#1
|
|||
|
|||
golf 1 rallycross
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met een rallycrosser op te bouwen. Een hele tijd geleden een crossauto overgekocht eigenlijk voor de schokdempers en de motor.Maar na wat denkwerk begonnen aan de kas om te bouwen voor de rallycross.Nu een jaar na de aankoop van een huis terug eraan begonnen. Ik ben opzoek naar ideeen om mijn voorste ophanging breder te maken zonder centimeters spoorverbreders te plaatsen. Alle tips en tricks zijn welkom. Ik zal nu en dan een update plaatsen voor de geinteresseerde. grtz Fauzzi Last edited by fauzzi : 22-11-2011 at 17:00. |
#2
|
|||
|
|||
u draagarmen en assen vervangen door andere (golf 3 ofzo) als dat past?
We zijn nu met een corsa b bezig met subframe van een astra en aandrijfassen, die zijn enkele cm's breder en steviger als draagarmen van een corsa. Zo krijg je extra camber vanvoor dus beter wegligging in de bochten |
#3
|
||||
|
||||
Voor een golf 1 is er niks wat origineel geleverd is en wat breder staat.
Weet niet wat het regelement toelaat? Bijvoorbeeld zelf draagarmen maken? Wat voor klasse ga je rijden?
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74 Daily: Audi 80 2.8 Quattro Project: VW Scirocco GT(i) |
#4
|
|||
|
|||
Dat past allemaal niet nee.
De ophanging kan je kiezen dus zelf maken kan. Dan het volgend punt... de aandrijfassen? welke kan je hier voor gaan gebruiken? Heb er een 16V abf blok in met een 020 bak er tegen. |
#5
|
||||
|
||||
aloha! interessant project..heb je ook al foto`s van de auto?
qua draagarmen zou je inderdaad zelf iets kunnen maken met buizen...zo kan je zelf bepalen hoe breed je hem op `t spoor wilt hebben. Ook voor de aandrijfassen kan je kiezen voor iets customs; hokomineet die past aan de bak met een stukje aandrijfas, homokineet die past in het fusee met een stukje aandrijfas en die op maat aan elkaar (laten) maken.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
||||
|
||||
Aandrijfassen van de golf 3 pakken die zijn 2,5 a 3 cm langer , en dan daar de draagarmen en stuurstangen op "pas" maken.
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#7
|
||||
|
||||
pcies...en dan zo`n draagarm fabriceren:
Kijk hier maar eens: http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=92767 De eigenaar (Marco) zit hier ook op `t forum...misschien reageert ie nog wel ff
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#8
|
|||
|
|||
Ik zal hier eens proberen enkele foto's te posten.
Die aandrijfassen laten lassen en balanceren gaat niet houden vrees ik ? die van n golf 3 zou misschien wel kunnen werken als de lengte's links en rechts ervan kloppen, de koppen omzetten zal wel geen probleem zijn. |
#9
|
|||
|
|||
Rallycross waar? Welk niveau? Van stalen pijp zelf draagarmen maken (of kopen) zo kan je zelf je spoorbreedte bepalen.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#10
|
|||
|
|||
In België, Ik heb 2 jaar de regionale competitie gereden (vas).Maasmechelen en Arendonk.
De laatste 2jaar met verschillende auto's opendeur weekenden gereden (volksrace). Volgend jaar wil ik met de golf eerst opendeur weekends rijden. het jaar erna waarschijnlijk terug de vas competitie rijden.maar dat is nog niet zeker. |
#11
|
|||
|
|||
hier een foto hoe m er nu ongeveer uit ziet.
Last edited by fauzzi : 17-11-2011 at 22:30. |
#12
|
|||
|
|||
Je kan zulke draagarmen (of sets met de uniballs en scharnierpunt om ze zelf te lassen) kopen bij bv http://vrijestandaard.nl/dijkstra.html SP2000 en volgens mij had GDStech ze ook.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt, Arno Gons (GDS) had ze wel altijd op z`n site staan, had net gekeken, maar kon ze niet terugvinden. Heeft al wel heel wat ervaring met het construeren van wielophangingen...jarenlang monteur geweest in de ovalracing. Heeft bij me op MBO gezeten en had toen altijd al mooie verhalen over z`n zelf gefabriceerde motoronderdelen die hij tijdens de praktijklessen had gemaakt
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#14
|
||||
|
||||
Ik weet niet met hoeveel vermogen jij gaat rijden, maar in de vrijestandaard en Superstandaard hier in de regio rijden ze met geharde assen. Die kan je op maat laten maken en zijn veel sterker dan de originele. Ik denk dat Simon Peetoom dat kan regelen. Ook heeft hij geharde homokineten. Hij is het adres voor aangepaste versnellingsbakken. Www.sp2000racing.nl
En draagarmen zou je van Chroommolybdeen kunnen maken. De buizen, draadbussen en unibolts etc kan je bij Groot in Winkel halen. Www.25crmo4.nl
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74 Daily: Audi 80 2.8 Quattro Project: VW Scirocco GT(i) |
#15
|
|||
|
|||
Thanks mannen, dat is allemaal info waar ik wat aan heb.
Heb eens gebeld hier en daar. Ben ondertussen al wat wijzer geworden. Mijn achteras had ik 4cm per kant verbreed, dat zou waarschijnlijk al wat te veel zijn. Als iemand me kan verder helpen met misschien wel de ideale maten voor en achter hoor ik het graag. |
#16
|
|||
|
|||
Zorg dat je spoorbreedte voor meer is dan achter, dat stuurt het beste.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#17
|
||||
|
||||
mooi werk
ben beneiuwd naar het resultaat en wat die doet in de compentitie |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Herman Morsink uit Lelystad! Zelf gemaakte wiel en bak flenzen met Audi 200 en BMW homkineten. Wekrt prima! |
#19
|
|||
|
|||
Even laten bezinken..De motor zou volgens de testbank papieren iets van 180 pk hebben.Dat moeten de assen normaal wel een tijdje kunnen houden.
Nog enkele foto's van het project. In een zotte bui een A3 dach erin gelepeld even met wat klei spelen beetje polyester en nog afweken De kooi die erin zat heb ik eruit geslepen en deze erin gelast volgens vas normen. Last edited by fauzzi : 19-11-2011 at 02:56. |
#20
|
|||
|
|||
Even een update van het weekend.
De achterste veerkommen aangepast om meer hoogteregeling te krijg ivm de lange proflex schokdempers. Ook een radiator gehaald die wat lager is dan de vorige. |