#1
|
|||
|
|||
past een g-60 bak op een vr6 blok
ik stel deze vraag omdat ik in mijn rally een vr6 aan het bouwen ben. Ik heb de de auto kaal en dus zonder motor en bak gekocht. mijn vr6 is totall loss, maar de motor is nog goed. Alleen hij is tweewiel aangedreven. Nou kan ik denk ik 2 dingen doen. Of ik zoek een golf vr6 synchro onderstel en probeer dat er onder te bouwen of ik gebruik de bestaande aandrijving en moet dan een g-60 bak zien te regelen. Vandaar mijn vraag of het past. Alvast bedankt
|
#2
|
|||
|
|||
als ik het goed heb is er 1 verschil tussen vr6 en
g60 bak en dat is dat vr6 spair heeft
__________________
feit EEN POLO 1.0 REMT HARDER DAN DAT HIJ OPTREKT |
#3
|
|||
|
|||
En is dat dus een probleem met aansluiten? En wat zijn de gevolgen als ik dan met een bak zonder sper rij.
|
#4
|
||||
|
||||
ik gok dat je het kapot rijd :P
|
#5
|
|||
|
|||
past niet de organen zijn wel gelijk....
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
g60 heeft volgens mij ook een sper..
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#7
|
||||
|
||||
gaat niet...de behuizing is compleet anders...
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Alle bakken hebben een sper!!!!!!!
__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold) Mk 1 Cabrio G60 (For Sale) |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Leg eens uit? Waarom heb ik er dan eentje gekocht? |
#10
|
||||
|
||||
Een sperdifferentieel zit toch in alle bakken omdat anders de beide willen niet onafhankelijk kunnen draaien.........of heb ik te diep in het glaasje gekeken dit weekend???
Je koop toch een (race/sprint) sper van b.v. Quaiffe (als je het zo schrijft) omdat deze een andere overbrenging heeft en sterker is???
__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold) Mk 1 Cabrio G60 (For Sale) |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
een sper is juist om te zorgen dat je wielen niet onafhankelijk van elkaar draaien zo dat als je hard door een bocht knalt niet het wiel binnen in de bocht gaat spinnen
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#12
|
|||
|
|||
Psies, elke bak heeft een differentieel, maar er zijn weinig (geen?) Volkswagens die standaard een sperdifferentieel hebben..
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Geen enkele VW heeft standaard een sper. Of het is een ESD, electrisch dmw remmen via de ABS pomp. Is niet een echte sper. Later doen ze het via ESP, en via motormanagment. |
#14
|
||||
|
||||
Okey......dus een sper en een differentieel zijn verschillende dingen.
Of vervangt de sper de originele differentieel?? @ jan gti 16v Lijkt mij niet dat beide wielen met een sper gelijk aan elkaar gaan draaien......dan kom je echt geen bocht meer door met een voorwiel aangedreven auto. Of zie ik dat verkeerd?? Je veranderd toch enkel de procentuele kracht verdeling
__________________
Golf mk II '88 16VG60 (Sold) Mk 1 Cabrio G60 (For Sale) |
#15
|
||||
|
||||
het engelse woord voor een sperdifferentieel is Limited Slip Differential.
een normaal differentieel zal bij een slippend wiel alle kracht op dat wiel overbrengen, en verlies je dus de kracht op het nog aangedreven wiel. Een sperdiff zorgt ervoor dat het niet slippende wiel toch een bepaald percentage aandrijving krijgt, maar heeft wel de differentie-werking van een normaal diff.. |
#16
|
|||
|
|||
Hoe kom je eigenlijk aan zo'n sper voor een vw?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Niet dat ik nu betweterig over wil komen, maar moet toch even kwijt dat de transporter (t3) Syncro met 16" onderstel zowieso achter een volledig te sperren versnellingsbak heeft... optioneel was dan ook nog een sper in het voordiff. |
#18
|
|||
|
|||
Het is handig om te weten dat er in sommige bakken een sper zit en in sommige niet, maar hoe zit het met de behuizing. Zijn de aansluitpunten hetzelfde of kan ik beter op zoek gaan naar een vr6 synchro bak, Bv van een passat. En zo ja, waar kan ik dat vinden
|
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Allereerst een Rallye golf 2 een VR6 inbouwen, is eerst vragen aan de RDW of ze dat nog gaan goedkeuren! 2e De VR6 syncro is kwa bouwvorm gelijk, maar er zit verschil in de asdiameter van de visco, en de bak is anders omdat de VR6 onder een andere hoek in de auto ligt. En dat een T3 een kompleet te sperren assen had wist ik niet. Wel leuk. Weet wel dat je bij sommige als optie een vrijloop had die met een luchschuif werkte. Gewoon op je dashboard. Voor alle duidelijkheid. Je auto heeft een differentieel, die er alleen maaar voor zorgt dat als je een bocht neemt je buitenste wiel sneller draait dan je binnenste wiel. Een SPER zorgt ervoor dat wielspin opgevangen wordt. Afhankelijk van het type sper, ook de werking van de opvang van wielspin. IK heb een wormsper gekocht van Peloquins, in werking vergelijkbaar met die van Quiaife. |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
IK heb al contact gehad met de RDW. Ze wisten me te vertellen dat het mogelijk is. Alleen als ik meer dan 40% aan vermogen erbij krijg dan moet ik een remmentest en nog een paar andere testen ondergaan.Nu ben ik daar niet bang voor,maar ik blijf nog onder de 40%. Als je van de g-60 van de rally naar de vr6 van een golf 3 gaat, komt er maar 36% bij. Dat komt er dus op neer dat ik alleen opnieuw gewogen wordt en dat ze een geluidstest doen. Nu zal ik zelf even op onderzoek gaan wat betreft de asdiameter en of dat past en of de as van een vr6 wel op de zelfde plek naar achter gaat als die van een rally. in ieder geval bedankt voor de info. Ps: is het niet zo dat de vario er voor zorgt dat als de voorwielen beginnen te slippen de achterwielen ook mee gaan doen? Dus dat je normaal eigenlijk alleen voorwiel aandrijving hebt en pas bij doorslippende voorwielen de achterwielaandrijving erbij komt |