#1
|
|||
|
|||
AER (1.0) naar AEX (1.4) ombouwen
Hallo,
Ik zal hier even een kleine uitleg bij geven. Een paar mnd geleden kocht ik voor mn vriendin een polo 1.4 uit 1997. Hij was niet zo vlot als de andere polo's die we hadden testgereden en liep niet heel mooi. Maar de prijs was dusdanig laag dat ik er eventueel een sloop blok in zou kunnen hangen als het blok kapot zou lopen. Dit gebeurde, bij uitbouw kwam ik er achter dat er een 1.0 in gebouwd was terwijl er op kenteken 1.4 stond. Nu wou ik er dus weer een 1.4 in hebben. Dat heb ik gedaan, alles paste opzich prima. Alleen nu wil die 1.4 niet mooi draaien. bij gasgeven stottert ie, boven de 3k loopt ie redelijk maar daaronder is het ruk. Af en toe backfire't ie lijkt het. Als ik de stekker van de temperatuursensor er af trek en hij in noodloop gaat loopt ie wel acceptabel. Temperatuursensor heb ik al vervangen en dat maakt geen verschil... Iemand enig idee wat het nog kan zijn? De computer en alles heb ik gewoon laten zitten in de auto. enige wat over gebouwd is is het blok met het gasklephuis. en de ontsteking vd 1.0 zit er op. Alvast bedankt voor de hulp, ik zit even met mn handen in het haar! |
#2
|
||||
|
||||
heb je de ontsteking wel gesteld?
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Op gehoor, ik kan geen merktekens vinden op het vliegwiel voor de stroboscoop... Maar als de ontsteking niet goed staat zou ie in noodloop toch ook niet goed moeten lopen zou ik zeggen? |
#4
|
||||
|
||||
maar zat er voor de 1.0 dan een 1.4 in? als het een 1.0 af fabriek is geweest dan zou hij nu misschien wat te arm kunnen lopen omdat je aangeeft dat wanneer je de stekker loshaalt hij beter gaat lopen.
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Daar ga ik van uit, hij staat gewoon als 1.4 op kenteken. mijn garage krijgt ook motorcode AEX wanneer hij het kenteken op vraagt. Ik denk ook dat hij te arm loopt. Zo klinkt het wel iig, er zitten wel gewoon 1.4 injectoren in. Ik heb de 1.0 injectoren geprobeerd en toen verslechterde de problemen. Wat kan er voor zorgen dat ie te arm loopt dan? |
#6
|
||||
|
||||
Heb je nergens valse lucht oid? en heb je het co en de lambda waarde al gecontroleerd?
Misschien kan je ook nog even kijken welke brandstofdruk regelaar erin zit. misschien geeft die van de 1.0 minder druk dan die van de 1.4 |
#7
|
||||
|
||||
Welke computer heb jij nu en inlaat
|
#8
|
|||
|
|||
Computer was die van een 1.0. Inlaat vd 1.4. Maar ik heb een 1.4 computer geregeld, moet alleen de startonderbreker effe opnieuw inleren. Ga ik morgen doen als alles goed gaat. Hoop dat de computer de problemen gaf.
|
#9
|
|||
|
|||
Er zit nu een 1.4 ecu op en hij loopt prima!
Bedankt voor de reactie's. |
#10
|
||||
|
||||
Ok die computer kon er dus zo op? geen andere pin bezetting oid?
|
#11
|
|||
|
|||
Nope. Die paste plug en play.
|