Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-02-2005, 17:07
leander leander is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 16
Default past een g-60 bak op een vr6 blok

ik stel deze vraag omdat ik in mijn rally een vr6 aan het bouwen ben. Ik heb de de auto kaal en dus zonder motor en bak gekocht. mijn vr6 is totall loss, maar de motor is nog goed. Alleen hij is tweewiel aangedreven. Nou kan ik denk ik 2 dingen doen. Of ik zoek een golf vr6 synchro onderstel en probeer dat er onder te bouwen of ik gebruik de bestaande aandrijving en moet dan een g-60 bak zien te regelen. Vandaar mijn vraag of het past. Alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 21-02-2005, 17:09
Vag team leusden (kever) Vag team leusden (kever) is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 193
Send a message via MSN to Vag team leusden (kever)
Default

als ik het goed heb is er 1 verschil tussen vr6 en
g60 bak en dat is dat vr6 spair heeft
__________________
feit
EEN POLO 1.0 REMT HARDER DAN DAT HIJ OPTREKT
Reply With Quote
  #3  
Old 21-02-2005, 17:10
leander leander is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 16
Default

En is dat dus een probleem met aansluiten? En wat zijn de gevolgen als ik dan met een bak zonder sper rij.
Reply With Quote
  #4  
Old 21-02-2005, 17:55
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

ik gok dat je het kapot rijd :P
Reply With Quote
  #5  
Old 21-02-2005, 18:07
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

past niet de organen zijn wel gelijk....
Reply With Quote
  #6  
Old 21-02-2005, 18:44
Johan-dtc's Avatar
Johan-dtc Johan-dtc is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,743
Send a message via MSN to Johan-dtc
Default

Quote:
Originally Posted by Vag team leusden (kever)
als ik het goed heb is er 1 verschil tussen vr6 en
g60 bak en dat is dat vr6 spair heeft



g60 heeft volgens mij ook een sper..
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!!
Wonderen duren iets langer!
En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden
!
Reply With Quote
  #7  
Old 21-02-2005, 19:25
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

gaat niet...de behuizing is compleet anders...
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #8  
Old 21-02-2005, 19:29
oldschool_lover's Avatar
oldschool_lover oldschool_lover is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 534
Default

Quote:
Originally Posted by J.L. tuning
g60 heeft volgens mij ook een sper..


Alle bakken hebben een sper!!!!!!!
__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold)
Mk 1 Cabrio G60 (For Sale)
Reply With Quote
  #9  
Old 21-02-2005, 22:10
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Quote:
Originally Posted by oldschool_lover
Alle bakken hebben een sper!!!!!!!



Leg eens uit?
Waarom heb ik er dan eentje gekocht?
Reply With Quote
  #10  
Old 21-02-2005, 23:39
oldschool_lover's Avatar
oldschool_lover oldschool_lover is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 534
Default

Een sperdifferentieel zit toch in alle bakken omdat anders de beide willen niet onafhankelijk kunnen draaien.........of heb ik te diep in het glaasje gekeken dit weekend???

Je koop toch een (race/sprint) sper van b.v. Quaiffe (als je het zo schrijft) omdat deze een andere overbrenging heeft en sterker is???
__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold)
Mk 1 Cabrio G60 (For Sale)
Reply With Quote
  #11  
Old 21-02-2005, 23:53
jan_gti_16v's Avatar
jan_gti_16v jan_gti_16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 988
Send a message via MSN to jan_gti_16v
Default

Quote:
Originally Posted by oldschool_lover
Een sperdifferentieel zit toch in alle bakken omdat anders de beide willen niet onafhankelijk kunnen draaien.........of heb ik te diep in het glaasje gekeken dit weekend???

Je koop toch een (race/sprint) sper van b.v. Quaiffe (als je het zo schrijft) omdat deze een andere overbrenging heeft en sterker is???


een sper is juist om te zorgen dat je wielen niet onafhankelijk van elkaar draaien zo dat als je hard door een bocht knalt niet het wiel binnen in de bocht gaat spinnen
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel
Leon 1m cupra r 244kw ?
Reply With Quote
  #12  
Old 22-02-2005, 08:01
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Psies, elke bak heeft een differentieel, maar er zijn weinig (geen?) Volkswagens die standaard een sperdifferentieel hebben..
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #13  
Old 22-02-2005, 08:03
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Psies, elke bak heeft een differentieel, maar er zijn weinig (geen?) Volkswagens die standaard een sperdifferentieel hebben..


Geen enkele VW heeft standaard een sper.
Of het is een ESD, electrisch dmw remmen via de ABS pomp.
Is niet een echte sper.

Later doen ze het via ESP, en via motormanagment.
Reply With Quote
  #14  
Old 22-02-2005, 09:12
oldschool_lover's Avatar
oldschool_lover oldschool_lover is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 534
Default

Okey......dus een sper en een differentieel zijn verschillende dingen.
Of vervangt de sper de originele differentieel??

@ jan gti 16v

Lijkt mij niet dat beide wielen met een sper gelijk aan elkaar gaan draaien......dan kom je echt geen bocht meer door met een voorwiel aangedreven auto. Of zie ik dat verkeerd??

Je veranderd toch enkel de procentuele kracht verdeling
__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold)
Mk 1 Cabrio G60 (For Sale)
Reply With Quote
  #15  
Old 22-02-2005, 09:40
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

het engelse woord voor een sperdifferentieel is Limited Slip Differential.

een normaal differentieel zal bij een slippend wiel alle kracht op dat wiel overbrengen, en verlies je dus de kracht op het nog aangedreven wiel.
Een sperdiff zorgt ervoor dat het niet slippende wiel toch een bepaald percentage aandrijving krijgt, maar heeft wel de differentie-werking van een normaal diff..
Reply With Quote
  #16  
Old 22-02-2005, 10:11
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Hoe kom je eigenlijk aan zo'n sper voor een vw?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #17  
Old 22-02-2005, 10:22
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Geen enkele VW heeft standaard een sper.


Niet dat ik nu betweterig over wil komen, maar moet toch even kwijt dat de transporter (t3) Syncro met 16" onderstel zowieso achter een volledig te sperren versnellingsbak heeft... optioneel was dan ook nog een sper in het voordiff.
Reply With Quote
  #18  
Old 22-02-2005, 14:30
leander leander is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 16
Default

Het is handig om te weten dat er in sommige bakken een sper zit en in sommige niet, maar hoe zit het met de behuizing. Zijn de aansluitpunten hetzelfde of kan ik beter op zoek gaan naar een vr6 synchro bak, Bv van een passat. En zo ja, waar kan ik dat vinden
Reply With Quote
  #19  
Old 22-02-2005, 14:36
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Quote:
Originally Posted by leander
Het is handig om te weten dat er in sommige bakken een sper zit en in sommige niet, maar hoe zit het met de behuizing. Zijn de aansluitpunten hetzelfde of kan ik beter op zoek gaan naar een vr6 synchro bak, Bv van een passat. En zo ja, waar kan ik dat vinden



Allereerst een Rallye golf 2 een VR6 inbouwen, is eerst vragen aan de RDW of ze dat nog gaan goedkeuren!

2e De VR6 syncro is kwa bouwvorm gelijk, maar er zit verschil in de asdiameter van de visco, en de bak is anders omdat de VR6 onder een andere hoek in de auto ligt.



En dat een T3 een kompleet te sperren assen had wist ik niet. Wel leuk.
Weet wel dat je bij sommige als optie een vrijloop had die met een luchschuif werkte.
Gewoon op je dashboard.


Voor alle duidelijkheid.
Je auto heeft een differentieel, die er alleen maaar voor zorgt dat als je een bocht neemt je buitenste wiel sneller draait dan je binnenste wiel.

Een SPER zorgt ervoor dat wielspin opgevangen wordt.
Afhankelijk van het type sper, ook de werking van de opvang van wielspin.
IK heb een wormsper gekocht van Peloquins, in werking vergelijkbaar met die van Quiaife.
Reply With Quote
  #20  
Old 22-02-2005, 15:56
leander leander is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 16
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Allereerst een Rallye golf 2 een VR6 inbouwen, is eerst vragen aan de RDW of ze dat nog gaan goedkeuren!

2e De VR6 syncro is kwa bouwvorm gelijk, maar er zit verschil in de asdiameter van de visco, en de bak is anders omdat de VR6 onder een andere hoek in de auto ligt.



IK heb al contact gehad met de RDW. Ze wisten me te vertellen dat het mogelijk is. Alleen als ik meer dan 40% aan vermogen erbij krijg dan moet ik een remmentest en nog een paar andere testen ondergaan.Nu ben ik daar niet bang voor,maar ik blijf nog onder de 40%. Als je van de g-60 van de rally naar de vr6 van een golf 3 gaat, komt er maar 36% bij. Dat komt er dus op neer dat ik alleen opnieuw gewogen wordt en dat ze een geluidstest doen.

Nu zal ik zelf even op onderzoek gaan wat betreft de asdiameter en of dat past en of de as van een vr6 wel op de zelfde plek naar achter gaat als die van een rally. in ieder geval bedankt voor de info. Ps: is het niet zo dat de vario er voor zorgt dat als de voorwielen beginnen te slippen de achterwielen ook mee gaan doen? Dus dat je normaal eigenlijk alleen voorwiel aandrijving hebt en pas bij doorslippende voorwielen de achterwielaandrijving erbij komt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum