Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   GTD start slecht (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=135658)

feffe 28-10-2015 10:59

GTD start slecht
 
Ik heb een Golf 2 GTD Motor in mijn caddy 1
de motor is opgevoerd, pomp aangepast, verstuivers & turbo geloof ik.

Sinds een paar dagen moet ik elke keer minstens 30 seconden starten voordat hij aanslaat, warm of koud maakt niet uit.
Hij start wel goed/snel en hij slaat elke keer wel aan, maar het duurt veeeeeel te lang.

iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Rick 28-10-2015 11:31

Voorgloeien jongeh! :D

Ilker 28-10-2015 11:51

Ofwel zijn het uw gloeibougies die vervangen moeten worden.
Ofwel heb je lucht in je brandstof circuit.
Kijk goed je retourslangetjes na of deze niet lekken.

Als ie blauw rookt op een koude start en de rook ruikt naar diesel GENE motorolie, dan is het zowiezo 1 of beide gevallen.
-Gloeisysteem
-Brandstofcircuit.

Groetjes

feffe 28-10-2015 18:21

Quote:
Originally Posted by Ilker
Ofwel zijn het uw gloeibougies die vervangen moeten worden.
Ofwel heb je lucht in je brandstof circuit.
Kijk goed je retourslangetjes na of deze niet lekken.

Als ie blauw rookt op een koude start en de rook ruikt naar diesel GENE motorolie, dan is het zowiezo 1 of beide gevallen.
-Gloeisysteem
-Brandstofcircuit.

Groetjes


thanks :thumbup:

Maar de gloeibougies doen het toch alleen bij de koude start, en of de motor nou koud of warm is, beide keren moet ik minstens 30 seconden starten.
dus kunnen de gloeibougies niet uitgesloten worden?

SciroccomTDI 28-10-2015 18:42

klopt het inspuittijdstip?

Polo1w 28-10-2015 19:00

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
klopt het inspuittijdstip?


Dat vroeg ik mij ook al af👍

SciroccomTDI 28-10-2015 19:07

Inspuittijdstip is natuurlijk niet zo ff te kijken bij de oude motor, maar je statische vervroeging van de pomp en je openingsdruk(ken) van de verstuivers moeten natuurlijk kloppen.

Komt er ook genoeg brandstof retour? Komt er ook echt brandstof aan? Werkt de afsluiter (solenoid) goed?

Ilker 28-10-2015 19:30

Quote:
Originally Posted by feffe
thanks :thumbup:

Maar de gloeibougies doen het toch alleen bij de koude start, en of de motor nou koud of warm is, beide keren moet ik minstens 30 seconden starten.
dus kunnen de gloeibougies niet uitgesloten worden?

Gloeibougies werken altijd koud of warm.
Het is een Indirect injection systeem.

DÁ-BRT 29-10-2015 01:12

Ik denk dat het een lekkage is en dat je pomp leeg stroomt.

Heb je alle koperen ringen vervangen en zijn de brandstofleidngen allemaal goed vast gezet. Dit is heel belangrijk bij een diesel. Anders kan je een hand balgje pakken om de pomp te vullen.

Wat het ook nog zou kunnen zijn is dat hij niet snel genoeg rond daait bij het starten. Dan krijgt de pomp niet voldoende interne druk om te starten.

feffe 29-10-2015 11:43

de pomp is inmiddels lekvrij!

en ik ben er van overtuigd dat hij snel genoeg rond draait.

de afsluiter heb ik getest door het pinnetje er uit te halen, dan zou hij altijd moeten werken. ook heb ik het geprobeerd door de afsluiter direct met de accu te verbinden, geen resultaat.

Ik heb de OUT bout op de pomp een beetje losgedraaid en druk op de tank gezet, toen stroomde het er uit, dus diesel is er wel.

inspuittijdstip en statische vervroeging? geen idee.
daarvoor moet ik even versterking inschakelen

DÁ-BRT 29-10-2015 12:20

Alle brandstofleidingen inclusief retour leidingen moeten goed zijn.

SciroccomTDI 29-10-2015 13:54

Je kunt je plunjer lift meten, die bij je BDP-stand hoort. Die moet 0,9 - 1,00 mm bedragen, Bert kan het beter vertellen voor een TD..

(( Dit is statisch, omdat de vervroeging tijdens het lopen van de motor wel degelijk verandert ;) ))

Polo1w 29-10-2015 18:31

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI
Je kunt je plunjer lift meten, die bij je BDP-stand hoort. Die moet 0,9 - 1,00 mm bedragen, Bert kan het beter vertellen voor een TD..

(( Dit is statisch, omdat de vervroeging tijdens het lopen van de motor wel degelijk verandert ;) ))


Staat hier wel een how-to van, dacht bij distributie 1.6d vervangen👍🏻

SciroccomTDI 29-10-2015 19:19

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27854

Hier inderdaad :)

Polo1w 29-10-2015 20:43

Quote:
Originally Posted by SciroccomTDI


Die ja!👍🏻

ar1g3 29-10-2015 22:11

Kijk eens onder de kap naar de doorzichtige brandstofleiding, lopen hier belletjes lucht door bij het starten of zitten hier belletjes lucht in als hij stil staat? Zo ja lekt er toch nog ergens iets aan de pomp. Leiding doorknippen en terugslagklep in plaatsen.

Ben je ook zeker dat de verstuivers nog goed zijn? Meet ook eens de compressiedruk.

SciroccomTDI 29-10-2015 23:09

De terugslagkleppen die ik ken hebben opzich voelbare weerstand in de doorlaat richting. Zou dat geen slechte uitwerking hebben op de vullingsgraad van de schottenpomp ?

feffe 30-10-2015 12:05

Ik heb alle slangen vervangen door zwarte, maar heb wel een stuk doorzichtige slang om dit even te testen, tussen filter en pomp?

ik kan in geen van de (retour) slangen lekkage vinden, ook bij de pomp niks.

de motor zit er nu een paar maand in, en loopt rijd sinds die tijd gewoon goed.
sinds een kleine 2 weken heb ik hem nu in gebruik, en sinds een kleine week start hij zo moeilijk.

gooigolf 31-10-2015 07:43

zet er eens een auto voor met startkabels .
vermoed je draaisnelheid van startmotor .
vond ik toen ook al niet zo hoog .
proberen .

feffe 31-10-2015 09:52

maakt helaas geen verschil. ook met startkabels moet ik halve minuut starten.
draaisnelheid is ook wel goed geloof ik, iets beter als eerst.


All times are GMT +1. The time now is 03:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.