Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Polo 6N, 6N2, 9N en 6R (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   AER (1.0) naar AEX (1.4) ombouwen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=118704)

Makrolon 15-09-2013 20:57

AER (1.0) naar AEX (1.4) ombouwen
 
Hallo,

Ik zal hier even een kleine uitleg bij geven.

Een paar mnd geleden kocht ik voor mn vriendin een polo 1.4 uit 1997. Hij was niet zo vlot als de andere polo's die we hadden testgereden en liep niet heel mooi. Maar de prijs was dusdanig laag dat ik er eventueel een sloop blok in zou kunnen hangen als het blok kapot zou lopen.

Dit gebeurde, bij uitbouw kwam ik er achter dat er een 1.0 in gebouwd was terwijl er op kenteken 1.4 stond.

Nu wou ik er dus weer een 1.4 in hebben. Dat heb ik gedaan, alles paste opzich prima. Alleen nu wil die 1.4 niet mooi draaien.

bij gasgeven stottert ie, boven de 3k loopt ie redelijk maar daaronder is het ruk. Af en toe backfire't ie lijkt het.

Als ik de stekker van de temperatuursensor er af trek en hij in noodloop gaat loopt ie wel acceptabel. Temperatuursensor heb ik al vervangen en dat maakt geen verschil...


Iemand enig idee wat het nog kan zijn? De computer en alles heb ik gewoon laten zitten in de auto. enige wat over gebouwd is is het blok met het gasklephuis. en de ontsteking vd 1.0 zit er op.

Alvast bedankt voor de hulp, ik zit even met mn handen in het haar!

The_Maxx 16-09-2013 23:46

heb je de ontsteking wel gesteld?

Makrolon 17-09-2013 09:57

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
heb je de ontsteking wel gesteld?

Op gehoor, ik kan geen merktekens vinden op het vliegwiel voor de stroboscoop...

Maar als de ontsteking niet goed staat zou ie in noodloop toch ook niet goed moeten lopen zou ik zeggen?

Johan1982MK1 17-09-2013 10:11

maar zat er voor de 1.0 dan een 1.4 in? als het een 1.0 af fabriek is geweest dan zou hij nu misschien wat te arm kunnen lopen omdat je aangeeft dat wanneer je de stekker loshaalt hij beter gaat lopen.

Makrolon 17-09-2013 11:48

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
maar zat er voor de 1.0 dan een 1.4 in? als het een 1.0 af fabriek is geweest dan zou hij nu misschien wat te arm kunnen lopen omdat je aangeeft dat wanneer je de stekker loshaalt hij beter gaat lopen.

Daar ga ik van uit, hij staat gewoon als 1.4 op kenteken. mijn garage krijgt ook motorcode AEX wanneer hij het kenteken op vraagt.

Ik denk ook dat hij te arm loopt. Zo klinkt het wel iig, er zitten wel gewoon 1.4 injectoren in. Ik heb de 1.0 injectoren geprobeerd en toen verslechterde de problemen.

Wat kan er voor zorgen dat ie te arm loopt dan?

Johan1982MK1 17-09-2013 13:21

Heb je nergens valse lucht oid? en heb je het co en de lambda waarde al gecontroleerd?
Misschien kan je ook nog even kijken welke brandstofdruk regelaar erin zit. misschien geeft die van de 1.0 minder druk dan die van de 1.4

vwpolovw 17-09-2013 19:22

Welke computer heb jij nu en inlaat

Makrolon 20-09-2013 10:56

Computer was die van een 1.0. Inlaat vd 1.4. Maar ik heb een 1.4 computer geregeld, moet alleen de startonderbreker effe opnieuw inleren. Ga ik morgen doen als alles goed gaat. Hoop dat de computer de problemen gaf.

Makrolon 07-10-2013 11:58

Er zit nu een 1.4 ecu op en hij loopt prima!

Bedankt voor de reactie's.

Johan1982MK1 07-10-2013 12:06

Ok die computer kon er dus zo op? geen andere pin bezetting oid?

Makrolon 08-10-2013 12:02

Nope. Die paste plug en play.


All times are GMT +1. The time now is 07:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.