Schroefset 86c
Welke firma's maken of hebben schroefsetten voor de polo 86c gemaakt, en hoe is de kwaliteit endergelijke....
Ik weet H&R, KW en zo'n setje van supersport/zelfbouwsetje.. maar ik kom ook dit setje van Jamex tegen: ebay is dat dan wat? Ik las ergens een reactie van serge dat Jamex nog iets is van de tijd van dinosaurussen??? Misschien wel goed als hier meer info overkomt aangezien 86c schroefsetten toch nogaltijd een raadsel is bij velen... |
Jamex heeft een slechte naam opgebouwd in de loop der jaren. Voor steeds lagere kostprijs veren/dempers produceren -> meer en meer winst maken. dit heeft het merk genekt. Jamex bestaat niet meer, tenminste niet in Nederland. In België zit iemand die de rechten gekocht heeft.
Jamex is verder helemaal prima dezer dagen, bij zo'n set als deze van Ebay.de weet je niet of dat een goede productiekwaliteit is of dat het je zo "breekt". Andere merken, ik meen dat ik laatst een topic voorbij zag komen van iemand die een FK set had gekocht voor zijn 86c. Verder zou ik het ook niet weten. Je hebt nu toch een vaste set van Triple S of vergis ik me nu, met achter ringverstelling? |
|
Ik heb nu een vaste set van FK, met achter Nutenverstellung ja....
Maar ik ben toch altijd wel op zoek naar een schroefset van enige kwaliteit, ik weet kopen van schroefset op ebay is een risico, maar wat is nu wel te doen en wat niet. Ik weet dat je ze kunt laten reviseren bij intrax zoals gert al aangeeft, maja wat kost dat en bij welke merken is dat mogelijk en welke niet, ik neem aan dat gasdempers moeilijker te maken zijn als die lek zijn??? gewoon algemene info zal wel fijn zijn... welk setje is hard welke zacht, welke te zacht en ga zo verder.... |
Intrax maakt ze op bestelling : je geeft zelf aan hoe hard of hoe zacht .
Voorpoten inleveren en rond de 1000 euro meebrengen |
ik heb zon setje van fk gekocht
maar nog niet getest binnenkort wel fk is meestal ook regelbaar in hardheid voorin als je set tegenkomt en kw niet maar men broer heeft een ook een schroefkit maar dan van kw en die was wel goed enkel als je heel laag gaat zit de veerschotel een beetje los en hoor je geklop bij een put dus denk met andere veerschotels wel opgelost is en je hebt ook een verschil in g40 of een gewoon polo kit want men broer had er 1 voor g40 en heeft andere draadarmen moeten kopen om ze te er onder te krijgen |
Heb jij een schroefset van FK of vaste set??
T gaat niet om perse heel laag te gaan, maar gewoon goeie kwaliteit en als er andere wielen ofzo opkomen dat ik t kan veranderen... Ik weet geen verschil in g40 en gewone voorpoten, ze zijn iets sterker gemaakt maja de 86c is ook als weer serker dan de 86... |
Bla, bla, bla... ;)
G40 heeft GEEN andere veerpoten dan een andere polo 1985-1994. De eerste polo's 2 (en polo 1) hadden nog veerpoten zonder versteviging, de polo 2 GT (75pk) kreeg als eerste opgelaste verstevigingen. Vanaf ongeveer 1985-1986 kregen alle uitvoeringen veerpoten met geintegreerde versteviging. Van boven naar beneden: - Polo 2 GT: met gelaste versterking. - Polo 2 > ´85: groter ´huis´ - Polo 1(F)/2: zonder versterking Voordeel van schroefpoten is dat er vaak veren op zitten in een universele maat. Je kunt dan makkelijk veren bestellen die zachter of stugger zijn. |
Dat bedoelde ik, stond op 86c.nl maar de voorpoten van een schroefset maken ze toch nogaltijd gebruik van losse dempers die je in de voorpoot schuift, dus als deze lek zijn kun je deze of laten reviseren of dus nieuwe/2dehands vergelijkbare dempers erin zetten toch??
|
ik heb een setje van kw gehad 2e hands toen weer verkocht en een nieuwe fk gekocht
ook de veerpoten opsturen(volledig kaal ook geen lager er meer in) ofwel 400€ bijbetalen en ze hebben me toen ik dacht iets van een 800€ gekost ik vind die van fk iets fijner omdat die wat harder is als de kw t is maar wat je verkiest comfort of wegligging ik denk wel dat kw iets langer mee gaat met dat inox dat ze gebruiken je kan ze ook in hardheid verstelbaar kopen maar heb ik niet dus heb ik geen info over je kan ook koni schokdempers krijgen voor in een fk set bij de königsport versie is dat al zo als je ze koopt laag genoeg gaan ze alle twee met mijn fk was t laagste punt +- 4.5 cm van de grond met 14" en nog 2cm draad over vanachter kan je m ook bijna op zijn buik leggen maar dan is t niet meer rijdbaar |
FK schijnt minder hard te zijn dan Supersport .
En dat vind ik persoonlijk al te slap . Ga nou maar naar Intrax .. kost je wat meer maar dan kan je ook zo weer langs als het te slap of te stug is . Goede aftersales is onbetaalbaar |
Quote:
ik heb een schriefkit ja zie hier de foto wel k weet het fijne er ook niet van snap het niet helemaal men broer had dus voor zen polo 2 een schroefset van kw die op een g40 op een polo 2f heeft gestaan eerst en als hem die op zen 1.0 wou zetten paste ze niet en is hem nieuw draadarmen gaan kopen bij vw van g40 +- 91€ per stuk :( dan paste ze wel omdat die aansluiting iets dikker was wat je vastzet vanonder aan de veerpoothuis zo |
koni voor in een fk set vertel????????
ik heb een fk schroef set met een kromme binnen demper en aangezien fk niks los wil leveren g**** ze willen alleen complete sets verkopen dus ik wil hier wel meer info over |
Quote:
sorry meer info heb ik eigenlijk niet ik weet alleen dat de königsport versie met koni dempers is zelfs in hardheid verstelbaar ik heb dat ooit op hun oude site gelezen maar net eens terug gaan kijken en t is helemaal vernieuwd |
Die sportlichste Version der Gewindefahrwerkssysteme aus dem Hause FK. Sie ist mit härtverstellbaren Spezialstoßdämpfern ausgerüstet
zo staat t er nu op |
The FK KONIGSPORTVERSION is the sportiest model in the range of coilover suspensions. This suspension kit is equipped with special yellow Koni shock absorbers, which can be externally adjusted (dampening pressure).
dit vond ik op een engelse site misschien eens een mail naar koni sturen ? |
All times are GMT +1. The time now is 16:15. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.