Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   past een g-60 bak op een vr6 blok (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8217)

leander 21-02-2005 17:07

past een g-60 bak op een vr6 blok
 
ik stel deze vraag omdat ik in mijn rally een vr6 aan het bouwen ben. Ik heb de de auto kaal en dus zonder motor en bak gekocht. mijn vr6 is totall loss, maar de motor is nog goed. Alleen hij is tweewiel aangedreven. Nou kan ik denk ik 2 dingen doen. Of ik zoek een golf vr6 synchro onderstel en probeer dat er onder te bouwen of ik gebruik de bestaande aandrijving en moet dan een g-60 bak zien te regelen. Vandaar mijn vraag of het past. Alvast bedankt

Vag team leusden (kever) 21-02-2005 17:09

als ik het goed heb is er 1 verschil tussen vr6 en
g60 bak en dat is dat vr6 spair heeft

leander 21-02-2005 17:10

En is dat dus een probleem met aansluiten? En wat zijn de gevolgen als ik dan met een bak zonder sper rij.

Pedaalemmer 21-02-2005 17:55

ik gok dat je het kapot rijd :P

carbreaker de autosloper 21-02-2005 18:07

past niet de organen zijn wel gelijk....

Johan-dtc 21-02-2005 18:44

Quote:
Originally Posted by Vag team leusden (kever)
als ik het goed heb is er 1 verschil tussen vr6 en
g60 bak en dat is dat vr6 spair heeft



g60 heeft volgens mij ook een sper..

Richard 21-02-2005 19:25

gaat niet...de behuizing is compleet anders...

oldschool_lover 21-02-2005 19:29

Quote:
Originally Posted by J.L. tuning
g60 heeft volgens mij ook een sper..


Alle bakken hebben een sper!!!!!!!

Rallye-VR6t 21-02-2005 22:10

Quote:
Originally Posted by oldschool_lover
Alle bakken hebben een sper!!!!!!!



Leg eens uit?
Waarom heb ik er dan eentje gekocht? :mad:

oldschool_lover 21-02-2005 23:39

Een sperdifferentieel zit toch in alle bakken omdat anders de beide willen niet onafhankelijk kunnen draaien.........of heb ik te diep in het glaasje gekeken dit weekend???

Je koop toch een (race/sprint) sper van b.v. Quaiffe (als je het zo schrijft) omdat deze een andere overbrenging heeft en sterker is???

jan_gti_16v 21-02-2005 23:53

Quote:
Originally Posted by oldschool_lover
Een sperdifferentieel zit toch in alle bakken omdat anders de beide willen niet onafhankelijk kunnen draaien.........of heb ik te diep in het glaasje gekeken dit weekend???

Je koop toch een (race/sprint) sper van b.v. Quaiffe (als je het zo schrijft) omdat deze een andere overbrenging heeft en sterker is???


een sper is juist om te zorgen dat je wielen niet onafhankelijk van elkaar draaien zo dat als je hard door een bocht knalt niet het wiel binnen in de bocht gaat spinnen

Dennis@polo86c.nl 22-02-2005 08:01

Psies, elke bak heeft een differentieel, maar er zijn weinig (geen?) Volkswagens die standaard een sperdifferentieel hebben..

Rallye-VR6t 22-02-2005 08:03

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Psies, elke bak heeft een differentieel, maar er zijn weinig (geen?) Volkswagens die standaard een sperdifferentieel hebben..


Geen enkele VW heeft standaard een sper.
Of het is een ESD, electrisch dmw remmen via de ABS pomp.
Is niet een echte sper.

Later doen ze het via ESP, en via motormanagment.

oldschool_lover 22-02-2005 09:12

Okey......dus een sper en een differentieel zijn verschillende dingen.
Of vervangt de sper de originele differentieel?? :confused:

@ jan gti 16v

Lijkt mij niet dat beide wielen met een sper gelijk aan elkaar gaan draaien......dan kom je echt geen bocht meer door met een voorwiel aangedreven auto. Of zie ik dat verkeerd??

Je veranderd toch enkel de procentuele kracht verdeling :confused:

Marcski 22-02-2005 09:40

het engelse woord voor een sperdifferentieel is Limited Slip Differential.

een normaal differentieel zal bij een slippend wiel alle kracht op dat wiel overbrengen, en verlies je dus de kracht op het nog aangedreven wiel.
Een sperdiff zorgt ervoor dat het niet slippende wiel toch een bepaald percentage aandrijving krijgt, maar heeft wel de differentie-werking van een normaal diff..

Zestienkleppen 22-02-2005 10:11

Hoe kom je eigenlijk aan zo'n sper voor een vw?

Split52 22-02-2005 10:22

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Geen enkele VW heeft standaard een sper.


Niet dat ik nu betweterig over wil komen, maar moet toch even kwijt dat de transporter (t3) Syncro met 16" onderstel zowieso achter een volledig te sperren versnellingsbak heeft... optioneel was dan ook nog een sper in het voordiff.

leander 22-02-2005 14:30

Het is handig om te weten dat er in sommige bakken een sper zit en in sommige niet, maar hoe zit het met de behuizing. Zijn de aansluitpunten hetzelfde of kan ik beter op zoek gaan naar een vr6 synchro bak, Bv van een passat. En zo ja, waar kan ik dat vinden

Rallye-VR6t 22-02-2005 14:36

Quote:
Originally Posted by leander
Het is handig om te weten dat er in sommige bakken een sper zit en in sommige niet, maar hoe zit het met de behuizing. Zijn de aansluitpunten hetzelfde of kan ik beter op zoek gaan naar een vr6 synchro bak, Bv van een passat. En zo ja, waar kan ik dat vinden



Allereerst een Rallye golf 2 een VR6 inbouwen, is eerst vragen aan de RDW of ze dat nog gaan goedkeuren!

2e De VR6 syncro is kwa bouwvorm gelijk, maar er zit verschil in de asdiameter van de visco, en de bak is anders omdat de VR6 onder een andere hoek in de auto ligt.



En dat een T3 een kompleet te sperren assen had wist ik niet. Wel leuk.
Weet wel dat je bij sommige als optie een vrijloop had die met een luchschuif werkte.
Gewoon op je dashboard.


Voor alle duidelijkheid.
Je auto heeft een differentieel, die er alleen maaar voor zorgt dat als je een bocht neemt je buitenste wiel sneller draait dan je binnenste wiel.

Een SPER zorgt ervoor dat wielspin opgevangen wordt.
Afhankelijk van het type sper, ook de werking van de opvang van wielspin.
IK heb een wormsper gekocht van Peloquins, in werking vergelijkbaar met die van Quiaife.

leander 22-02-2005 15:56

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Allereerst een Rallye golf 2 een VR6 inbouwen, is eerst vragen aan de RDW of ze dat nog gaan goedkeuren!

2e De VR6 syncro is kwa bouwvorm gelijk, maar er zit verschil in de asdiameter van de visco, en de bak is anders omdat de VR6 onder een andere hoek in de auto ligt.



IK heb al contact gehad met de RDW. Ze wisten me te vertellen dat het mogelijk is. Alleen als ik meer dan 40% aan vermogen erbij krijg dan moet ik een remmentest en nog een paar andere testen ondergaan.Nu ben ik daar niet bang voor,maar ik blijf nog onder de 40%. Als je van de g-60 van de rally naar de vr6 van een golf 3 gaat, komt er maar 36% bij. Dat komt er dus op neer dat ik alleen opnieuw gewogen wordt en dat ze een geluidstest doen.

Nu zal ik zelf even op onderzoek gaan wat betreft de asdiameter en of dat past en of de as van een vr6 wel op de zelfde plek naar achter gaat als die van een rally. in ieder geval bedankt voor de info. Ps: is het niet zo dat de vario er voor zorgt dat als de voorwielen beginnen te slippen de achterwielen ook mee gaan doen? Dus dat je normaal eigenlijk alleen voorwiel aandrijving hebt en pas bij doorslippende voorwielen de achterwielaandrijving erbij komt


All times are GMT +1. The time now is 02:37.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.