#1
|
||||
|
||||
1.6TD op druk....
Nou ben ik al lang aan het schroeven aan m'n TD'tje om het allemaal sneller te krijgen (pomp flink open, wastegate gedeactiveerd, overdrukklep afgedopt, 63mm uitlaat), vandaag kreeg ik het heldere idee om eens een turbodrukmeter in te bouwen.
Sorry voor de shit foto (mobieltje doet niet echt lekker macro), maar ik begin te begrijpen waarom ik meer koppakingen dan banden verslijt
__________________
Quote:
|
#2
|
||||
|
||||
whoooooooooooooootttt.....give him hell!!!
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#3
|
||||
|
||||
dat is goeie poep
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#4
|
||||
|
||||
goed bezig
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#5
|
|||
|
|||
leipe shit Tijn !
__________________
It don't matter what Volkswagen you drive. If you ain't Rubbin, you ain't Dubbin. |
#6
|
||||
|
||||
WTF !!!
Hahahahaha, cheap ass tuning, behalve als je zo door blijft gaan met je koppakkingen Kicku man |
#7
|
||||
|
||||
Voor de duidelijkheid, laaste getal op de schaal is 1,5
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
is dat zo`n lompe turbo of wat is hier de oorzaak van?
|
#9
|
||||
|
||||
Hehehe, das wel mstrt, Stijn! Even een dikke 1,5 bar op je turbootje!
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999 - Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998 ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER |
#10
|
||||
|
||||
Hahaha mooi spul, zal mij benieuwen wanneer er andere dingen dan de koppakking het begeven
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#11
|
|||
|
|||
hehe, niet wat meer foto's van de wagen?
Ik ben zelf bezig met een TDI in mijn golfje 1 te leggen... Draait al en zo, nog juist elektronisch gaspedaal en dergelijke kwijt geraken en ik kan ook goed door dieselen... Arne |
#12
|
||||
|
||||
|
#13
|
||||
|
||||
jeah boost it
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#14
|
||||
|
||||
Woooosh! Blow me! Eeeh, the diesel, that is :p Heb zelf ook nog met een 1.6 TD @ zo'n 95 pk gereden, en dat stampte best! Dit zullen toch wel wat meer pony's zijn, schatting? Oh, ennuh: rooktie?
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
dat zou ik nu ook eens graag weten ik heb een golf2 1.6gtd motor liggen voor in men golf 1 dus dit intreseert me wel |
#16
|
||||
|
||||
Ik heb werkelijk geen idee wat het doet aan pk's, maar het rookt als een schoorsteen ja! Trekt echt heel de straat zwart als het moet.
Helemaal lekker loopt het nog niet, met die hoge turbodrukken verdwijnt de rook in het hoge toerengebied en neemt het vermogen wat of. Denk dat de dieselpomp gewoon niet genoeg verrijkt krijgt en niet weet wat 'ie met die druk aan moet! Volgende actie: intercooler en die pomp kietelen
__________________
Quote:
|
#17
|
|||
|
|||
hi stijn,
met wat voor een TD rij je dan?? ik heb zelf n JR die ik in mijn MK1 ga leggen.. ik heb nog de keus in turbo's uit: Garret T3, kkk k014, kkk k024. mij is geadviseerd om een combinatie te nemen van het watergekoelde huis + de uitlaatzijde van de k024 met daarbij de inlaat zijde van de T3. (caddy forum). maar ik denk dat ik het gewoon bij de K024 laat, ik kan later altijd nog kijken naar andere opties... en wat betreft pomp?? als ik dit zo lees dan moet ik maar de originele JR pomp gaan vervangen voor een RS of AB pomp. wat denk jij er van?? Last edited by GTIDriver : 23-06-2005 at 12:05. |
#18
|
||||
|
||||
garret turbo..niet garat..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#19
|
||||
|
||||
Heb je het boost-paddestoeltje in de pomp ook al vervangen door eentje die meer verrijkt? Moet je ff op de Vortex kijken naar een Canadees met een Jetta 2 1.6 TD, speciaal snel paddestoeltje, dikke uitlaat eronder en lekker rap, veel aan gedaan.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#20
|
|||
|
|||
oeps....
|