Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-08-2013, 12:31
GTDennis's Avatar
GTDennis GTDennis is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 108
Default 1.8 16v geeft gas bij

Hallo,

sinds een paar dagen doet mijn 16v'er dit:

In 1e en 2e versnelling als ik hard optrek, en laat men gaspedaal terugkomen, dan is het precies alsof men pedaal nog een halve seconde langer ingeduwd blijft en de wagen nog even gas bij geeft ... Je voelt dit ook duidelijk dat de pedaal maar eventjes later terug aan mijn voet hangt als ik die omhoog breng.

Ik dacht dat het aan de gaskabel lag, maar aangezien hij dit in 3, 4 en 5 niet doet kan dit niet.

Iemand al ervaringen mee ? Kan behoorlijk gevaarlijk zijn hopelijk kunnen jullie me helpen.

Zou het kunnen de koppeling zijn die versleten is ?

Greetingz
__________________
[Vag Flavour]
Reply With Quote
  #2  
Old 05-08-2013, 13:06
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Je zou bijna zeggen de nullast schakelaar op het gasklephuis heeft kuren. Maar het rare is dat hij dit niet in de andere versnelling doet.
Reply With Quote
  #3  
Old 05-08-2013, 15:00
GTDennis's Avatar
GTDennis GTDennis is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 108
Default

Doet dit er toe als het een KR of PL is ?

zou het iets elektronisch kunnen zijn ? :/

of aan de boite zelf misschien
__________________
[Vag Flavour]
Reply With Quote
  #4  
Old 05-08-2013, 18:38
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Ja ik weet dat de PL die nullastschakelaar op het gasklephuis heeft zitten. Ik weet niet of een KR dat ook heeft.

Is deze schakelaar kapot dan gaat de auto niet terug op stationair toerental. Maar blijft dan rond de 1200 toeren hangen. Net alsof je heel minimaal gas geeft zeg maar.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-08-2013, 18:59
GTDennis's Avatar
GTDennis GTDennis is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 108
Default

stationair draait hij nog hoger dan 1200 hoor

heb wel de 'koudstart' fiche er al vangetrokken omdat hij dan zowiezo schommelt in toeren en onrustig draait ..

maar denkt niet dat dit verband heeft aangezien die fiche er al maanden van is en de gas nog maar enkele dagen blijft haperen in lage vitesse ..

zou dit niet aan de koppeling kunne liggen ? Zit wel nog genoeg op hoor precies ...
__________________
[Vag Flavour]
Reply With Quote
  #6  
Old 06-08-2013, 14:36
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Wat is je motor code ?
KR zeker ?

Vaccuum slangen controleren, valse lucht aanzuigen is meestal harder stationair draaien.
Kijk even of alles onder de kap nog goed zit aangesloten, geen losse stekkertjes e.d.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-08-2013, 00:46
GTDennis's Avatar
GTDennis GTDennis is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 108
Default

injectie zou van PL zijn en cilinderkop zelf van KR ..

ik bedoel echt meer dat mijn gaspedaal precies blijft plakken in lage vitessen.

mss door de boite ?

nullastschakelaar zou 395 eu kosten bij vw ...
__________________
[Vag Flavour]
Reply With Quote
  #8  
Old 12-08-2013, 08:09
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by GTDennis
injectie zou van PL zijn en cilinderkop zelf van KR ..

ik bedoel echt meer dat mijn gaspedaal precies blijft plakken in lage vitessen.

mss door de boite ?

nullastschakelaar zou 395 eu kosten bij vw ...


Gaskabel smeren ? of een nieuwe ?
Reply With Quote
  #9  
Old 12-08-2013, 08:53
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Het zal wel in alle versnellingen voorkomen, maar dat voel je gewoon niet in de hogere versnellingen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #10  
Old 12-08-2013, 08:56
powah's Avatar
powah powah is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2012
Posts: 1,521
Default

Quote:
Originally Posted by GTDennis
injectie zou van PL zijn en cilinderkop zelf van KR ..

ik bedoel echt meer dat mijn gaspedaal precies blijft plakken in lage vitessen.

mss door de boite ?

nullastschakelaar zou 395 eu kosten bij vw ...


Nullastschakelaar kan je bij bolku nieuw kopen voor 125.
http://www.bolku.nl/Webwinkel-Produ...appenmotor.html

Zou eerder een gebruikte proberen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum