Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   OBD en inlaatspruitstuk 2.9 VR6 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27043)

breadfan83 13-12-2006 22:52

OBD en inlaatspruitstuk 2.9 VR6
 
Zou een van de dames en / of heren Corrado VR6 rijders me het verschil tussen OBD1 en 2 kunnen uitleggen?En dan het liefst in Barbapapa-taal.

Verder had ik graag geweten wat het verschil is tussen het ene en andere 2.9 VR6 spruitstuk. Er bestaat er eentje dat, gezien van voor de auto, aan de rechterbovenhoek een schuine kant heeft, die van de rechter zijkant naar het gasklephuis loopt. En de andere variant heeft een ronde hoek, waar een (olie)vuldop in past.

Alle info is welkom, als het maar een beetje simpel wordt uitgelegd voor een leek op VR6 gebied.

Thanks!


EDIT:
Op dit plaatje zie je het spruitstuk met de ronde hoek, en met de rode lijnen heb ik de vorm van het andere spruitstuk aangegeven.
Is dit wat er met OBD 1 en 2 wordt bedoeld? En heeft dit nog invloed op het vermogen van de motor of de luchtstroom in het spruitstuk?
De onderkant is voor zover ik weet namelijk gelijk...



Berserker 13-12-2006 23:08

Volgens mij verschil in spruitstuk is T4 en gewone auto's, omdat de motor daar dieper ligt, anders kom je niet bij de olievuldop...

Weet t niet zeker, MIVW schrijft dit in een ander topic:
Quote:
Dat is een kleppendeksel van een vr6 ,alleen eentje die normaal in een T4 hoort ,daar ligt de motor ver onderin ,er zit origineel een lange olie vul pijp aan,hij is van staal en kan je dus mooi verchromen




dus hier hoor die van jou op de foto op..

Dus of t spruitstuk anders is geen id..

Klepel en klok verhaal..

breadfan83 13-12-2006 23:15

Ik heb er even een plaatje bij gezet om het wat duidelijker te maken.

Wat heeft de T4 ermee te maken?

RubenD 13-12-2006 23:20

Wat moet je over OBD (ook wel EOBD / EOBD I / EOBD II) weten?

breadfan83 13-12-2006 23:32

Quote:
Originally Posted by RubenD
Wat moet je over OBD (ook wel EOBD / OEBD I / EOBD II) weten?


Zo veel als mogelijk. :D
Kennishoer...

Vooral het verschil tussen OBD 1 en 2, wat het inlaatspruitstuk betreft dan vooral.
En het verschil tussen de twee inlaatspruitstukken zoals ik ze in de beginpost beschreven heb.

RubenD 14-12-2006 00:02

Ik heb er wel pratica over gehad, beetje uitlezen enzo. Met zo'n peperduur uitleesapparaat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/OBD :D

Hiet staat nog wel wat mooi's: http://www.zawm.be/auto-diagnostic/...tspraktijk.html

Dit dekt de lading wel lijkt me: http://www.amt.nl/web/show/id=59427/EOBD.html

breadfan83 14-12-2006 01:28

Dat van dat diagnostisch systeem was me al duidelijk, maar het is me nog niet echt duidelijk wat het verschil tussen OBD1 en 2 uitmaakt voor het inlaatspruitstuk, als dit al zo is.

RubenD 14-12-2006 07:46

Dat zal heeft met de leeftijd van het blok te maken. Mogelijk meer sensoren bij de EOBD II versie. Verder niks lijkt me zo. Emissie eisen dan weer wel maar dat is ook leeftijd.

GerardMkIIVR6 14-12-2006 10:19

Weet wel dat de 2.8 en de 2.9 andere inlaatspruitstukken hebben die van elkaar verschillen en zoals ik kan zien is dat het verschil jij hebt daar geloof ik een 2.9 inlaatspruitstuk op de foto.

breadfan83 14-12-2006 14:50

Quote:
Originally Posted by GolfIIVR6
Weet wel dat de 2.8 en de 2.9 andere inlaatspruitstukken hebben die van elkaar verschillen en zoals ik kan zien is dat het verschil jij hebt daar geloof ik een 2.9 inlaatspruitstuk op de foto.


Die rode lijn op de foto is zoals een 2.9 spruitstuk van een Corrado op het Corrado-forum er uit ziet. Die met die ronde vorm, voor de oliedop, is ook van een 2.9 maar schijnt buiten die hoek nog ergens iets van verschil te hebben.

Waar is die met de ronde vorm dan op geleverd, als die met de schuine hoek van een C afkomt?

Wat de 2.8 en 2.9 aangaat heb je gelijk. Daar zit inderdaad verschil tussen.

breadfan83 16-12-2006 19:36

Ok, er is weer wat meer duidelijk:





Er zit dus voornamelijk verschil in de onderkant.
De linker is die met de schuine hoek, en de rechter die met de ronde hoek. Hoe groter de inlaatruimte, hoe groter het vermogen, naam ik aan.

Nu moet ik alleen nog weten op welke auto's de linker, en op welke de rechter is gemonteerd...

frankvr6 17-12-2006 07:41

de e zit op een 2,9 en de N op een 2,8

breadfan83 17-12-2006 11:12

Quote:
Originally Posted by frankvr6
de e zit op een 2,9 en de N op een 2,8


Hoe zeker ben je je daarvan?

GerardMkIIVR6 17-12-2006 12:26

Dat zei ik dus ook want dat bedoelde ik.

Allart-Ghetta 18-12-2006 17:57

Zeker teveel op Amerikaanse sites/forums bezig geweest.........

frankvr6 18-12-2006 20:59

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Hoe zeker ben je je daarvan?



heel zeker heb beide gehad vandaar

breadfan83 18-12-2006 21:38

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Zeker teveel op Amerikaanse sites/forums bezig geweest.........


Daar is het inderdaad wel voor. :D


All times are GMT +1. The time now is 12:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.