Startmotor polo 1992
Mijn start motor draait langzaam rond. volgens vw dealer een massa probleem. Echter niets gevonden . Na lang proberen wordt de -pool wel heet van de accu "probleem?". Zit er een massa kabel op de startmotor?. Kan iemand mij ook misschien uitleggen hoe de aansluitingen op de startmotor zitten. er is namelijk één aansluitpuntje voor een stekkertje leeg?.Hoort dit zo Of is gewoon mijn startmotor opperdepop.
Thanks |
.
|
Bedankt voor je reactie.
Je bedoeld hiermee dat de massa kabel van het chasis naar het motorblok gaat bij de dynamo ? |
.
|
Zou het misschien ook te maken kunnen hebben met de dynamo op een of andere manier. Iets trekt te veel stoom denk ik de lichtjes op mijn dashdord branden bij het starten bijna niet meer. Ergens een condensator die stuk is en te veel stroom wegtrekt misschien. Graag tips and tricks please.
Mitchell |
Wat dacht je van startmotor kapot,anker draait niet of zwaar en trekt daardoor veel stroom weg.
Sla er eens op met een hamer! Op het moment dat je borstels geen goed contact met je anker maken kan hij ook langzaam gaan draaien. Massa controleren doe je heel makkelijk gewoon ff enstartkabel van de minpool op de motor zetten. |
Bedankt voor de tip air,
Is ie een beetje goed te demonteren zonder speciall gereedschap? Mitchell |
Volgens mij wel.Drie bouten sleutelmaat 17,massa los van de accu zodat je geen kortsluiting kan maken en dan heb je nog je aanstuurdraad vanaf het contactslot welke je eraf kan schuiven en de dikke plusdraad zit met een moer sleutelmaat 13 vast.
|
bij een polo maat 17 voor startmotor :D :D :D.
nee hoor alleen sleutel 17 19 en 13 en 10 .startmotor zit met 3 bouten vast ,sleutelmaat 13 ,uitlaatsteun loshalen ,sleutel 17 en 19,van te voren de massa van de acu loshalen sleutel 10. massa kabel van dynamo steun naar koets ff controleren en die van acu naar koets ,deze willen vaak problemen gaan geven |
Quote:
Mwah zat ik niet ver naast,voor een niet Polo kenner...:D |
hehehehehehehehehe :D
|
Bedankt Heren,
Maar klopt het dan als de motor eenmaal loopt en warm is, hij gewoon start "keer op keer" maar afgekoeld niet ? Mitchell |
klopt .warme motor heeft minder weerstand ,dan koude motor
|
Bedankt Serge,
Ik zet geen naam "hoort niet denk ik" zo te zien. |
naam staat al vermeld boven in het kopje van reply
|
:eek: :o gezien :cool:
|
Zo hier zijn we weer,
Ik had al een nieuwe accu, orgineel volkswagen á 134.00 euro. maar goed op alle advies eerst de massa nagekeken. Niets aan de hand. Weer op advies de startmoter verwisseld 80 euro armer. Bleek niet het probleem te zijn, deed nogsteeds het zelfde. Dynamo dan, gebeld, meegenomen om te laten testen en tocht maar op voorspraak vernieuwd. 75 euro armer. aangesloten en weer niks GVD>>>>>>>>......... de accu laten testen, wat denk je nog maar 6 volt in dat orginele %#$!@&^)*& ding. Zwaar gefrustreerd natuurlijk. garantie JA natuurlijk, maar in Gouda 'kwoon in Amsterdam heb je weinig aan dus maar een ander gekocht 95 euro. GAAT LEKKER...... Het moraal. Begin bij je accu, kan je veel geld besparen. Dat zal IK in iedergeval adviseren in de toekomst. begin bij je accu dat kan je een hoop eurie's besparen. Dit dagje heeft mij 250 euro gekost. 'had daar graag andere dingen voor gedaan' :mad: :mad: :( :eek: :frown: :tongue: |
Het is ff idd wat minder, MAAR !! Je weet nu wel dat de rest OOK allemaal in orde is. Lijkt beetje bijdehand, maar denk er maar eens over na. Je weet dat dat in elk geval voorlopig niet aan de orde zal komen
|
All times are GMT +1. The time now is 23:47. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.