Volgens mij verschil in spruitstuk is T4 en gewone auto's, omdat de motor daar dieper ligt, anders kom je niet bij de olievuldop...
Weet t niet zeker, MIVW schrijft dit in een ander topic: Quote:
dus hier hoor die van jou op de foto op.. Dus of t spruitstuk anders is geen id.. Klepel en klok verhaal.. |
Ik heb er even een plaatje bij gezet om het wat duidelijker te maken.
Wat heeft de T4 ermee te maken? |
Wat moet je over OBD (ook wel EOBD / EOBD I / EOBD II) weten?
|
Quote:
Zo veel als mogelijk. :D Kennishoer... Vooral het verschil tussen OBD 1 en 2, wat het inlaatspruitstuk betreft dan vooral. En het verschil tussen de twee inlaatspruitstukken zoals ik ze in de beginpost beschreven heb. |
Ik heb er wel pratica over gehad, beetje uitlezen enzo. Met zo'n peperduur uitleesapparaat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/OBD :D Hiet staat nog wel wat mooi's: http://www.zawm.be/auto-diagnostic/...tspraktijk.html Dit dekt de lading wel lijkt me: http://www.amt.nl/web/show/id=59427/EOBD.html |
Dat van dat diagnostisch systeem was me al duidelijk, maar het is me nog niet echt duidelijk wat het verschil tussen OBD1 en 2 uitmaakt voor het inlaatspruitstuk, als dit al zo is.
|
Dat zal heeft met de leeftijd van het blok te maken. Mogelijk meer sensoren bij de EOBD II versie. Verder niks lijkt me zo. Emissie eisen dan weer wel maar dat is ook leeftijd.
|
Weet wel dat de 2.8 en de 2.9 andere inlaatspruitstukken hebben die van elkaar verschillen en zoals ik kan zien is dat het verschil jij hebt daar geloof ik een 2.9 inlaatspruitstuk op de foto.
|
Quote:
Die rode lijn op de foto is zoals een 2.9 spruitstuk van een Corrado op het Corrado-forum er uit ziet. Die met die ronde vorm, voor de oliedop, is ook van een 2.9 maar schijnt buiten die hoek nog ergens iets van verschil te hebben. Waar is die met de ronde vorm dan op geleverd, als die met de schuine hoek van een C afkomt? Wat de 2.8 en 2.9 aangaat heb je gelijk. Daar zit inderdaad verschil tussen. |
Ok, er is weer wat meer duidelijk:
Er zit dus voornamelijk verschil in de onderkant. De linker is die met de schuine hoek, en de rechter die met de ronde hoek. Hoe groter de inlaatruimte, hoe groter het vermogen, naam ik aan. Nu moet ik alleen nog weten op welke auto's de linker, en op welke de rechter is gemonteerd... |
de e zit op een 2,9 en de N op een 2,8
|
Quote:
Hoe zeker ben je je daarvan? |
Dat zei ik dus ook want dat bedoelde ik.
|
Zeker teveel op Amerikaanse sites/forums bezig geweest.........
|
Quote:
heel zeker heb beide gehad vandaar |
Quote:
Daar is het inderdaad wel voor. :D |
All times are GMT +1. The time now is 12:52. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.