#1
|
||||
|
||||
Max vermogen synchro aandrijflijn
Heb een discussie met een maatje die in bezit is van een '86 golf synchro met een 1Z TDI erin.
Hij zegt, synchro kan max 200nm aan. Ik zeg dat is veel meer, er rijden ook vr6en met synchro etc.. Dus hoeveel kan een synchro maximaal hebben?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 10-01-2013 at 14:12. |
#2
|
||||
|
||||
In dit topic staat dat de aandrijving max 350pk kan hebben. maar weet niet of dat klopt..
http://www.volksforum.com/forum/sho...vermogen+syncro |
#3
|
|||
|
|||
De golf rally g60 16v heeft standaard al iets van 247Nm, Het kan dus gewoon..
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#4
|
||||
|
||||
Dus wèl meer.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Betwijfel het aangezien Nm en pk een verschillende soort waarde zijn. 1pk is de kracht gelijk aan de kracht van 1 paard zoals we allemaal wel weten, maar 1Nm (1 Newtonmeter) is een ander soort aanduiding voor kracht. Ik ken er het fijne niet van, enkel de basics maar ik weet dat Newtonmeter overeenkomt met de torque. Dus de kracht die de motor kan op de weg zetten. In de praktijk komt het meestal hierop neer: Veel torque dan kan je zeer lage toerentallen vertrekken, sommige auto's met veel torque kunnen zelfs in 4e versnelling vertrekken. Kan het moeilijk precies uitleggen, en er zijn weinig mensen op deze planeet die het netjes kunnen uitleggen. Ik vat het het liefst samen als de uitgeoefende trek- of draaikracht OP een voorwerp en niet de kracht geleverd door een voorwerp. |
#6
|
||||
|
||||
Moet je even op het VR6 forum nazoeken, daar rijden er een paar met syncro. Die kunnen niet extreem veel hebben hoor, er zijn er daar meerdere die hem al meerdere malen stuk hebben gekregen. Uit m'n hoofd max 300NM ofzo.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#7
|
||||
|
||||
Heb even internet afgezocht. Wat ik gevonden heb is dat syncro in een t3 180 foot pounds kracht levert. Waarschijnlijk compleet irrelevant voor een Golfje.
Waar ik wel ben op gekomen dat misschien van nut kan zijn is dat ik een paar dingen heb gelezen van mensen met een TDI aandrijving die nog niet op hun max. torque zitten maar wel regelmatig lagers en ringen enz moeten vervangen. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Ja precies. Heb niet echt kaas gegeten van de syncro's. 300Nm kan je ook met minder dan 350pk halen. Dus dan moet je een tussenweg zien te vinden tussen het aantal pks en t aantal Nm |
#9
|
||||
|
||||
Ik "hoorde" ook dat er verschil is tussen de synchro's op een gewone 1.8 en van een G60. De visco koppeling zou groter of robuuster zijn.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#10
|
||||
|
||||
Ik hoorde dat die visco koppeling nogal snel stuk gaat.
Zelf met een originele vr6 syncro willen die koppelingen het nogal eens begeven. Waarom achter geen haldex?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#11
|
|||
|
|||
Een 86er syncro heeft een bak op 020 basis die al stuk gaat als je er te lang naar kijkt. 300 pk 350nm kan je daar zeker niet op kwijt. Het achterdiff zelf kan nog best wel wat hebben.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|