK had ik trouwens ergens gelezen.. dat een GTI van een aantal jaren jonger hetzelfde blok had, maar dat zonder kat. En dat scheelde 5 pk op kenteken. Maar dit klopt dus niet?

VolkswagenRacing 20-01-2009 18:12

Die heeft ook een andere nokkenas en dikker inlaatspruitstuk wat voor de vermogenstijging zorgt. (ook een ander injectiesysteem trouwens;))

LuukGTI 20-01-2009 18:25

Hartelijk dank voor de info! Ik weet genoeg :)

GEEN chip
WEL kat :thumbup:

bolku 22-01-2009 19:35

Ik heb chips voor de Golf 2 GTI.....met garantie..niet tevreden, geld terug.
Ik heb ook rollenbank uitdraaien die de vermogenswinst kunnen bevestigen.

Marco 23-01-2009 08:15

Daar kan ik natuurlijk niks tegenin brengen.... :)

LuukGTI 09-02-2009 19:00

Quote:
Originally Posted by bolku
Ik heb chips voor de Golf 2 GTI.....met garantie..niet tevreden, geld terug.
Ik heb ook rollenbank uitdraaien die de vermogenswinst kunnen bevestigen.


Je hebt PB... :thumbup:

vwleusden 11-02-2009 20:57

Quote:
Originally Posted by Marco
We hebben dat daar toen geprobeerd, eerst met originele chip op de bank (nieuwe motor !!, nee niet gereviseerd, maar nieuw !!) En later met Digitec chip op de bank, grafiek was bijna gelijk, alleen toerengrens was geloof ik 500 naar boven opgeschoven en in het bovenste bereik was er geloof ik 3pk meer en nauwelijks meer koppel.


Dit is logisch Marco, hier zijn zelfs formules voor.

rpm x nM x 0,????= pk's

DutchRebel 27-03-2009 23:36

vermogen winnen op een atmosferische motor met een chip kan zeker.
elke motor heeft reserve. ze moeten op elke brandstof (in afrika ofzo is de kwaliteit bijvoorbeel minder) goed kunnen rijden.
en ook bij temperaturen van +50 en -50 gewoon hun werk doen.

en aangezien dat in nederland allemaal niet zo extreem is kun je de motoren best anders afstellen zodat de reserves kleiner worden, enje dus vermogen wint.
maar je praat dan over enkele procenten.

met andere chip, goed in- en uitlaat systeem en een andere nok kan het zich best lonen,
maar de 30 tot 40% die je bij turbomotoren haalt zijn zeker niet mogelijk!!


All times are GMT +1. The time now is 09:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.