Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-09-2007, 20:56
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default zou dat de oorzaak kunnen zijn???

sindskort heb ik een Golf 1 automaat die consant na een km gewoonweg afslaat. Ik snapte er niks van eerst, maar nu ben ik erachter gekomen dat er 2 tapeinden achter het blok vandaan en daarop een hitteschildje moet om de spruitstuk te verwarmen!!
Klopt dat en kan hij dan daardoor afslaan en beroerd lopen in de ochtend , want als hij warm is loopt hij perfect!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #2  
Old 19-09-2007, 09:55
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

In theorie is het onlogisch maar het is op z'n minst het proberen waard lijkt me.

Misschien dat die met iets beter voorverwarmde lucht beter blijft lopen.
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-09-2007, 10:01
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Dat hitteschildje is hoogstwaarschijnlijk niet om het spruitstuk op te warmen maar ervoor te zorgen dat delen in de buurt van het spruitstuk niet te warm worden.

Ben al vaker tegengekomen dat de startmotor het niet meer fatsoenlijk gaat werken bij dit type motors. Is ook een topic van gemaakt een tijdje terug.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #4  
Old 19-09-2007, 10:07
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Quote:
Originally Posted by Erik
Ben al vaker tegengekomen dat de startmotor het niet meer fatsoenlijk gaat werken bij dit type motors. Is ook een topic van gemaakt een tijdje terug.

Quote:
sindskort heb ik een Golf 1 automaat die consant na een km gewoonweg afslaat.


dit match ik niet helemaal. Hij doet het dus wel, maar na een kilometer rijden slaat deze weer af? Dan hoeft de startmotor niets meer te doen, die zal er weinig mee te maken hebben.

Misschien slaat je automatische choke veel te vroeg uit. Bij starten doet deze het wel ,maar bij warme motor moet het bimetaaltje de choke weer doen uitschakelen. Doet deze dat te vroeg of ineens, dan slaat de auto bij stationairloop (!) of lage toeren af.

Slaat hij af bij stilstand/lage toeren? Of ook tijdens het rijden?
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #5  
Old 19-09-2007, 11:16
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
dit match ik niet helemaal. Hij doet het dus wel, maar na een kilometer rijden slaat deze weer af? Dan hoeft de startmotor niets meer te doen, die zal er weinig mee te maken hebben.

Misschien slaat je automatische choke veel te vroeg uit. Bij starten doet deze het wel ,maar bij warme motor moet het bimetaaltje de choke weer doen uitschakelen. Doet deze dat te vroeg of ineens, dan slaat de auto bij stationairloop (!) of lage toeren af.

Slaat hij af bij stilstand/lage toeren? Of ook tijdens het rijden?


tijdens het rijden doet hij KOUD goed, maar zodra ik moet afremmen of stoppen valt de toerenteller naar beneden en slaat dus af!!
Vanmorgen bleef hij lopen 400/500 toeren maar gister sloeg hij 2x af!!!
ik snap er niks van
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #6  
Old 19-09-2007, 11:33
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Tjah het is een automaat en die blijven altijd een beetje doorduwen voor t stoplicht, dus als de motor nog wat koud is en van de choke springt, dan loopt ie altijd minder, en als ie dan ook nog de weerstand heeft van de automaat, dan zou dit op zich best logisch zijn...

Mijn tip zodra je met koude motor moet stoppen, zet m even in de N, dan zal ie vast blijven lopen...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #7  
Old 19-09-2007, 11:46
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
dit match ik niet helemaal. Hij doet het dus wel, maar na een kilometer rijden slaat deze weer af? Dan hoeft de startmotor niets meer te doen, die zal er weinig mee te maken hebben.
Het hitteschild heeft niks te maken met het opwarmen van het uitlaatspruitstuk en het afslaan van de auto.
Dat bedoel ik hiermee te zeggen.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #8  
Old 19-09-2007, 11:53
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by Erik
Het hitteschild heeft niks te maken met het opwarmen van het uitlaatspruitstuk en het afslaan van de auto.
Dat bedoel ik hiermee te zeggen.


Ja Erik, heel leuk, maar jouw 2de deel gaat over n startmotor die niet fatsoenlijk werkt, en dat heeft hier dan weer weinig mee te maken, meestal zit er een gat in zo'n hitteschild met slang naar luchtfilter, deze verwarmt de lucht bij koude start, zal toch wel enig effect hebben...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #9  
Old 19-09-2007, 17:39
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
Ja Erik, heel leuk, maar jouw 2de deel gaat over n startmotor die niet fatsoenlijk werkt, en dat heeft hier dan weer weinig mee te maken, meestal zit er een gat in zo'n hitteschild met slang naar luchtfilter, deze verwarmt de lucht bij koude start, zal toch wel enig effect hebben...



ik heb een nieuwe hitteschildje besteld bij de dealer hoop nu maar dat het goed komt. Want het begint echt te vervelen!!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #10  
Old 19-09-2007, 17:55
gert16v gert16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 6
Default

dat schild met slang zorgt er voor dat de carb. niet bevriesd bij lage temperaturen. omdat de benzine naar gas verneveld wordt en verdampt ontrekt dit warmte aan de omgeving. (spuit maar eens iets remmen reiniger of benz. op je hand en laat dit maar eens verdampen) door dit verscheinsel kan de carb bevriezen en de motor afslaan
Reply With Quote
  #11  
Old 19-09-2007, 18:03
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Quote:
Originally Posted by gert16v
dat schild met slang zorgt er voor dat de carb. niet bevriesd bij lage temperaturen. omdat de benzine naar gas verneveld wordt en verdampt ontrekt dit warmte aan de omgeving. (spuit maar eens iets remmen reiniger of benz. op je hand en laat dit maar eens verdampen) door dit verscheinsel kan de carb bevriezen en de motor afslaan



daarom ik hoop dat het goedkomt anders stel ik hier mijn vraag gewoon weer thnx mannen!!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #12  
Old 19-09-2007, 18:06
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Quote:
Originally Posted by gti-er
sindskort heb ik een Golf 1 automaat die consant na een km gewoonweg afslaat.


[ mode on] Gewoon rechtdoor blijven rijden [ mode off]
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #13  
Old 19-09-2007, 18:14
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

ligt het aan mij of klinkt dit als een vacuumlek?
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #14  
Old 19-09-2007, 21:32
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
ligt het aan mij of klinkt dit als een vacuumlek?



vacuumlek is het niet, want ik heb alle slangen nagekeken!!
maar ga voor de zekerheid nog een keer doen van het weekend!!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #15  
Old 19-09-2007, 21:59
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

Quote:
Originally Posted by gert16v
dat schild met slang zorgt er voor dat de carb. niet bevriesd bij lage temperaturen. omdat de benzine naar gas verneveld wordt en verdampt ontrekt dit warmte aan de omgeving. (spuit maar eens iets remmen reiniger of benz. op je hand en laat dit maar eens verdampen) door dit verscheinsel kan de carb bevriezen en de motor afslaan



dit klopt als een bus!!

heb dit al 100 x gehad

in die buis zit dus een "seizoensklep" ´s winters warme lucht naar de carb en zomers koude lucht
Reply With Quote
  #16  
Old 19-09-2007, 22:21
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

Quote:
Originally Posted by ids
dit klopt als een bus!!

heb dit al 100 x gehad

in die buis zit dus een "seizoensklep" ´s winters warme lucht naar de carb en zomers koude lucht


dus dit zou dus de oplossing kunnen zijn!!
ik hoop het wel!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #17  
Old 20-09-2007, 19:07
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

nou ik heb het hitteschildje er op gezet, en de alu-buis er tussen gezet. Nu is het maar afwachten!!!

Ik ben benieuwd!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
  #18  
Old 28-09-2007, 23:13
gti-er gti-er is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 6,373
Default

gvd!! doet het nog met de nwe. hitteschild toch in de winter maar de carburateur reviseren. Misschien helpt dat? Iemand een adresje voor de pakkingen en sproeiers e.d?


Anders weet ik het ook niet!!!!!!!!!!!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum