![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() ik was vorige week vrijdag met mn golf 2 gti 16v PL bezig de ontsteking om deze aftestellen.
ga ik tussen door even brood eten. kom ik terug geen brandstofpomp en geen vonk meer... ik meten met ik tov massa bij de stuurstroom van brandstof pomp relais 2x 12v en bij de + en - aansluiting van de hall-sensor ook 2x 12v. ik heb alle computers er afgehad dan houd ik nog steeds 2x 12v in de zekeringskast op de aansluitingen van de stuurstroom van het brandstofpomp relais. volgens mijn metingen en gedachten gang lijkt de zekeringskast kapot. kan iemand die bevestigen? of heeft iemand dit al eens eerder gehad? zo ja is er aan een zekerings kast te komen? en wat mag zon ding ongeveer kosten? grtn vwjohnny
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison Last edited by vwjohnny : 01-06-2012 at 11:21. |
#2
|
|||
|
|||
![]() En van welk jaar is de PL?
Relais 32 nog OK? Heb een nieuwmodel zekeringkast liggen En een regelunit van de ontsteking Brandstofpomp relais heb ik ook wel |
#3
|
|||
|
|||
![]() de pl is van 88
relais 32 is het contact relais? deze klikt wel maar verder niet gecontroleerd zal ik morgen eens doen ![]() wat zou dat evt kosten? en kun je het opsturen?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#4
|
|||
|
|||
![]() Relais 32 is de aansturing van de injectie[J-tronic computer]
88 is dan met het oude model zekeringkast,die heb ik niet meer |
#5
|
|||
|
|||
![]() Misschien zekeringkast op de sloop halen ?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Het lijkt mij dan dat ik een nieuw type zekeringskast moet hebben?
Zoja? Zit er nog verschil in type motor? Of zijn die van mn pl en bijv. een nz het zelfde?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#7
|
||||
|
||||
![]() Mijn golf GT4 met 1.8 8V K-Jetronic had laatst zelfde. Ik starte de auto, sloeg aan en ook gelijk weer af. Pomp liep niet meer en geen vonk. Bleek ontstekingsmodule kapot te zijn gegaan. Deze zit onder de parafan bovenop de computer, klein kastje. Flink moeten zoeken op de sloop, dingen schijnen nogal eens kapot te gaan...
__________________
VW Golf 1.8 GT4 07-1987 VW Jetta 1.5 Automaat 05-1980 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Die van de NZ is het nieuwe model Vergelijk eens hoe de zekeringen zitten Bij het oude model is de linker[nr 1] een 30amp[koelvan] Bij het nieuwe model zit die op plaats 19 |
#9
|
|||
|
|||
![]() oke ik ga morgen even kijken de auto staat namelijk op mn werk.
@1.8t ook als ik de ontstekingsmodule er afhaal dan blijf ik 12v op de + en - op de stuurstroom van het brandstofpomprelais.
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison Last edited by vwjohnny : 23-05-2012 at 18:00. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt! Dat was bij mijn Golf ook, maar toch was mij het ontstekingsmoduultje kapot.
__________________
VW Golf 1.8 GT4 07-1987 VW Jetta 1.5 Automaat 05-1980 |
#11
|
|||
|
|||
![]() het betreft een oud type zekeringskast maar relais 32 heb ik niet...
ik heb de nummers 67 18 19 72 21 en 53 en los boven op de kast geklikt zit nr 43 @1.8T dit kan in mijn ogen niet omdat iets wat er niet aan zit kan geen storing geven op de rest van de kabelboom...
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#12
|
|||
|
|||
![]() De zekerings kast heb ik zou juist vervangen door een ander exemplaar.
Geen succes.... Het autodemontagebedrijf vertelde mij dat hij lopend uit de auto was gehaald. Dus nu heb ik een mailtje gestuurd naar een ander demontage bedrijf voor een ontstekingsmodule het kastje rechts op de parafan. in de hoop dat deze het is.
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#13
|
|||
|
|||
![]() afgelopen weekend hebben ze geprobeerd in te breken in de gti 16v
![]() ![]() de rechter deur klink is verneukt.... zijn niet binnen geweest. maar nu wil het geval wil ik hem vanavond op het werk naar binnen drukken. zet ik de auto op contact begint in eens het brandstofpomp relais als een gek te tikken en de pomp loopt weer. auto liep niet nog steeds geen vonk. op een gegeven moment contact uit blijft de brandstofpomp gewoon door lopen... en bij de luchtweger een raar gezoem. dus nu nog meer wtf ![]() ![]() ![]()
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#14
|
|||
|
|||
![]() niemand?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#15
|
|||
|
|||
![]() radio verkeerd aangesloten en/of contactblokje van het start-contact kapot?
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zit er een storing in de electronica K-jetronic computer overleden Heb er nog wel 1 liggen |
#17
|
|||
|
|||
![]() Zou ik deze een mogen proberen?
Stuur maar even een pbtje!
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#18
|
|||
|
|||
![]() Zo juist en kej-tronic computer gehaald en een ontsekingsmodule. Deze ga ik morgen proberen.
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#19
|
|||
|
|||
![]() ontstekings module en j tronic module vervangen. geen verschil.
alleen de 811 907 397E nog niet vervangen. iemand die deze toevallig heeft?
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#20
|
||||
|
||||
![]() Halgever onsteking defect mischien , heb dit zelfde probleem met een vento 1.6 abu gehad en met een golf 1.3 nz .
Beide gevallen halgever defect . succes
__________________
2000 Passat variant 1.8 5v t highline (familiekoets). 1987 golf mk2 1.8i GX retro/rat (daily ride). 1886 golf mk2 1.9 tdi (project). 1968 kever 1300 ( project). |