|
View Poll Results: Hoe los ik mijn GTI/GTD dilemma op? | |||
GTD houden! is veel zeldzamer dan GTI | 13 | 22.41% | |
GTI houden! is de top in Golf 1 | 8 | 13.79% | |
Allebei houden! Zoek een stalling voor auto nummer 2 | 34 | 58.62% | |
Allebei wegdoen! Wit is lelijk! | 3 | 5.17% | |
Voters: 58. You may not vote on this poll |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
GTD/GTI dilemma
Zoals in mijn signature staat heb ik twee witte Golfjes uit '83, allebei met origineel NL kenteken.
Fotootjes: Momenteel staat mijn GTI geschorst in de garage, en daar staat hij nu bijna een jaar. Ik heb er overigens in totaal pas twintig meter mee gereden, achteruit de garage in. Omdat ik maar ruimte heb voor één auto staat mijn GTD buiten, en dat bevalt me niets. Vorige week heb ik mijn nieuwe daily opgehaald (Was 220 PK ST, nu 150 PK TDCI), zodat ik de GTD nog minder zal gebruiken dan ik al deed, omdat ik nu daily diesel. Nou loop ik dus te peinzen wat ik zal doen. GTD verkopen en me concentreren op de GTI? GTI verkopen en lekker blijven dieselen met de GTD? GTI ontschorsen, in de garage laten staan en ermee rijden en een stalling voor de GTD zoeken en hem daar geschorst neerzetten? Ze zijn me allebei dierbaar, maar ik wil er niet eentje voor de deur zien wegroesten. Maar ik heb weinig zin om de komende 2 jaar 3 * wegenbelasting te betalen (totaal € 155 per maand...) Tot slot moet ik er eigenlijk nog bij zeggen dat mijn droomGTI kleine achterlichten en stalen bumpers heeft, en ik zou ze allebei inruilen voor deze: Heeft iemand suggesties hoe ik mijn dilemma kan oplossen?
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead? |
#2
|
||||
|
||||
Moeilijk..........zou het ook niet weten...ok,ik ben meer voor GTI dan voor GTD...maar GTD is ook wel zeldzaam opzich...moeilijk
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#3
|
||||
|
||||
Ik zou de GTD houden, en als je de GTI weg doet, zorg er voor dat een liefhebber hem koopt en niet een of andere hufter.
De GTD is veel specialer. GTI van 1983 zijn er naar verhouding nog redelijk wat van.
__________________
Driving: Scirocco GTX 16v 1986 Golf 7 1.6 TDI (Lease) Old Car: Golf 2 GTI 1984 Golf 3 TDI 140pk 1997 (Chipped) Audi A4 Avant Pro Line TDI 2005 |
#4
|
||||
|
||||
Tsja, mij lijkt het geen slecht idee om ze allebei in te ruilen op die zilver auto. Zo'n GTI is gewoon relaxt voor in het weekend om ff wat te rijden (lees: gas te geven).
Zou denk ik iig die diesel eruit kicken vanwege de hoge wegenbelasting aangezien je hem toch niet of nauwelijk gebruikt. Je witte golfjes lijken wel veel op elkaar zeg..
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#5
|
||||
|
||||
voort zuinige rijden zou je best de mk1 gtd houden en daar gewoon in blijven rijden.
Maar je hebt ook nog n andere diesel zeg je? doe je die weg heb je nog maar 2 auto's...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#6
|
||||
|
||||
@Menace: Kan mijn dagelijkse auto niet wegdoen, want ik wil wel met de hele family op stap kunnen, en de Golfjes hebben geen gordels achterin. (OK, ik weet dat het niet hoeft, maar voor de veiligheid moet het van mij wel).
Hoewel we dan ook de Polo GTI van mijn vrouw zouden kunnen gebruiken
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead? |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
hahahah nou case solved dan toch? Of de polo gti weg doen en vrouwlief in de golf gtd of de golf gti laten rijden...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#8
|
||||
|
||||
Doe ze allebij weg en koop je deze:
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Ik vrees dat er dan heel wat centjes bijmoeten, en ik heb net een andere auto gekocht.... Mijn inschatting: Als deze auto al te koop staat (wat ik betwijfel) zal er behalve de opbrengst van de Golfjes nog duizenden euro's bijgelegd moeten worden
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead? |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Jou GTD en GTI zien er toch ook perfect uit (op het eerste zicht). Daar krijg je toch ook nog wel wat centjes voor Voor 6000€ zal je wel zo'n GTI vinden met kleine bumpers en kleine achterlichtjes. Overlaatst stond er hier in Belgie nog zo 1 te koop. Wel een zwarte, is weggegaan voor minder dan €5000. (was perfect en compleet)! Maar de huidige zijn natuurlijk ook niets mis, ver van zelfs. Dan zou ik alleen de GTI houden, al was het alleen al maar voor de historische waarde van de auto |
#11
|
|||
|
|||
orgineel GTI uit83 is wel te bewaaren meestal zijn ze omgebouwd naar 16V of iets anders schorsen en als ze 25 jaar zijn geworden een oldtimerverzekering er op
|
#12
|
||||
|
||||
Mijn Golfjes zijn niet perfect, maar wel heel redelijk. Helaas is een Belgische GTI geen optie, ik ben zo'n zeur die persé een origineel Nederlandse auto wil hebben.
Oldtimerverzekering is overigens al vanaf 20 jaar, de GTD heeft er één.
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead? |
#13
|
||||
|
||||
GTI houden natuurlijk!
Ik zou niet te lang over moeten denken.
__________________
|
#14
|
||||
|
||||
GTD is apparter. Ik zou ze schorsen en een stalling voor zoeken, maar da's mijn afwijking
__________________
Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
idd GTD is aparter, maar jouw GTI ziet er ook erg mooi uit en heeft ook weer een origineel Nederlands kenteken....
Ik zou de GTD schorsen en een stalling regelen (bij ons in `t dorp kost een garagebox ongeveer 3 tientjes in de maand) en de GTI...sja, als jij van `t zomer wat meetings wil gaan bezoeken met een Golf 1, dan zou ik deze gewoon in de wegenbelasting en verzekering laten, ook omdat hij goedkoper is dan de diesel
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#16
|
||||
|
||||
Ben het eens met Rene.... GTD stallen en met de GTI raggen!
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
jep ook mee eens, maar niet raggen met de gti, maar gewoon showen
__________________
Het onmogelijke doen wij meteen!! Wonderen duren iets langer! En op speciaal verzoek kan er Zelfs getoverd worden! |
#18
|
||||
|
||||
ALS je de gtd zou verkopen wat zou je er dan voor willen krijgen????
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#19
|
||||
|
||||
ik zou iig een tijd met de GTi gaan rijden, tis weer bijna zomer dus niet zo erg dat ie buiten staat. dus GTD schorsen en de GTi flink verlagen met ATS classics eronder, en lekker meetings afrijden deze zomer
Dan kun je aan het einde van de zomer altijd nog kijken welke je weg doet.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#20
|
||||
|
||||
Stalling voor zoeken en beide houden :-)
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |