Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   GTD/GTI dilemma (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18833)

PeterZ 08-03-2006 22:37

GTD/GTI dilemma

Zoals in mijn signature staat heb ik twee witte Golfjes uit '83, allebei met origineel NL kenteken.

Fotootjes:

Momenteel staat mijn GTI geschorst in de garage, en daar staat hij nu bijna een jaar. Ik heb er overigens in totaal pas twintig meter mee gereden, achteruit de garage in.
Omdat ik maar ruimte heb voor één auto staat mijn GTD buiten, en dat bevalt me niets.

Vorige week heb ik mijn nieuwe daily opgehaald (Was 220 PK ST, nu 150 PK TDCI), zodat ik de GTD nog minder zal gebruiken dan ik al deed, omdat ik nu daily diesel.

Nou loop ik dus te peinzen wat ik zal doen. GTD verkopen en me concentreren op de GTI? GTI verkopen en lekker blijven dieselen met de GTD?
GTI ontschorsen, in de garage laten staan en ermee rijden en een stalling voor de GTD zoeken en hem daar geschorst neerzetten?

Ze zijn me allebei dierbaar, maar ik wil er niet eentje voor de deur zien wegroesten.

Maar ik heb weinig zin om de komende 2 jaar 3 * wegenbelasting te betalen (totaal € 155 per maand...)

Tot slot moet ik er eigenlijk nog bij zeggen dat mijn droomGTI kleine achterlichten en stalen bumpers heeft, en ik zou ze allebei inruilen voor deze:

Heeft iemand suggesties hoe ik mijn dilemma kan oplossen?

chris 08-03-2006 22:47

Moeilijk..........zou het ook niet weten...ok,ik ben meer voor GTI dan voor GTD...maar GTD is ook wel zeldzaam opzich...moeilijk

Wahnsinn 08-03-2006 22:51

Ik zou de GTD houden, en als je de GTI weg doet, zorg er voor dat een liefhebber hem koopt en niet een of andere hufter.

De GTD is veel specialer. GTI van 1983 zijn er naar verhouding nog redelijk wat van.

Gijs 08-03-2006 22:56

Tsja, mij lijkt het geen slecht idee om ze allebei in te ruilen op die zilver auto. Zo'n GTI is gewoon relaxt voor in het weekend om ff wat te rijden (lees: gas te geven).
Zou denk ik iig die diesel eruit kicken vanwege de hoge wegenbelasting aangezien je hem toch niet of nauwelijk gebruikt.

Je witte golfjes lijken wel veel op elkaar zeg..

Menace 08-03-2006 22:56

voort zuinige rijden zou je best de mk1 gtd houden en daar gewoon in blijven rijden.
Maar je hebt ook nog n andere diesel zeg je? doe je die weg heb je nog maar 2 auto's...

PeterZ 08-03-2006 23:06

@Menace: Kan mijn dagelijkse auto niet wegdoen, want ik wil wel met de hele family op stap kunnen, en de Golfjes hebben geen gordels achterin. (OK, ik weet dat het niet hoeft, maar voor de veiligheid moet het van mij wel).

Hoewel we dan ook de Polo GTI van mijn vrouw zouden kunnen gebruiken :redface:

Menace 08-03-2006 23:14

Quote:
Originally Posted by PeterZ
@Menace: Kan mijn dagelijkse auto niet wegdoen, want ik wil wel met de hele family op stap kunnen, en de Golfjes hebben geen gordels achterin. (OK, ik weet dat het niet hoeft, maar voor de veiligheid moet het van mij wel).

Hoewel we dan ook de Polo GTI van mijn vrouw zouden kunnen gebruiken :redface:

hahahah nou case solved dan toch? :D
Of de polo gti weg doen en vrouwlief in de golf gtd of de golf gti laten rijden...

Roundup 08-03-2006 23:16

Doe ze allebij weg en koop je deze:

PeterZ 08-03-2006 23:24

Quote:
Originally Posted by Roundup
Doe ze allebij weg en koop je deze

Ik vrees dat er dan heel wat centjes bijmoeten, en ik heb net een andere auto gekocht....

Mijn inschatting: Als deze auto al te koop staat (wat ik betwijfel) zal er behalve de opbrengst van de Golfjes nog duizenden euro's bijgelegd moeten worden :(

Roundup 08-03-2006 23:27

Quote:
Originally Posted by PeterZ
Ik vrees dat er dan heel wat centjes bijmoeten, en ik heb net een andere auto gekocht....

Mijn inschatting: Als deze auto al te koop staat (wat ik betwijfel) zal er behalve de opbrengst van de Golfjes nog duizenden euro's bijgelegd moeten worden :(

Jou GTD en GTI zien er toch ook perfect uit (op het eerste zicht). Daar krijg je toch ook nog wel wat centjes voor ;) Voor 6000€ zal je wel zo'n GTI vinden met kleine bumpers en kleine achterlichtjes. Overlaatst stond er hier in Belgie nog zo 1 te koop. Wel een zwarte, is weggegaan voor minder dan €5000. (was perfect en compleet)!

Maar de huidige zijn natuurlijk ook niets mis, ver van zelfs. Dan zou ik alleen de GTI houden, al was het alleen al maar voor de historische waarde van de auto ;)

golf mkII 16v 08-03-2006 23:31

orgineel GTI uit83 is wel te bewaaren meestal zijn ze omgebouwd naar 16V of iets anders schorsen en als ze 25 jaar zijn geworden een oldtimerverzekering er op

PeterZ 08-03-2006 23:38

Mijn Golfjes zijn niet perfect, maar wel heel redelijk. Helaas is een Belgische GTI geen optie, ik ben zo'n zeur die persé een origineel Nederlandse auto wil hebben.

Oldtimerverzekering is overigens al vanaf 20 jaar, de GTD heeft er één. :)

millie 08-03-2006 23:50

GTI houden natuurlijk!

Ik zou niet te lang over moeten denken.

Stijn 08-03-2006 23:56

GTD is apparter. Ik zou ze schorsen en een stalling voor zoeken, maar da's mijn afwijking :)

René 09-03-2006 00:34

idd GTD is aparter, maar jouw GTI ziet er ook erg mooi uit en heeft ook weer een origineel Nederlands kenteken....

Ik zou de GTD schorsen en een stalling regelen (bij ons in `t dorp kost een garagebox ongeveer 3 tientjes in de maand)

en de GTI...sja, als jij van `t zomer wat meetings wil gaan bezoeken met een Golf 1, dan zou ik deze gewoon in de wegenbelasting en verzekering laten, ook omdat hij goedkoper is dan de diesel

maartenunplukt 09-03-2006 02:00

Ben het eens met Rene.... GTD stallen en met de GTI raggen!

Johan-dtc 09-03-2006 02:07

Quote:
Originally Posted by maartenunplukt
Ben het eens met Rene.... GTD stallen en met de GTI raggen!

jep ook mee eens, maar niet raggen met de gti, maar gewoon showen ;)

Black Devil 09-03-2006 07:27

ALS je de gtd zou verkopen wat zou je er dan voor willen krijgen????

Matheo 09-03-2006 07:47

ik zou iig een tijd met de GTi gaan rijden, tis weer bijna zomer dus niet zo erg dat ie buiten staat. dus GTD schorsen en de GTi flink verlagen met ATS classics eronder, en lekker meetings afrijden deze zomer :cool: :tongue:
Dan kun je aan het einde van de zomer altijd nog kijken welke je weg doet.

Ron21 09-03-2006 13:36

Stalling voor zoeken en beide houden :-)

All times are GMT +1. The time now is 19:10.