Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   bergcup polo (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=17009)

hajee 18-01-2006 22:46

bergcup polo
 
vast wel een repost.. maar wel cool klik

Pedaalemmer 18-01-2006 23:03

tering..wat maakt dat dingh een kebaaaaal..maar wel lekker geluidje|!!

Turbodad 18-01-2006 23:06

Mooi filmpje. Lijkt zo makkelijk, maar bergrennen is een serieuze sport.

tjeeke 19-01-2006 00:12

:rock: cool

berendd 19-01-2006 00:29

1600??

zal wel een foutje zijn..

chrisjuh 19-01-2006 01:12

Wow die NSU's ook Super!

Maar (ik zal wel vloeken in de kerk) waarom hebben die bergcupautos altijd van die enorme spoilers??!! Niet voor topspeed iigv..... :confused:

Gert 19-01-2006 07:59

Wegligging is nogal belangrijk .. zeker in de bochten

Turbodad 19-01-2006 08:20

Quote:
Originally Posted by berendd
1600??

zal wel een foutje zijn..

Denk het niet, de meesten rijden met 1600 motoren met de nodige modificaties :D

Viperwin 19-01-2006 08:27

Laten we het gewoon op een 1300 16v houden...

Even doorklikken naar "Teilnehmer", nummer 285

Pedaalemmer 19-01-2006 09:22

Hoeveel pktjes zijn dat?

Gert 19-01-2006 10:34

minimaal 150 ?

berendd 19-01-2006 10:57

Quote:
Originally Posted by Turbodad
Denk het niet, de meesten rijden met 1600 motoren met de nodige modificaties :D


meeste is toch 1300 of ben ik nou fout...
deze ieg wel.

Berserker 19-01-2006 11:41

Ligt er toch aan welke klasse???


Polo/audi 50 vooral 1100 of 1300

Golfjes/kadetjes vooral 1800

en dan gaan t nog groter naar bmw/mercedes die rijden 2000+

zoiets was het toch ongeveer?

Pedaalemmer 19-01-2006 12:08

dacht dat kadetjes altijd met 2.0 waren uitgerust

Berserker 19-01-2006 12:27

Mooi overzichtje

bergcup

Sander 20-01-2006 10:58

Quote:
Originally Posted by chrisjuh
Maar (ik zal wel vloeken in de kerk) waarom hebben die bergcupautos altijd van die enorme spoilers??!! Niet voor topspeed iigv..... :confused:


Sterker nog, spoilers kosten je (top)snelheid.

Doordat de lucht aan de onderzijde van de spoiler een langere weg moet afleggen dan die aan de bovenzijde wordt er een onderdruk gecreeƫrd aan de onderkant van de spoiler. De spoiler wil dus naar beneden bewegen en drukt de auto tegen het asfalt. Je zou dus kunnen zeggen dat je het motorvermogen niet alleen gebruikt voor een voorwaartse snelheid, maar ook een neerwaartse snelheid; de downforce. Een logisch gevolg is dat de topsnelheid hierdoor omlaag gaat. Binnen een bepaalde marge houdt dit in dat naarmate de spoiler een grotere hoek maakt met de lucht stroom je meer onderdruk krijgt en de auto dus meer tegen het wegdek wordt gedrukt. Meer downforce is weer minder topsnelheid. Vandaar de term in de F1 meer of minder vleugel zetten op.

Daarbij is het zo dat de liftformule van de spoiler ook een snelheid in het kwadraad bevat. Dus 2 keer zo hard rijden geeft 4 keer meer downforce. Rij je dus de helft langzamer moet je dus een 4 keer zo grote spoiler hebben om dezelfde downforce te behouden. Op die bergruns ligt de snelheid relatief laag, vandaar dus die idioot grote spoiler op dat ding.

Hopelijk een duidelijk verhaal?

Marco 20-01-2006 19:58

Altijd handig die vliegeniers :) ;)

airy 20-01-2006 20:09

Een retekabaal maar wel een coole golf vind ik toch mooier dan die volvo van de week in een ander filmpie op t forum, tis toch weer VW dat trekt he!!

hajee 20-01-2006 23:46

polo bedoel je :D

Mark1 21-01-2006 07:35

Quote:
Originally Posted by airy
...coole golf ...


:chair:


"Golf is for people who don't know how to Polo" :rolleyes:


All times are GMT +1. The time now is 02:56.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.