#1
|
||||
|
||||
ontsteking op 45er webers probleem!!!!
Jongens ik zit met een probleempje.
Mijn huidige ontsteking houd ermee op als de auto meer als 5250 toeren draait. de auto begint dan te sputteren en dat vindt ik en de auto niet fijn want zo kan ik niet van mijn vermogen genieten. De ontsteking die er nu op zit is de gene met contact puntjes. En ik zou er eigenlijk eentje moeten hebben zonder dit. Hoe krijg ik die andere ontsteking in me auto en aan de praat.???? De auto staat nu al een tijdje stil en wil er graag mee gaan rijden :frown:
__________________
het wordt nu eindelijk wat!!!! |
#2
|
||||
|
||||
kijk even naar je rotor onder de verdelerkap,waarschijnlijk is het een rotor met een ingebouwde toerenbegrenzer.
de veer van deze begrenzer word op een gegeven moment te slap en gaat dus te vroeg (bij een te laag toerental)werken.je hebt ze ook zonder toerentalbegrenzer. |
#3
|
||||
|
||||
is geen rotor met toerental begrenzer.
daar had ik al naar gekeken. is er 1tje met contact puntjes en die moeten weg.
__________________
het wordt nu eindelijk wat!!!! |
#4
|
||||
|
||||
bougies & bougiekabels al vervangen?
Last edited by Marcski : 10-11-2004 at 21:46. |
#5
|
||||
|
||||
is alles gangbaar. draait de grondplaat?(even aan de vacuumpot zuigen) zijn de gewichtjes op de plaat gangbaar? contacthoek goed afgesteld.
hoe oud zijn de contactpunten?als het materiaal van de contactpunten is aangetast en de veerkracht afneemt dan bestaat de kans dat de contactpunten gaan"zweven"en volgt hij de nokken en op de as niet meer goed. succes. |
#6
|
||||
|
||||
Is allemaal al gecheckt.
Moet eigenlijk gewoon ff weten hoe ik de ontsteking ombouw naar een elektronische die beter "contact" houdt bij hoog toeren.
__________________
het wordt nu eindelijk wat!!!! |
#7
|
||||
|
||||
je kan meerdere kanten op, low budget electronische ontsteking zoals de Bosch 009, of je gaat voor een stand-alone ontsteking zoals MSD of Lumination
|
#8
|
|||
|
|||
zou een 123ignition niet ook werken voor een golfje ? deze is in ieder geval een stuk goedkoper dan een msd. de ontstekingscurve houd ook rekening met de vacuumvervroeging en er zit een gelijkloop functie op wat voor webers misschien wel handig is.
|
#9
|
|||
|
|||
wat voor blok praten we hier over? heb hier een 1.5 jb blok, met daar op een electronische onsteking van een golf 2 1.6/1.8 carb blok. Draait prima! en voor 50 euro klaar
|
#10
|
|||
|
|||
electronische ontsteking erop zetten is niet zo heel veel werk. je moet alleen een andere bobine hebben, zo'n onstekingsmodule en een onsteking (duh).
heb het zelf ook gedaan bij mijn auto. heb nog wel ergens een schemaatje dat ik destijds gemaakt had. stelt echt weinig voor. je moet hem dan alleen even via het contact gaan schakelen, had ik niet (crossauto) |
#11
|
||||
|
||||
Hier staan ook van die setjes http://www.hot-spark.eu/webshop/
Maar wat Wilhelm zegt is ook een goede optie |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
ALs ik het goed heb, haalt de module de voeding van de bobine. De bobine hangt aan een geschakelde plus, anders zou hij je accu leeg trekken, of in het ergste geval doorbranden |
#13
|
|||
|
|||
dus zijn tekst klopt,,,,,,
__________________
quintus.....de grote race |