Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-11-2004, 21:15
arthurgti's Avatar
arthurgti arthurgti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 270
Default ontsteking op 45er webers probleem!!!!

Jongens ik zit met een probleempje.

Mijn huidige ontsteking houd ermee op als de auto meer als 5250 toeren draait.
de auto begint dan te sputteren en dat vindt ik en de auto niet fijn want zo kan ik niet van mijn vermogen genieten.

De ontsteking die er nu op zit is de gene met contact puntjes.
En ik zou er eigenlijk eentje moeten hebben zonder dit.

Hoe krijg ik die andere ontsteking in me auto en aan de praat.????

De auto staat nu al een tijdje stil en wil er graag mee gaan rijden :frown:
__________________
het wordt nu eindelijk wat!!!!
Reply With Quote
  #2  
Old 10-11-2004, 21:35
O.Z racing's Avatar
O.Z racing O.Z racing is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 236
Default

kijk even naar je rotor onder de verdelerkap,waarschijnlijk is het een rotor met een ingebouwde toerenbegrenzer.
de veer van deze begrenzer word op een gegeven moment te slap en gaat dus te vroeg (bij een te laag toerental)werken.je hebt ze ook zonder toerentalbegrenzer.
Reply With Quote
  #3  
Old 10-11-2004, 21:37
arthurgti's Avatar
arthurgti arthurgti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 270
Default

is geen rotor met toerental begrenzer.

daar had ik al naar gekeken.
is er 1tje met contact puntjes en die moeten weg.
__________________
het wordt nu eindelijk wat!!!!
Reply With Quote
  #4  
Old 10-11-2004, 21:43
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

bougies & bougiekabels al vervangen?

Last edited by Marcski : 10-11-2004 at 21:46.
Reply With Quote
  #5  
Old 10-11-2004, 21:45
O.Z racing's Avatar
O.Z racing O.Z racing is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 236
Default

is alles gangbaar. draait de grondplaat?(even aan de vacuumpot zuigen) zijn de gewichtjes op de plaat gangbaar? contacthoek goed afgesteld.
hoe oud zijn de contactpunten?als het materiaal van de contactpunten is aangetast en de veerkracht afneemt dan bestaat de kans dat de contactpunten gaan"zweven"en volgt hij de nokken en op de as niet meer goed.
succes.
Reply With Quote
  #6  
Old 10-11-2004, 22:37
arthurgti's Avatar
arthurgti arthurgti is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 270
Default

Is allemaal al gecheckt.

Moet eigenlijk gewoon ff weten hoe ik de ontsteking ombouw naar een elektronische die beter "contact" houdt bij hoog toeren.
__________________
het wordt nu eindelijk wat!!!!
Reply With Quote
  #7  
Old 10-11-2004, 23:02
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

je kan meerdere kanten op, low budget electronische ontsteking zoals de Bosch 009, of je gaat voor een stand-alone ontsteking zoals MSD of Lumination
Reply With Quote
  #8  
Old 30-11-2010, 12:27
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 679
Default

zou een 123ignition niet ook werken voor een golfje ? deze is in ieder geval een stuk goedkoper dan een msd. de ontstekingscurve houd ook rekening met de vacuumvervroeging en er zit een gelijkloop functie op wat voor webers misschien wel handig is.
Reply With Quote
  #9  
Old 30-11-2010, 12:46
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

wat voor blok praten we hier over? heb hier een 1.5 jb blok, met daar op een electronische onsteking van een golf 2 1.6/1.8 carb blok. Draait prima! en voor 50 euro klaar
Reply With Quote
  #10  
Old 30-11-2010, 20:22
Wilhelm Wilhelm is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 10
Default

electronische ontsteking erop zetten is niet zo heel veel werk. je moet alleen een andere bobine hebben, zo'n onstekingsmodule en een onsteking (duh).

heb het zelf ook gedaan bij mijn auto. heb nog wel ergens een schemaatje dat ik destijds gemaakt had. stelt echt weinig voor. je moet hem dan alleen even via het contact gaan schakelen, had ik niet (crossauto)
Reply With Quote
  #11  
Old 30-11-2010, 20:42
okkehel's Avatar
okkehel okkehel is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2005
Posts: 513
Default

Hier staan ook van die setjes http://www.hot-spark.eu/webshop/
Maar wat Wilhelm zegt is ook een goede optie
Reply With Quote
  #12  
Old 30-11-2010, 20:52
staande golf staande golf is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 595
Default

Quote:
Originally Posted by Wilhelm
electronische ontsteking erop zetten is niet zo heel veel werk. je moet alleen een andere bobine hebben, zo'n onstekingsmodule en een onsteking (duh).

heb het zelf ook gedaan bij mijn auto. heb nog wel ergens een schemaatje dat ik destijds gemaakt had. stelt echt weinig voor. je moet hem dan alleen even via het contact gaan schakelen, had ik niet (crossauto)



ALs ik het goed heb, haalt de module de voeding van de bobine. De bobine hangt aan een geschakelde plus, anders zou hij je accu leeg trekken, of in het ergste geval doorbranden
Reply With Quote
  #13  
Old 02-12-2010, 19:41
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

dus zijn tekst klopt,,,,,,
__________________
quintus.....de grote race
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum