#1
|
||||
|
||||
Inbouwen vouwdak
Ik vroeg me af hoe je zo'n twingo vouwdakje netjes in een oudere auto krijgt. Het gaat mij dan met name over de hemelbekleding. Die is bij mij namelijk niet zoals bij bv een golf 2 zodat je er "makkelijk" een gat in kan snijden.
Wie heeft er tips/truuks/handleidingen? Al vast bedankt
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#2
|
|||
|
|||
Ik heb het wel eens gedaan in een mk3, maar met "harde" hemel dus daar heb je niks aan ?
Ik heb toen de hemel gewoon uitgesneden met stanleymes en een nette rubber gehaald die precies over de rand heen viel... |
#3
|
||||
|
||||
Ik heb mijn hemel 'aan gort' gesneden, maar wel met de bedoeling om het nog netjes af te werken. Mijn gedachte daarbij is om de originele Twingo-afdekpanelen (die ik er gelukkig bij heb) aan het dak vast te maken met klitteband (zoals origineel), en de stof van de oude hemel er omheen te plakken.
Wij hebben voorzichtig van bovenaf gezaagd in het dak, dan kun je de spanners er van bovenuit uithalen/snijden.
__________________
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Was al bang voor die spanners eigenlijk. Heb je er misschien nog foto's van hoe dat er ongeveer uitziet als je het van bovenaf openmaakt? Dan heb ik een idee van wat ik aan ga treffen misschien.
Bedankt tot zover in ieder geval!
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#5
|
||||
|
||||
Als je maar zorgt dat je niet met het snijden in je dak ook meteen in je hemel snijdt (dus ondiep snijden), dan wijzen die spanners zich vanzelf. Zitten door lange lussen aan de bovenkant van je hemel (helaas geen foto van, had niet verwacht dat iemand dáár nog eens interesse in zou hebben ).
Als je gewoon die lussen opensnijdt heb je vervolgens een hangende hemel, waar je dan weer een gat in kunt snijden dan kleiner is dan het Twingo-dak. Vervolgens iemand vragen die met Sinterklaas bij de V&D de cadeautjes inpakt en omplakken om de Twingo-dakranden...
__________________
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
Voel ik hier een 80 open-air aankomen?
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#7
|
||||
|
||||
Heel misschien, moet toch iets geinigs mee gebeuren. Ik moet hem nou toch door de APK slepen volgende maand dus kan ik er strak maar net zo goed iets leuks mee doen toch?!
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#8
|
||||
|
||||
Geinspireerd door dit topic ben ik ook eens rond gaan kijken. Ik kan alleen nergens echt maten vinden van die daken.
Maar van wat ik heb kunnen vinden gaat het in een Santana dak erg krap worden.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#9
|
||||
|
||||
Zijn die zoveel smaller dan een golf 2 dan ofzo? zal bij de audi ook eerst eens gaan meten voor dat er iets aangeschaft wordt. Oudelut heeft er een in zijn station zitten zo te zien en of dat nou zoveel scheelt in de breedte?
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#10
|
||||
|
||||
Breedte is geen probleem. Maar de lengte wel bij mijn Santana.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#11
|
||||
|
||||
bij de jetta coupe had ik zowel voor als achter ongeveer 2 cm over... als jetta 2 en 4 deurs daken even lang zijn kun je even meten..
probleem bij de jetta was dus vooral de versteviging binnenin... buitenkant heb je ruimte zat.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. Last edited by Tjaap : 23-12-2009 at 23:41. |
#12
|
||||
|
||||
Bij de Santana heb ik aan de buitenkant al amper ruimte als ik van een lengte van 136 cm uit ga. Ben bang dat ik dan een aftermarket dak moet gaan zoeken. Die vindt ik wel in kortere maten.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#13
|
|||
|
|||
doet mij denken aan mijn ragtop notch prject een jaar of 4 geleden met een splinternieuw britax dak (eerste montage dak van vw op een type 3)
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |
#14
|
||||
|
||||
Ik zat zelf ook te denken om op deze manier een lelijk dakraam weg te werken.
Ik ben alleen bang dat het de stevigheid van de auto niet ten goede komt. Iemand hier ervaring mee of een geschikte oplossing voor? |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Maak je geen zorgen. Als Vw en andere merken deze daken af-fabriek leveren zal het vast geen al te nadelige gevolgen voor de stevigheid hebben.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#16
|
||||
|
||||
Mijn vento begon anders wel aardig te kraken op dempels, ik had wel het idee dat er iets met de 'structural integrity' gebeurt was. Had het dak ook niet precies zoals bij de polo ingebouwd..
__________________
Quote:
|
#17
|
|||
|
|||
heb je mischein ook fotos van de hemel hoe je die uiteindelijk heb afgewerkt
of heb je dat nog niet klaar ?? Greets mc gulf |
#18
|
||||
|
||||
Ik?
__________________
Quote:
|
#19
|
|||
|
|||
graag ook wat meer foto's van de inbouw, hoe meten, waar te beginnen,...
Ga namelijk een twingo dakje in mijn g2 5-deurs zetten voor t vrouwtje zij blij, ik blij |
#20
|
|||
|
|||
Ik heb dezelfde ervaring als Tjeerd.
Bij mijn mk3 vr6 heb ik een jaar of 2 geleden ook zo'n Twingo dakje ingebouwd, en ineens begonnen de deuren te kraken bij open en dicht doen en bij drempels en kuilen kraakte er ook van alles. |