Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-03-2006, 12:53
fabian's Avatar
fabian fabian is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 265
Send a message via MSN to fabian
Default Opstarten Gti 2e Motor

ik heb een vraag.
wat te doen en waar op te letten.
bij een gti 8v 2E motor die al 4 jaar stil staat, en nu dan eindelijk weer van stal wordt gehaald.
ik kan me voorstellen dat de olie wat in het blok zit allemaal onder in zit en dat hij dus met opstarten GEEN smering heeft.
hij krijgt een grote beurt, maar waar moet ik nog meer op letten.
slangen worden uiteraard ook gecontroleerd en eventueel vervangen.
rem systeem worden ook vervangen.
zijn er nog meer punten waar ik extra aandacht aan moet schenken?!?!
Reply With Quote
  #2  
Old 19-03-2006, 13:50
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

o.a. ook de toestand van de banden en wiellagers plus de komplete verlichting zou ik zeggen.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-03-2006, 13:57
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Rene´
o.a. ook de toestand van de banden en wiellagers plus de komplete verlichting zou ik zeggen.


Die worden bij de grote beurt nagekeken, in principe zou een auto na een grote beurt helemaal in orde moeten zijn. Oftie nu net een reis om de wereld heeft gemaakt of 25 jaar heeft stil gestaan mag geen verschil maken.

In de praktijk ligt het natuurlijk vooral hoe en door wie de grote beurt wordt uitgevoerd, hoe kritisch overal naar gekeken wordt en of alles wat vervangen moet worden ook daadwerkelijk vervangen moet worden.

Maak vaak genoeg mee dat mensen de helft van de gebreken laten zitten maar wel zeggen dat de auto net een grote beurt heeft gehad.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #4  
Old 19-03-2006, 14:30
fabian's Avatar
fabian fabian is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 265
Send a message via MSN to fabian
Default

de grote beurt wordt door mij zelf en een collaga uitgevoerd.
natuurlijk worden alle onderdelen die bij een standaard kleine/grote beurt horen vervangen.

andere onderdelen die zowiezo worden vervangen door nieuw zijn :

- optima redtop accu
- vr6 remmerij inclusief stalen remleidingen en nieuwe wiellagers
- sachs race koppeling en drukgroep
- powerflex draagarm/stabalisator rubbers
- nieuwe 15" pirreli banden voor de winter en 17" vredestein voor de zomer
- nieuwe verlichting voor hella black mk4 look, achter hella compleet US rood
- super sprint kat. v.v. + komplete nieuwe ophangrubbers voor het hele uitlaat systeem
- bodem inspectie + opnieuw tektyleren
- slangen v.v. indien nodig door samco

maar het gaat mij eigenlijk puur om de draaiende gedeeltes.
hoe om te gaan met het starten van een droog motorblok na de grote beurt, kan me voorstellen dat de boel vast zit?!?

Last edited by fabian : 20-03-2006 at 18:44.
Reply With Quote
  #5  
Old 19-03-2006, 21:41
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

bogies er uit en op de startmotor rond zwengelen
en de distributieriem vervangen
Reply With Quote
  #6  
Old 20-03-2006, 17:11
fabian's Avatar
fabian fabian is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 265
Send a message via MSN to fabian
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
bogies er uit en op de startmotor rond zwengelen
en de distributieriem vervangen


distributieriem zit bij de beurt in!
maar waarom de boegies er uit?!?
om minder last van compressie te hebben ofzo?!?
Reply With Quote
  #7  
Old 20-03-2006, 18:07
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by fabian
distributieriem zit bij de beurt in!
maar waarom de boegies er uit?!?
om minder last van compressie te hebben ofzo?!?



Ja, en ik zou een beetje olie in elke cylinder gooien....dan hebben de zuigerveren wat smering. De kans is namelijk vrij groot dat de cylinderwanden geroest zijn...

De olie verbrand wel weer
Reply With Quote
  #8  
Old 20-03-2006, 18:42
fabian's Avatar
fabian fabian is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 265
Send a message via MSN to fabian
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Ja, en ik zou een beetje olie in elke cylinder gooien....dan hebben de zuigerveren wat smering. De kans is namelijk vrij groot dat de cylinderwanden geroest zijn...

De olie verbrand wel weer


WD40 ook goed?!?
Reply With Quote
  #9  
Old 20-03-2006, 18:47
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

kan ook, olie is beter... klein beetje maar hoor.

Wat ik zelf altijd doe is de bobinekabel loshalen en dan met de startmotor draaien tot je oliedruk hebt (lampje uit), dan kan er weinig mis meer.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #10  
Old 20-03-2006, 18:57
fabian's Avatar
fabian fabian is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 265
Send a message via MSN to fabian
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
kan ook, olie is beter... klein beetje maar hoor.

Wat ik zelf altijd doe is de bobinekabel loshalen en dan met de startmotor draaien tot je oliedruk hebt (lampje uit), dan kan er weinig mis meer.


kijk we komen er wel, mensen bedankt voor de reacties tot dus ver.
zijn er nog meer punten waar ik op moet letten?!
en kan het ook zijn dat ik mijn koppakking en mijn klepsteelrubbers moet vervangen?!
Reply With Quote
  #11  
Old 20-03-2006, 19:02
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Dat kan, maar lang stilstaan is daar geen reden voor hoor.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #12  
Old 20-03-2006, 19:02
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,541
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
kan ook, olie is beter... klein beetje maar hoor.

Wat ik zelf altijd doe is de bobinekabel loshalen en dan met de startmotor draaien tot je oliedruk hebt (lampje uit), dan kan er weinig mis meer.


dat zijn nog eens tips

hendig om te onthouwen
Reply With Quote
  #13  
Old 21-03-2006, 20:28
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
bogies er uit en op de startmotor rond zwengelen
en de distributieriem vervangen

dan draait het geheel iets gemakelijker rond
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum