zou dat de oorzaak kunnen zijn???
sindskort heb ik een Golf 1 automaat die consant na een km gewoonweg afslaat. Ik snapte er niks van eerst, maar nu ben ik erachter gekomen dat er 2 tapeinden achter het blok vandaan en daarop een hitteschildje moet om de spruitstuk te verwarmen!!
Klopt dat en kan hij dan daardoor afslaan en beroerd lopen in de ochtend , want als hij warm is loopt hij perfect!! :thumbup: |
In theorie is het onlogisch maar het is op z'n minst het proberen waard lijkt me.
Misschien dat die met iets beter voorverwarmde lucht beter blijft lopen. |
Dat hitteschildje is hoogstwaarschijnlijk niet om het spruitstuk op te warmen maar ervoor te zorgen dat delen in de buurt van het spruitstuk niet te warm worden.
Ben al vaker tegengekomen dat de startmotor het niet meer fatsoenlijk gaat werken bij dit type motors. Is ook een topic van gemaakt een tijdje terug. |
Quote:
Quote:
dit match ik niet helemaal. Hij doet het dus wel, maar na een kilometer rijden slaat deze weer af? Dan hoeft de startmotor niets meer te doen, die zal er weinig mee te maken hebben. Misschien slaat je automatische choke veel te vroeg uit. Bij starten doet deze het wel ,maar bij warme motor moet het bimetaaltje de choke weer doen uitschakelen. Doet deze dat te vroeg of ineens, dan slaat de auto bij stationairloop (!) of lage toeren af. Slaat hij af bij stilstand/lage toeren? Of ook tijdens het rijden? |
Quote:
tijdens het rijden doet hij KOUD goed, maar zodra ik moet afremmen of stoppen valt de toerenteller naar beneden en slaat dus af!! Vanmorgen bleef hij lopen 400/500 toeren maar gister sloeg hij 2x af!!! :( ik snap er niks van :screwy: |
Tjah het is een automaat en die blijven altijd een beetje doorduwen voor t stoplicht, dus als de motor nog wat koud is en van de choke springt, dan loopt ie altijd minder, en als ie dan ook nog de weerstand heeft van de automaat, dan zou dit op zich best logisch zijn...
Mijn tip zodra je met koude motor moet stoppen, zet m even in de N, dan zal ie vast blijven lopen... |
Quote:
Dat bedoel ik hiermee te zeggen. :) |
Quote:
Ja Erik, heel leuk, maar jouw 2de deel gaat over n startmotor die niet fatsoenlijk werkt, en dat heeft hier dan weer weinig mee te maken, meestal zit er een gat in zo'n hitteschild met slang naar luchtfilter, deze verwarmt de lucht bij koude start, zal toch wel enig effect hebben... |
Quote:
;) ik heb een nieuwe hitteschildje besteld bij de dealer hoop nu maar dat het goed komt. Want het begint echt te vervelen!!! :D |
dat schild met slang zorgt er voor dat de carb. niet bevriesd bij lage temperaturen. omdat de benzine naar gas verneveld wordt en verdampt ontrekt dit warmte aan de omgeving. (spuit maar eens iets remmen reiniger of benz. op je hand en laat dit maar eens verdampen) door dit verscheinsel kan de carb bevriezen en de motor afslaan
|
Quote:
daarom ik hoop dat het goedkomt anders stel ik hier mijn vraag gewoon weer thnx mannen!!! :thumbup: |
Quote:
[:offtopic: mode on] Gewoon rechtdoor blijven rijden :D [ :offtopic: mode off] |
ligt het aan mij of klinkt dit als een vacuumlek?
|
Quote:
vacuumlek is het niet, want ik heb alle slangen nagekeken!! maar ga voor de zekerheid nog een keer doen van het weekend!!! ;) |
Quote:
dit klopt als een bus!! heb dit al 100 x gehad in die buis zit dus een "seizoensklep" ´s winters warme lucht naar de carb en zomers koude lucht |
Quote:
dus dit zou dus de oplossing kunnen zijn!! ;) ik hoop het wel!! |
nou ik heb het hitteschildje er op gezet, en de alu-buis er tussen gezet. Nu is het maar afwachten!!! :D
Ik ben benieuwd!! ;) |
gvd!! doet het nog met de nwe. hitteschild toch in de winter maar de carburateur reviseren. Misschien helpt dat? Iemand een adresje voor de pakkingen en sproeiers e.d?
Anders weet ik het ook niet!!!!!!!!!!!! |
All times are GMT +1. The time now is 15:44. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.