#1
|
||||
|
||||
GTD start slecht
Ik heb een Golf 2 GTD Motor in mijn caddy 1
de motor is opgevoerd, pomp aangepast, verstuivers & turbo geloof ik. Sinds een paar dagen moet ik elke keer minstens 30 seconden starten voordat hij aanslaat, warm of koud maakt niet uit. Hij start wel goed/snel en hij slaat elke keer wel aan, maar het duurt veeeeeel te lang. iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? |
#2
|
||||
|
||||
Voorgloeien jongeh!
|
#3
|
|||
|
|||
Ofwel zijn het uw gloeibougies die vervangen moeten worden.
Ofwel heb je lucht in je brandstof circuit. Kijk goed je retourslangetjes na of deze niet lekken. Als ie blauw rookt op een koude start en de rook ruikt naar diesel GENE motorolie, dan is het zowiezo 1 of beide gevallen. -Gloeisysteem -Brandstofcircuit. Groetjes |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
thanks Maar de gloeibougies doen het toch alleen bij de koude start, en of de motor nou koud of warm is, beide keren moet ik minstens 30 seconden starten. dus kunnen de gloeibougies niet uitgesloten worden? |
#5
|
|||
|
|||
klopt het inspuittijdstip?
|
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Dat vroeg ik mij ook al af👍
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#7
|
|||
|
|||
Inspuittijdstip is natuurlijk niet zo ff te kijken bij de oude motor, maar je statische vervroeging van de pomp en je openingsdruk(ken) van de verstuivers moeten natuurlijk kloppen.
Komt er ook genoeg brandstof retour? Komt er ook echt brandstof aan? Werkt de afsluiter (solenoid) goed? |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Gloeibougies werken altijd koud of warm. Het is een Indirect injection systeem. |
#9
|
||||
|
||||
Ik denk dat het een lekkage is en dat je pomp leeg stroomt.
Heb je alle koperen ringen vervangen en zijn de brandstofleidngen allemaal goed vast gezet. Dit is heel belangrijk bij een diesel. Anders kan je een hand balgje pakken om de pomp te vullen. Wat het ook nog zou kunnen zijn is dat hij niet snel genoeg rond daait bij het starten. Dan krijgt de pomp niet voldoende interne druk om te starten.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#10
|
||||
|
||||
de pomp is inmiddels lekvrij!
en ik ben er van overtuigd dat hij snel genoeg rond draait. de afsluiter heb ik getest door het pinnetje er uit te halen, dan zou hij altijd moeten werken. ook heb ik het geprobeerd door de afsluiter direct met de accu te verbinden, geen resultaat. Ik heb de OUT bout op de pomp een beetje losgedraaid en druk op de tank gezet, toen stroomde het er uit, dus diesel is er wel. inspuittijdstip en statische vervroeging? geen idee. daarvoor moet ik even versterking inschakelen |
#11
|
||||
|
||||
Alle brandstofleidingen inclusief retour leidingen moeten goed zijn.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#12
|
|||
|
|||
Je kunt je plunjer lift meten, die bij je BDP-stand hoort. Die moet 0,9 - 1,00 mm bedragen, Bert kan het beter vertellen voor een TD..
(( Dit is statisch, omdat de vervroeging tijdens het lopen van de motor wel degelijk verandert )) |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Staat hier wel een how-to van, dacht bij distributie 1.6d vervangen👍🏻
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#14
|
|||
|
|||
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Die ja!👍🏻
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#16
|
||||
|
||||
Kijk eens onder de kap naar de doorzichtige brandstofleiding, lopen hier belletjes lucht door bij het starten of zitten hier belletjes lucht in als hij stil staat? Zo ja lekt er toch nog ergens iets aan de pomp. Leiding doorknippen en terugslagklep in plaatsen.
Ben je ook zeker dat de verstuivers nog goed zijn? Meet ook eens de compressiedruk. |
#17
|
|||
|
|||
De terugslagkleppen die ik ken hebben opzich voelbare weerstand in de doorlaat richting. Zou dat geen slechte uitwerking hebben op de vullingsgraad van de schottenpomp ?
|
#18
|
||||
|
||||
Ik heb alle slangen vervangen door zwarte, maar heb wel een stuk doorzichtige slang om dit even te testen, tussen filter en pomp?
ik kan in geen van de (retour) slangen lekkage vinden, ook bij de pomp niks. de motor zit er nu een paar maand in, en loopt rijd sinds die tijd gewoon goed. sinds een kleine 2 weken heb ik hem nu in gebruik, en sinds een kleine week start hij zo moeilijk. |
#19
|
||||
|
||||
zet er eens een auto voor met startkabels .
vermoed je draaisnelheid van startmotor . vond ik toen ook al niet zo hoog . proberen .
__________________
golf 1 v6 bde steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB , |
#20
|
||||
|
||||
maakt helaas geen verschil. ook met startkabels moet ik halve minuut starten.
draaisnelheid is ook wel goed geloof ik, iets beter als eerst. |