Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-12-2006, 22:52
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default OBD en inlaatspruitstuk 2.9 VR6

Zou een van de dames en / of heren Corrado VR6 rijders me het verschil tussen OBD1 en 2 kunnen uitleggen?En dan het liefst in Barbapapa-taal.

Verder had ik graag geweten wat het verschil is tussen het ene en andere 2.9 VR6 spruitstuk. Er bestaat er eentje dat, gezien van voor de auto, aan de rechterbovenhoek een schuine kant heeft, die van de rechter zijkant naar het gasklephuis loopt. En de andere variant heeft een ronde hoek, waar een (olie)vuldop in past.

Alle info is welkom, als het maar een beetje simpel wordt uitgelegd voor een leek op VR6 gebied.

Thanks!


EDIT:
Op dit plaatje zie je het spruitstuk met de ronde hoek, en met de rode lijnen heb ik de vorm van het andere spruitstuk aangegeven.
Is dit wat er met OBD 1 en 2 wordt bedoeld? En heeft dit nog invloed op het vermogen van de motor of de luchtstroom in het spruitstuk?
De onderkant is voor zover ik weet namelijk gelijk...


__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale

Last edited by breadfan83 : 13-12-2006 at 23:17.
Reply With Quote
  #2  
Old 13-12-2006, 23:08
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Volgens mij verschil in spruitstuk is T4 en gewone auto's, omdat de motor daar dieper ligt, anders kom je niet bij de olievuldop...

Weet t niet zeker, MIVW schrijft dit in een ander topic:
Quote:
Dat is een kleppendeksel van een vr6 ,alleen eentje die normaal in een T4 hoort ,daar ligt de motor ver onderin ,er zit origineel een lange olie vul pijp aan,hij is van staal en kan je dus mooi verchromen




dus hier hoor die van jou op de foto op..

Dus of t spruitstuk anders is geen id..

Klepel en klok verhaal..
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller

Last edited by Berserker : 13-12-2006 at 23:33.
Reply With Quote
  #3  
Old 13-12-2006, 23:15
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Ik heb er even een plaatje bij gezet om het wat duidelijker te maken.

Wat heeft de T4 ermee te maken?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #4  
Old 13-12-2006, 23:20
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Wat moet je over OBD (ook wel EOBD / EOBD I / EOBD II) weten?

Last edited by RubenD : 18-12-2006 at 22:00.
Reply With Quote
  #5  
Old 13-12-2006, 23:32
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Wat moet je over OBD (ook wel EOBD / OEBD I / EOBD II) weten?


Zo veel als mogelijk.
Kennishoer...

Vooral het verschil tussen OBD 1 en 2, wat het inlaatspruitstuk betreft dan vooral.
En het verschil tussen de twee inlaatspruitstukken zoals ik ze in de beginpost beschreven heb.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #6  
Old 14-12-2006, 00:02
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik heb er wel pratica over gehad, beetje uitlezen enzo. Met zo'n peperduur uitleesapparaat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/OBD

Hiet staat nog wel wat mooi's: http://www.zawm.be/auto-diagnostic/...tspraktijk.html

Dit dekt de lading wel lijkt me: http://www.amt.nl/web/show/id=59427/EOBD.html
Reply With Quote
  #7  
Old 14-12-2006, 01:28
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Dat van dat diagnostisch systeem was me al duidelijk, maar het is me nog niet echt duidelijk wat het verschil tussen OBD1 en 2 uitmaakt voor het inlaatspruitstuk, als dit al zo is.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #8  
Old 14-12-2006, 07:46
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Dat zal heeft met de leeftijd van het blok te maken. Mogelijk meer sensoren bij de EOBD II versie. Verder niks lijkt me zo. Emissie eisen dan weer wel maar dat is ook leeftijd.
Reply With Quote
  #9  
Old 14-12-2006, 10:19
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Weet wel dat de 2.8 en de 2.9 andere inlaatspruitstukken hebben die van elkaar verschillen en zoals ik kan zien is dat het verschil jij hebt daar geloof ik een 2.9 inlaatspruitstuk op de foto.
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #10  
Old 14-12-2006, 14:50
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by GolfIIVR6
Weet wel dat de 2.8 en de 2.9 andere inlaatspruitstukken hebben die van elkaar verschillen en zoals ik kan zien is dat het verschil jij hebt daar geloof ik een 2.9 inlaatspruitstuk op de foto.


Die rode lijn op de foto is zoals een 2.9 spruitstuk van een Corrado op het Corrado-forum er uit ziet. Die met die ronde vorm, voor de oliedop, is ook van een 2.9 maar schijnt buiten die hoek nog ergens iets van verschil te hebben.

Waar is die met de ronde vorm dan op geleverd, als die met de schuine hoek van een C afkomt?

Wat de 2.8 en 2.9 aangaat heb je gelijk. Daar zit inderdaad verschil tussen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #11  
Old 16-12-2006, 19:36
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Ok, er is weer wat meer duidelijk:





Er zit dus voornamelijk verschil in de onderkant.
De linker is die met de schuine hoek, en de rechter die met de ronde hoek. Hoe groter de inlaatruimte, hoe groter het vermogen, naam ik aan.

Nu moet ik alleen nog weten op welke auto's de linker, en op welke de rechter is gemonteerd...
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #12  
Old 17-12-2006, 07:41
frankvr6 frankvr6 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,054
Default

de e zit op een 2,9 en de N op een 2,8
Reply With Quote
  #13  
Old 17-12-2006, 11:12
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by frankvr6
de e zit op een 2,9 en de N op een 2,8


Hoe zeker ben je je daarvan?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #14  
Old 17-12-2006, 12:26
GerardMkIIVR6's Avatar
GerardMkIIVR6 GerardMkIIVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 3,815
Default

Dat zei ik dus ook want dat bedoelde ik.
__________________
Built NOT Fucking Bought
Reply With Quote
  #15  
Old 18-12-2006, 17:57
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Zeker teveel op Amerikaanse sites/forums bezig geweest.........
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #16  
Old 18-12-2006, 20:59
frankvr6 frankvr6 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,054
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Hoe zeker ben je je daarvan?



heel zeker heb beide gehad vandaar
Reply With Quote
  #17  
Old 18-12-2006, 21:38
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Zeker teveel op Amerikaanse sites/forums bezig geweest.........


Daar is het inderdaad wel voor.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum