#2
|
||||
|
||||
tering..wat maakt dat dingh een kebaaaaal..maar wel lekker geluidje|!!
|
#3
|
||||
|
||||
Mooi filmpje. Lijkt zo makkelijk, maar bergrennen is een serieuze sport.
__________________
www.viktoria-station.de |
#4
|
||||
|
||||
cool
|
#5
|
||||
|
||||
1600??
zal wel een foutje zijn..
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#6
|
|||
|
|||
Wow die NSU's ook Super!
Maar (ik zal wel vloeken in de kerk) waarom hebben die bergcupautos altijd van die enorme spoilers??!! Niet voor topspeed iigv.....
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#7
|
||||
|
||||
Wegligging is nogal belangrijk .. zeker in de bochten
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Denk het niet, de meesten rijden met 1600 motoren met de nodige modificaties
__________________
www.viktoria-station.de |
#9
|
||||
|
||||
|
#10
|
||||
|
||||
Hoeveel pktjes zijn dat?
|
#11
|
||||
|
||||
minimaal 150 ?
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
meeste is toch 1300 of ben ik nou fout... deze ieg wel.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#13
|
||||
|
||||
Ligt er toch aan welke klasse???
Polo/audi 50 vooral 1100 of 1300 Golfjes/kadetjes vooral 1800 en dan gaan t nog groter naar bmw/mercedes die rijden 2000+ zoiets was het toch ongeveer?
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#14
|
||||
|
||||
dacht dat kadetjes altijd met 2.0 waren uitgerust
|
#15
|
||||
|
||||
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Sterker nog, spoilers kosten je (top)snelheid. Doordat de lucht aan de onderzijde van de spoiler een langere weg moet afleggen dan die aan de bovenzijde wordt er een onderdruk gecreeërd aan de onderkant van de spoiler. De spoiler wil dus naar beneden bewegen en drukt de auto tegen het asfalt. Je zou dus kunnen zeggen dat je het motorvermogen niet alleen gebruikt voor een voorwaartse snelheid, maar ook een neerwaartse snelheid; de downforce. Een logisch gevolg is dat de topsnelheid hierdoor omlaag gaat. Binnen een bepaalde marge houdt dit in dat naarmate de spoiler een grotere hoek maakt met de lucht stroom je meer onderdruk krijgt en de auto dus meer tegen het wegdek wordt gedrukt. Meer downforce is weer minder topsnelheid. Vandaar de term in de F1 meer of minder vleugel zetten op. Daarbij is het zo dat de liftformule van de spoiler ook een snelheid in het kwadraad bevat. Dus 2 keer zo hard rijden geeft 4 keer meer downforce. Rij je dus de helft langzamer moet je dus een 4 keer zo grote spoiler hebben om dezelfde downforce te behouden. Op die bergruns ligt de snelheid relatief laag, vandaar dus die idioot grote spoiler op dat ding. Hopelijk een duidelijk verhaal?
__________________
I love airride. |
#17
|
||||
|
||||
Altijd handig die vliegeniers
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#18
|
||||
|
||||
Een retekabaal maar wel een coole golf vind ik toch mooier dan die volvo van de week in een ander filmpie op t forum, tis toch weer VW dat trekt he!!
__________________
Het kan nooit laag genoeg zijn |
#19
|
||||
|
||||
polo bedoel je
|
#20
|
||||
|
||||
Quote:
"Golf is for people who don't know how to Polo"
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * |