Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-08-2006, 17:37
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default Schroefset 86c

Welke firma's maken of hebben schroefsetten voor de polo 86c gemaakt, en hoe is de kwaliteit endergelijke....

Ik weet H&R, KW en zo'n setje van supersport/zelfbouwsetje..

maar ik kom ook dit setje van Jamex tegen:
ebay

is dat dan wat?

Ik las ergens een reactie van serge dat Jamex nog iets is van de tijd van dinosaurussen???

Misschien wel goed als hier meer info overkomt aangezien 86c schroefsetten toch nogaltijd een raadsel is bij velen...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #2  
Old 27-08-2006, 17:50
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Jamex heeft een slechte naam opgebouwd in de loop der jaren. Voor steeds lagere kostprijs veren/dempers produceren -> meer en meer winst maken. dit heeft het merk genekt. Jamex bestaat niet meer, tenminste niet in Nederland. In België zit iemand die de rechten gekocht heeft.

Jamex is verder helemaal prima dezer dagen, bij zo'n set als deze van Ebay.de weet je niet of dat een goede productiekwaliteit is of dat het je zo "breekt".

Andere merken, ik meen dat ik laatst een topic voorbij zag komen van iemand die een FK set had gekocht voor zijn 86c. Verder zou ik het ook niet weten.

Je hebt nu toch een vaste set van Triple S of vergis ik me nu, met achter ringverstelling?
Reply With Quote
  #3  
Old 27-08-2006, 17:57
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

http://www.intraxracing.nl/

Blikopener heeft ze onder zijn Polo 2 G40 Cup
Reply With Quote
  #4  
Old 27-08-2006, 18:03
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Ik heb nu een vaste set van FK, met achter Nutenverstellung ja....

Maar ik ben toch altijd wel op zoek naar een schroefset van enige kwaliteit, ik weet kopen van schroefset op ebay is een risico, maar wat is nu wel te doen en wat niet.

Ik weet dat je ze kunt laten reviseren bij intrax zoals gert al aangeeft, maja wat kost dat en bij welke merken is dat mogelijk en welke niet, ik neem aan dat gasdempers moeilijker te maken zijn als die lek zijn???

gewoon algemene info zal wel fijn zijn...

welk setje is hard welke zacht, welke te zacht en ga zo verder....
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #5  
Old 27-08-2006, 18:13
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Intrax maakt ze op bestelling : je geeft zelf aan hoe hard of hoe zacht .
Voorpoten inleveren en rond de 1000 euro meebrengen
Reply With Quote
  #6  
Old 28-08-2006, 08:28
Golf-classic's Avatar
Golf-classic Golf-classic is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 601
Default

ik heb zon setje van fk gekocht
maar nog niet getest binnenkort wel
fk is meestal ook regelbaar in hardheid voorin als je set tegenkomt en kw niet
maar men broer heeft een ook een schroefkit maar dan van kw en die was wel goed


enkel als je heel laag gaat zit de veerschotel een beetje los en hoor je geklop bij een put

dus denk met andere veerschotels wel opgelost is

en je hebt ook een verschil in g40 of een gewoon polo kit

want men broer had er 1 voor g40 en heeft andere draadarmen moeten kopen om ze te er onder te krijgen
__________________
Check mijn webwinkel
Reply With Quote
  #7  
Old 28-08-2006, 13:17
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Heb jij een schroefset van FK of vaste set??

T gaat niet om perse heel laag te gaan, maar gewoon goeie kwaliteit en als er andere wielen ofzo opkomen dat ik t kan veranderen...

Ik weet geen verschil in g40 en gewone voorpoten, ze zijn iets sterker gemaakt maja de 86c is ook als weer serker dan de 86...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #8  
Old 28-08-2006, 14:12
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Bla, bla, bla...

G40 heeft GEEN andere veerpoten dan een andere polo 1985-1994.
De eerste polo's 2 (en polo 1) hadden nog veerpoten zonder versteviging, de polo 2 GT (75pk) kreeg als eerste opgelaste verstevigingen.
Vanaf ongeveer 1985-1986 kregen alle uitvoeringen veerpoten met geintegreerde versteviging.

Van boven naar beneden:
- Polo 2 GT: met gelaste versterking.
- Polo 2 > ´85: groter ´huis´
- Polo 1(F)/2: zonder versterking



Voordeel van schroefpoten is dat er vaak veren op zitten in een universele maat. Je kunt dan makkelijk veren bestellen die zachter of stugger zijn.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #9  
Old 28-08-2006, 14:44
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Dat bedoelde ik, stond op 86c.nl maar de voorpoten van een schroefset maken ze toch nogaltijd gebruik van losse dempers die je in de voorpoot schuift, dus als deze lek zijn kun je deze of laten reviseren of dus nieuwe/2dehands vergelijkbare dempers erin zetten toch??
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #10  
Old 28-08-2006, 15:43
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

ik heb een setje van kw gehad 2e hands toen weer verkocht en een nieuwe fk gekocht
ook de veerpoten opsturen(volledig kaal ook geen lager er meer in) ofwel 400€ bijbetalen en ze hebben me toen ik dacht iets van een 800€ gekost
ik vind die van fk iets fijner omdat die wat harder is als de kw
t is maar wat je verkiest comfort of wegligging
ik denk wel dat kw iets langer mee gaat met dat inox dat ze gebruiken
je kan ze ook in hardheid verstelbaar kopen maar heb ik niet dus heb ik geen info over
je kan ook koni schokdempers krijgen voor in een fk set
bij de königsport versie is dat al zo als je ze koopt
laag genoeg gaan ze alle twee
met mijn fk was t laagste punt +- 4.5 cm van de grond met 14" en nog 2cm draad over vanachter kan je m ook bijna op zijn buik leggen
maar dan is t niet meer rijdbaar
Reply With Quote
  #11  
Old 28-08-2006, 15:52
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

FK schijnt minder hard te zijn dan Supersport .
En dat vind ik persoonlijk al te slap .
Ga nou maar naar Intrax .. kost je wat meer maar dan kan je ook zo weer langs als het te slap of te stug is . Goede aftersales is onbetaalbaar
Reply With Quote
  #12  
Old 28-08-2006, 22:28
Golf-classic's Avatar
Golf-classic Golf-classic is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 601
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
Heb jij een schroefset van FK of vaste set??
Ik weet geen verschil in g40 en gewone voorpoten, ze zijn iets sterker gemaakt maja de 86c is ook als weer serker dan de 86...


ik heb een schriefkit ja
zie hier de foto



wel k weet het fijne er ook niet van
snap het niet helemaal

men broer had dus voor zen polo 2 een schroefset van kw die op een g40 op een polo 2f heeft gestaan eerst
en als hem die op zen 1.0 wou zetten paste ze niet
en is hem nieuw draadarmen gaan kopen bij vw van g40 +- 91€ per stuk
dan paste ze wel
omdat die aansluiting iets dikker was wat je vastzet vanonder aan de veerpoothuis zo
__________________
Check mijn webwinkel
Reply With Quote
  #13  
Old 29-08-2006, 21:39
g60lammert g60lammert is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 584
Default

koni voor in een fk set vertel????????
ik heb een fk schroef set met een kromme binnen demper en aangezien fk niks los wil leveren g**** ze willen alleen complete sets verkopen
dus ik wil hier wel meer info over
Reply With Quote
  #14  
Old 30-08-2006, 14:57
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

Quote:
Originally Posted by g60lammert
koni voor in een fk set vertel????????
ik heb een fk schroef set met een kromme binnen demper en aangezien fk niks los wil leveren g**** ze willen alleen complete sets verkopen
dus ik wil hier wel meer info over

sorry meer info heb ik eigenlijk niet ik weet alleen dat de königsport versie met koni dempers is zelfs in hardheid verstelbaar ik heb dat ooit op hun oude site gelezen
maar net eens terug gaan kijken en t is helemaal vernieuwd
Reply With Quote
  #15  
Old 30-08-2006, 15:06
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

Die sportlichste Version der Gewindefahrwerkssysteme aus dem Hause FK. Sie ist mit härtverstellbaren Spezialstoßdämpfern ausgerüstet
zo staat t er nu op
Reply With Quote
  #16  
Old 30-08-2006, 15:09
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

The FK KONIGSPORTVERSION is the sportiest model in the range of coilover suspensions. This suspension kit is equipped with special yellow Koni shock absorbers, which can be externally adjusted (dampening pressure).

dit vond ik op een engelse site

misschien eens een mail naar koni sturen ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum