Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   ontsteking op 45er webers probleem!!!! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=5904)

arthurgti 10-11-2004 21:15

ontsteking op 45er webers probleem!!!!
 
Jongens ik zit met een probleempje.

Mijn huidige ontsteking houd ermee op als de auto meer als 5250 toeren draait.
de auto begint dan te sputteren en dat vindt ik en de auto niet fijn want zo kan ik niet van mijn vermogen genieten.

De ontsteking die er nu op zit is de gene met contact puntjes.
En ik zou er eigenlijk eentje moeten hebben zonder dit.

Hoe krijg ik die andere ontsteking in me auto en aan de praat.????

De auto staat nu al een tijdje stil en wil er graag mee gaan rijden :frown:

O.Z racing 10-11-2004 21:35

kijk even naar je rotor onder de verdelerkap,waarschijnlijk is het een rotor met een ingebouwde toerenbegrenzer.
de veer van deze begrenzer word op een gegeven moment te slap en gaat dus te vroeg (bij een te laag toerental)werken.je hebt ze ook zonder toerentalbegrenzer.

arthurgti 10-11-2004 21:37

is geen rotor met toerental begrenzer.

daar had ik al naar gekeken.
is er 1tje met contact puntjes en die moeten weg.

Marcski 10-11-2004 21:43

bougies & bougiekabels al vervangen?

O.Z racing 10-11-2004 21:45

is alles gangbaar. draait de grondplaat?(even aan de vacuumpot zuigen) zijn de gewichtjes op de plaat gangbaar? contacthoek goed afgesteld.
hoe oud zijn de contactpunten?als het materiaal van de contactpunten is aangetast en de veerkracht afneemt dan bestaat de kans dat de contactpunten gaan"zweven"en volgt hij de nokken en op de as niet meer goed.
succes.

arthurgti 10-11-2004 22:37

Is allemaal al gecheckt.

Moet eigenlijk gewoon ff weten hoe ik de ontsteking ombouw naar een elektronische die beter "contact" houdt bij hoog toeren.

Marcski 10-11-2004 23:02

je kan meerdere kanten op, low budget electronische ontsteking zoals de Bosch 009, of je gaat voor een stand-alone ontsteking zoals MSD of Lumination

guusvandevenne 30-11-2010 12:27

zou een 123ignition niet ook werken voor een golfje ? deze is in ieder geval een stuk goedkoper dan een msd. de ontstekingscurve houd ook rekening met de vacuumvervroeging en er zit een gelijkloop functie op wat voor webers misschien wel handig is.

staande golf 30-11-2010 12:46

wat voor blok praten we hier over? heb hier een 1.5 jb blok, met daar op een electronische onsteking van een golf 2 1.6/1.8 carb blok. Draait prima! en voor 50 euro klaar :D

Wilhelm 30-11-2010 20:22

electronische ontsteking erop zetten is niet zo heel veel werk. je moet alleen een andere bobine hebben, zo'n onstekingsmodule en een onsteking (duh).

heb het zelf ook gedaan bij mijn auto. heb nog wel ergens een schemaatje dat ik destijds gemaakt had. stelt echt weinig voor. je moet hem dan alleen even via het contact gaan schakelen, had ik niet (crossauto)

okkehel 30-11-2010 20:42

Hier staan ook van die setjes http://www.hot-spark.eu/webshop/
Maar wat Wilhelm zegt is ook een goede optie ;)

staande golf 30-11-2010 20:52

Quote:
Originally Posted by Wilhelm
electronische ontsteking erop zetten is niet zo heel veel werk. je moet alleen een andere bobine hebben, zo'n onstekingsmodule en een onsteking (duh).

heb het zelf ook gedaan bij mijn auto. heb nog wel ergens een schemaatje dat ik destijds gemaakt had. stelt echt weinig voor. je moet hem dan alleen even via het contact gaan schakelen, had ik niet (crossauto)



ALs ik het goed heb, haalt de module de voeding van de bobine. De bobine hangt aan een geschakelde plus, anders zou hij je accu leeg trekken, of in het ergste geval doorbranden ;)

carbreaker de autosloper 02-12-2010 19:41

dus zijn tekst klopt,,,,,,


All times are GMT +1. The time now is 13:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.