Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 18-04-2006, 12:51
polcastrol's Avatar
polcastrol polcastrol is offline
Forum Newbee

Red face versnellingsbak gerammel

hoi, ik heb een golf 2 1.8 pasadena (motorcode GU dacht ik) gekocht van '91 en uit de versnellingsbak komt een tikkent (rammelend) geluid als hij stationair draait en als ik gas geef, maar als ik men koppeling intrap is het helemaal weg. Het geluid komt van de kant waar de schakelstang aan vast zit. Heeft iemand hier misschien ook last van gehad?
Reply With Quote
Old 18-04-2006, 13:06
Fred Fred is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by polcastrol
hoi, ik heb een golf 2 1.8 pasadena (motorcode GU dacht ik) gekocht van '91 en uit de versnellingsbak komt een tikkent (rammelend) geluid als hij stationair draait en als ik gas geef, maar als ik men koppeling intrap is het helemaal weg. Het geluid komt van de kant waar de schakelstang aan vast zit. Heeft iemand hier misschien ook last van gehad?

Hoogstwaarschijnlijk druk lager van de koppeling....afhankelijk van het type bak is het vervangen daarvan een makkelijk tot redelijk lastig klusje
Reply With Quote
Old 18-04-2006, 15:30
polcastrol's Avatar
Forum Newbee

bedank voor de snelle reactie, baknummer is chd30092 denk ik, een met zo'n groen dekseltje aan de zijkant. Das dan zo'n 020 bak zeker...? Een makkelijke of een moeilijke? en moet men bak eraf dan?
Nog een vraagje, volgens deze site http://www.doppel-wobber.de/ is het een bak van een golf 3 want bij golf 2 staat de code er niet tussen, zou deze dan al eens vervangen zijn?
Reply With Quote
Old 18-04-2006, 15:36
Fred Fred is offline
Postwhore

Quote:
bedank voor de snelle reactie, baknummer is chd30092 denk ik, een met zo'n groen dekseltje aan de zijkant. Das dan zo'n 020 bak zeker...? Een makkelijke of een moeilijke? en moet men bak eraf dan?
Nog een vraagje, volgens deze site http://www.doppel-wobber.de/ is het een bak van een golf 3 want bij golf 2 staat de code er niet tussen, zou deze dan al eens vervangen zijn?

Als het een 020 is, dan is het heel makkelijk, dekseltje aan de zijkant eraf, koppelingskabel losmaken, hefboom naar beneden laten kantelen, en je kan het druk lager zo verwijderen...opbouwen gaat omgekeerd
Reply With Quote
Old 18-04-2006, 15:54
polcastrol's Avatar
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by Fred
...dekseltje aan de zijkant eraf...

het groen dekseltje zelf? en loopt de olie er dan uit?

Last edited by polcastrol : 18-04-2006 at 15:59.
Reply With Quote
Old 18-04-2006, 16:16
Fred Fred is offline
Postwhore

Quote:
het groen dekseltje zelf? en loopt de olie er dan uit?

Misschien een heel klein beetje, maar als het goed is niks, er zitten keerringen achter, maar zover kom jij niet als je dat lager wil vervangen
Reply With Quote
Old 18-04-2006, 17:17
polcastrol's Avatar
Forum Newbee

het is gelukt, morgen een nieuwe bestellen...
nogmaals bedankt voor de hulp
Reply With Quote
Old 24-04-2006, 13:17
polcastrol's Avatar
Forum Newbee

nog effe iets vragen, moet ik m'n nieuwe druklager in olieën of gewoon droog monteren?
Reply With Quote
Reply

Posting Rules