#1
|
|||
|
|||
Short shift op een G40...
Hallo,
Ik las van de week in een oude VW-scene dat een gast een short shifter in ze G40 had gebouwd. Iemand hier ervaring mee, want op internet kan ik er niks over vinden. Gr Pim |
#2
|
|||
|
|||
Dat is denk ik een eigenbouw project.
Normaal is daar niks voor te krijgen,mischien op ebay.de?
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#3
|
||||
|
||||
lekker je synchromesh ringen verraggen heet dat
__________________
kopbewerking ,pm |
#4
|
||||
|
||||
Heey sjef even offtopic maar als je je auto wilt verlagen zou ik even kijken voor die wellems teflon blokken om de ophanging mee te upgraden. Want door het verlagen gaan je voorwielen naar achteren getrokken worden wat de rijeigenschappen niet ten goede komt.
Als je die wellems blokken ertussen hebt dan is je auto en nog een stuk stugger maar rijd ook een heel stuk fijner.. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#5
|
|||
|
|||
waar moet ik die dingen tussen zetten dan.
En waar kan ik die krijgen, of kan ik ze zelf maken met een middagje draaien. Gr pim |
#6
|
||||
|
||||
http://www.g-laderseite.de/eshop/pr...?products_id=58
heb zijn rechthoekige lagers, die ipv je stabilisatorstangrubbers komen te zitten. Draaien; lijkt me niet handig, maar wat niet kan... Onafhankelijke 4-klauw en een lintzaag lintzaag met geleider en je moet een heel eind komen. Frezen lijkt me handiger.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#7
|
|||
|
|||
Haha, nee dat word idd zeer lastig om te draaien, wist niet hoe die dingen eruit zagen.
Maar dit is zeer makkelijk zelf te maken, met een beetje inzicht. Doe al twee jaar HBO werktuigbouw, dus appel ei om dit te maken. |
#8
|
||||
|
||||
Voor 65 euro ga ik niet een hele middag aan de slag. Vergeet niet dat materiaal en tijd ook geld kosten. Aan ruw materiaal ben je (als je al kleine hoeveelheden kunt kopen) al een paar tientjes kwijt.
Dan moet je nog minimaal een middag achter de draaibank en freesbank staan.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#9
|
|||
|
|||
Ik maak gelijk die racing kit 2, die ook op die site staat. Materiaal heb ik gratis via me pa. en met een paar uurtje ben ik klaar met die hele set. Dus eve in een paar vrije uurtjes op school. de werkplaats in.
|
#10
|
||||
|
||||
Laat maar even weten hoeveel tijd je er echt aan kwijt geweest bent.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#11
|
|||
|
|||
Nou ik hoop minder als 7uur
Want 7uur x 20euro per uur = 139euro. Dus als het langer duurt kon ik beter bij me eigen werk gaan werken. |
#12
|
||||
|
||||
ben benieuwd ,heb zelf de set van rauspeed er onder
__________________
kopbewerking ,pm |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
is dat niet ontzettend stug ? die zijn van alluminium toch ? rijd zelf met powerflex maar merk daar eigenlijk niet zoveel verschil tussen als origineel |
#14
|
||||
|
||||
Teflon of alu maakt niet zo heel veel verschil qua stugheid (in de rijervaring/comfort)
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#15
|
||||
|
||||
die zijn van alu en zetten de stabi nog wat verder
__________________
kopbewerking ,pm |
#16
|
||||
|
||||
effe en ouwe koe uit de slooot trekken speciaal voor sjef...
de website http://www.cae-racing.de/shifter_vw_polo.htm tevens heeft mijne grote duitse vriend zijn short-shift systeem te koop staan... www.ebay.de nummer........140286033924 |
#17
|
||||
|
||||
|
#18
|
||||
|
||||
hoe zit dat eigenlijk met de versnellingsbak dan als je een short-shifter toepast??
gewoon ori bak en moet je nog steeds je gangen " zoeken" met een shortshifter?? neem niet aan dat je ineens je H (bij een 4-bak bijvoorbeeld) niet meer hoeft te maken bij het schakelen. wat is hiermee het voordeel met een gewone stang geschakelde bak??
__________________
VW Derby LS '77 RIP VW Derby GLS '78 |
#19
|
|||
|
|||
Nee hier hou je het gewone H petroon met schakelen. Het enige verschil is dat dit ervoor zorgt dat je een kortere schakelweg hebt met je pook en dit icm een vrijwel spelingsvrije constructie van het geheel zorgt ervoor dat je sneller een directer kan schakelen. Wat jij bedoeld is een sequentiele bak. Hiermee kan men alleen in een I patroon schakelen. Dit kan echter niet met een standaard bak. Moeten andere tandwielen in die op een speciale manier zijn ingeslepen. Ook zijn er nog een aantal andere aanpassingnen nodig, maar die weet ik niet.
Over het algemeen is sequentieel schakelen in de dagelijkse realiteit niet echt de beste oplossing. Veel onderhoud en moeizaam schakelen doordat het er iets anders aan toegaat dan op een circuit waar je gewoon volluit gas geven kan. Gr Pim |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
plus dat de pook hoger zit en dus dichter bij het stuur.. als je druk aan het racen/rally rijden bent kun je de bespaarde tijd om je hand naar beneden te bewegen en te schakelen of je hand enkelt iets naar rechts te bewegen goed gebruiken.. en plus dat zulke "shortshifters" vaak ook mogelijkheden hebben om bepaalde versnellingen te blokkeren met bijvoorbeeld die stel boutjes links en rechts in de steun,als je dan bijvoorbeeld alleen maar van de 2 naar de 3 schakelt en weer terug,dan kun je de 5 blokkeren zo kun je dan nooit een schakelfout maken en hem in de 5 drukken. even nog een extra toevoeging Last edited by vwmk2driver : 08-12-2008 at 23:56. |