#1
|
||||
|
||||
ET ?? Dikte adapter ??
Stel ik heb een Golf 4 en wil daar een setje wielen onder zetten met ET 43en een andere steek!
Normale ET van een golf is toch et 38 of 35 ? Welke dikte adapter heb ik dan nodig ??
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
Jasper
Ik denk dat als je de wielen al hebt gekocht je beter gewoon op de auto kan meten om de juiste setup te krijgen. Zo heb ik het bij de jetta ook gedaan. succes ermee groet, |
#3
|
||||
|
||||
Dat kan je inderdaad zoals marco al zegt `t beste op de wagen meten.
Ben er nu zelf ook achter. ben nu bezig met BBS et65 en et50 steek 130 op mijn golf te passen en het makkelijkste is gewoon ervoor houden en meten wat voor jou persoonlijk het mooiste is. Last edited by Dubweiser : 02-11-2007 at 00:00. |
#4
|
||||
|
||||
Ik ga er ff vanuit, dat je nieuwe velgen wel even breed zijn:
van ET 43 naar ET 38 zou een spoorverbreder van 5 mm moeten zijn van ET 43 naar ET 35 zou een spoorverbreder van 8 mm moeten zijn Moet je via die spoorverbreder óók nog eens naar een andere steek, dan heb je een probleem; er is nl. niet genoeg 'vlees' om draad in te tappen... Een beetje een vuistregel is, dat het 'vlees' minstens de dikte van het te tappen draad moet zijn, dus voor bijv. het tappen van M12-draad moet het materiaal minstens 12 mm dik zijn. Ik geloof dat wielbouten 14 mm dik zijn?...
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 05-11-2007 at 10:07. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
LOL, ik denk dat Jasper zonder deze informatie niet verder had gekund |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
LOL Maja minimale dikte adapters is 20mm dusja vanaf daar kun je beginnen, en zelf kijken ho bver je de wielen naar buiten wilt...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Hoezo minimale adapters zijn 20 mm...................... als het moet kun je wel adapters krijgen van wel 10 mm.........
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
naaf dikte is minimaal ... en die is 13mm
13/14 mm adapter is dus veilig .. qua aantal slagen die de wielbout erin gaat !
__________________
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Ah mij werd altijd verteld minimale dikte 20mm vanwege de veiligheid enzo..
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
12mm bauke.
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#11
|
||||
|
||||
Correct me, if I'm wrong...
Quote:
(allereerst: sorry voor de grote foto's; zijn gewoon 'gegoogle-d'..., maar wel lekker duidelijk ) Volgens mij worden er nu twee dingen door elkaar gehaald: SPOORVERBREDERS (gewoon met 4 of vijf gaten; monteren tussen de naaf en de velg met bouten die evenzoveel langer zijn, als de spoorverbreders DIK zijn) (soms met meer gaten en dus geschikt voor 2 verschillende 'steken') en: ADAPTERS (met 4 of 5 gaten om met je ori bouten op je naaf te monteren èn 4 of 5 schroefdraad-gaten met een andere steek!, om dáár weer je velg op te monteren) (dit is dan een versie voor 'moeren') Bij de laatste moet je voldoende 'vlees' hebben om te tappen èn voldoende dikte, om de boutkoppen (naaf-montage) te 'verzinken'; de velg moet immers vlak op de adapter gemonteerd worden. Mijn gevoel zegt, dat je dÃ*n wel zo'n 20 mm nodig hebt, ja... But, correct me, if I'm wrong...
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#12
|
||||
|
||||
Hoe doen ze dit dan ooit met kever velgen onder een 4x100 auto?
de steek van kever velgen is 5x205 en vaak et12, dit kan dan toch nooit passen onder een 4x100 auto? toch zie je het wel eens op meetings...
__________________
Fryske âlde skoalle loftkuolle gers jarre memmebatsers - Frisian Aircooled Movement - framvw.nl |
#13
|
||||
|
||||
stalen velgen met kever doppen..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
de meeste hebben hier over adapters.. is geen automaxx forum hier. en de minimale dikte is 12mm.. zoals boven omschreven
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
toch zie je ook wel empi's en fuchsen, of zijn dit imitaties in 4x100?
__________________
Fryske âlde skoalle loftkuolle gers jarre memmebatsers - Frisian Aircooled Movement - framvw.nl |
#16
|
||||
|
||||
5x130..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
vindt dit nogal weinig,heb zelf 20 mm adapters waar eigenlijk 5mm van af zou mogen maar durf dat toch niet aan. |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Wat is dat aantal slagen dan? Ik dacht dat dat 6 slagen moesten zijn. Dat is 6x een slag van 1,5 mm is 6 x 1,5 is 9mm. Ietsje speling heb je wel nodig zodat je de bout niet stuk draait omdattie tegen de naaf aanzit. Let wel: ik heb het hier over het aantal slagen, niet over hoe dik de adapter moet zijn qua stevigheid van het materiaal. Dat lijkt me afhankelijk van de kwaliteit van het materiaal....
__________________
WWW.MIVW.NL Last edited by Jurgen Santana : 02-12-2007 at 23:12. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
ik denk dat dit leidend is, in boterzacht alu red je het niet met 6 slagen |
#20
|
||||
|
||||
chroomnikkelstaal / gereedschapstaal ..
... 13mm ivm met afzagen bout e.d. 6 a 7 slagen is echt minimaal !! *lees kop erbij * H&R adapter alu is minimaal 20mm ... omdat dit alu zachter dan zacht is , 120nM draai je hier het schroefdraad uit. houdt ook rekening met gewicht van auto, en aantal pk's/koppel . gr bauke
__________________
Quote:
|