1.8 16v geeft gas bij
Hallo,
sinds een paar dagen doet mijn 16v'er dit: In 1e en 2e versnelling als ik hard optrek, en laat men gaspedaal terugkomen, dan is het precies alsof men pedaal nog een halve seconde langer ingeduwd blijft en de wagen nog even gas bij geeft ... Je voelt dit ook duidelijk dat de pedaal maar eventjes later terug aan mijn voet hangt als ik die omhoog breng. Ik dacht dat het aan de gaskabel lag, maar aangezien hij dit in 3, 4 en 5 niet doet kan dit niet. Iemand al ervaringen mee ? Kan behoorlijk gevaarlijk zijn hopelijk kunnen jullie me helpen. Zou het kunnen de koppeling zijn die versleten is ? Greetingz |
Je zou bijna zeggen de nullast schakelaar op het gasklephuis heeft kuren. Maar het rare is dat hij dit niet in de andere versnelling doet.
|
Doet dit er toe als het een KR of PL is ?
zou het iets elektronisch kunnen zijn ? :/ of aan de boite zelf misschien |
Ja ik weet dat de PL die nullastschakelaar op het gasklephuis heeft zitten. Ik weet niet of een KR dat ook heeft.
Is deze schakelaar kapot dan gaat de auto niet terug op stationair toerental. Maar blijft dan rond de 1200 toeren hangen. Net alsof je heel minimaal gas geeft zeg maar. |
stationair draait hij nog hoger dan 1200 hoor :)
heb wel de 'koudstart' fiche er al vangetrokken omdat hij dan zowiezo schommelt in toeren en onrustig draait .. maar denkt niet dat dit verband heeft aangezien die fiche er al maanden van is en de gas nog maar enkele dagen blijft haperen in lage vitesse .. zou dit niet aan de koppeling kunne liggen ? Zit wel nog genoeg op hoor precies ... |
Wat is je motor code ?
KR zeker ? Vaccuum slangen controleren, valse lucht aanzuigen is meestal harder stationair draaien. Kijk even of alles onder de kap nog goed zit aangesloten, geen losse stekkertjes e.d. |
injectie zou van PL zijn en cilinderkop zelf van KR ..
ik bedoel echt meer dat mijn gaspedaal precies blijft plakken in lage vitessen. mss door de boite ? nullastschakelaar zou 395 eu kosten bij vw ... |
Quote:
Gaskabel smeren ? of een nieuwe ? |
Het zal wel in alle versnellingen voorkomen, maar dat voel je gewoon niet in de hogere versnellingen.
|
Quote:
Nullastschakelaar kan je bij bolku nieuw kopen voor 125. http://www.bolku.nl/Webwinkel-Produ...appenmotor.html Zou eerder een gebruikte proberen. |
All times are GMT +1. The time now is 20:15. |