Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-09-2004, 14:45
mitchell mitchell is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9
Post Startmotor polo 1992

Mijn start motor draait langzaam rond. volgens vw dealer een massa probleem. Echter niets gevonden . Na lang proberen wordt de -pool wel heet van de accu "probleem?". Zit er een massa kabel op de startmotor?. Kan iemand mij ook misschien uitleggen hoe de aansluitingen op de startmotor zitten. er is namelijk één aansluitpuntje voor een stekkertje leeg?.Hoort dit zo Of is gewoon mijn startmotor opperdepop.

Thanks
Reply With Quote
  #2  
Old 11-09-2004, 21:20
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 09:27.
Reply With Quote
  #3  
Old 11-09-2004, 21:41
mitchell mitchell is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9
Default

Bedankt voor je reactie.

Je bedoeld hiermee dat de massa kabel van het chasis naar het motorblok gaat bij de dynamo ?
Reply With Quote
  #4  
Old 12-09-2004, 08:46
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 09:27.
Reply With Quote
  #5  
Old 12-09-2004, 16:30
mitchell mitchell is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9
Default

Zou het misschien ook te maken kunnen hebben met de dynamo op een of andere manier. Iets trekt te veel stoom denk ik de lichtjes op mijn dashdord branden bij het starten bijna niet meer. Ergens een condensator die stuk is en te veel stroom wegtrekt misschien. Graag tips and tricks please.

Mitchell
Reply With Quote
  #6  
Old 12-09-2004, 16:36
Volkswouter's Avatar
Volkswouter Volkswouter is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,660
Default

Wat dacht je van startmotor kapot,anker draait niet of zwaar en trekt daardoor veel stroom weg.

Sla er eens op met een hamer! Op het moment dat je borstels geen goed contact met je anker maken kan hij ook langzaam gaan draaien.

Massa controleren doe je heel makkelijk gewoon ff enstartkabel van de minpool op de motor zetten.
__________________
http://www.volkswouter.nl
Reply With Quote
  #7  
Old 12-09-2004, 16:41
mitchell mitchell is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9
Default

Bedankt voor de tip air,

Is ie een beetje goed te demonteren zonder speciall gereedschap?

Mitchell
Reply With Quote
  #8  
Old 12-09-2004, 16:49
Volkswouter's Avatar
Volkswouter Volkswouter is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,660
Default

Volgens mij wel.Drie bouten sleutelmaat 17,massa los van de accu zodat je geen kortsluiting kan maken en dan heb je nog je aanstuurdraad vanaf het contactslot welke je eraf kan schuiven en de dikke plusdraad zit met een moer sleutelmaat 13 vast.
__________________
http://www.volkswouter.nl
Reply With Quote
  #9  
Old 12-09-2004, 17:18
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

bij een polo maat 17 voor startmotor .
nee hoor alleen sleutel 17 19 en 13 en 10 .startmotor zit met 3 bouten vast ,sleutelmaat 13 ,uitlaatsteun loshalen ,sleutel 17 en 19,van te voren de massa van de acu loshalen sleutel 10.
massa kabel van dynamo steun naar koets ff controleren en die van acu naar koets ,deze willen vaak problemen gaan geven
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #10  
Old 12-09-2004, 17:31
Volkswouter's Avatar
Volkswouter Volkswouter is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,660
Default

Quote:
Originally Posted by serge pot
bij een polo maat 17 voor startmotor .
nee hoor alleen sleutel 17 19 en 13 en 10 .startmotor zit met 3 bouten vast ,sleutelmaat 13 ,uitlaatsteun loshalen ,sleutel 17 en 19,van te voren de massa van de acu loshalen sleutel 10.
massa kabel van dynamo steun naar koets ff controleren en die van acu naar koets ,deze willen vaak problemen gaan geven



Mwah zat ik niet ver naast,voor een niet Polo kenner...
__________________
http://www.volkswouter.nl
Reply With Quote
  #11  
Old 12-09-2004, 17:31
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

hehehehehehehehehe
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #12  
Old 12-09-2004, 17:56
mitchell mitchell is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9
Default

Bedankt Heren,

Maar klopt het dan als de motor eenmaal loopt en warm is, hij gewoon start "keer op keer" maar afgekoeld niet ?

Mitchell
Reply With Quote
  #13  
Old 12-09-2004, 17:57
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

klopt .warme motor heeft minder weerstand ,dan koude motor
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #14  
Old 12-09-2004, 18:00
mitchell mitchell is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9
Default

Bedankt Serge,

Ik zet geen naam "hoort niet denk ik" zo te zien.
Reply With Quote
  #15  
Old 12-09-2004, 18:01
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

naam staat al vermeld boven in het kopje van reply
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #16  
Old 12-09-2004, 18:03
mitchell mitchell is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9
Default

:o gezien
Reply With Quote
  #17  
Old 15-09-2004, 21:44
mitchell mitchell is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9
Angry

Zo hier zijn we weer,

Ik had al een nieuwe accu, orgineel volkswagen á 134.00 euro. maar goed op alle advies eerst de massa nagekeken. Niets aan de hand. Weer op advies de startmoter verwisseld 80 euro armer. Bleek niet het probleem te zijn, deed nogsteeds het zelfde. Dynamo dan, gebeld, meegenomen om te laten testen en tocht maar op voorspraak vernieuwd. 75 euro armer. aangesloten en weer niks GVD>>>>>>>>......... de accu laten testen, wat denk je nog maar 6 volt in dat orginele %#$!@&^)*& ding. Zwaar gefrustreerd natuurlijk. garantie JA natuurlijk, maar in Gouda 'kwoon in Amsterdam heb je weinig aan dus maar een ander gekocht 95 euro. GAAT LEKKER...... Het moraal. Begin bij je accu, kan je veel geld besparen. Dat zal IK in iedergeval adviseren in de toekomst. begin bij je accu dat kan je een hoop eurie's besparen.

Dit dagje heeft mij 250 euro gekost. 'had daar graag andere dingen voor gedaan' :frown:
Reply With Quote
  #18  
Old 15-09-2004, 21:48
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Het is ff idd wat minder, MAAR !! Je weet nu wel dat de rest OOK allemaal in orde is. Lijkt beetje bijdehand, maar denk er maar eens over na. Je weet dat dat in elk geval voorlopig niet aan de orde zal komen
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum